تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آموزش پیشگیری و اطفا حریق مزارع کشاورزی در دستور کار قرار گیرد

ساعت: 15:43 منتشر شده در مورخ: 1396/03/21 شناسه خبر: 1125488

فرماندار شهرستان آبیک تاکید کرد: مسئولان ادرات منابع طبیعی و محیط زیست با نصب بنر و علائم هشداردهنده در حواشی جاده‌ها و اتوبان‌ها نسبت به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مردم اقدام کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  نگاه آبیک، جلسه ستاد حریق شهرستان آبیک ظهر یکشنبه با حضور علی رحمانی فرماندار آبیک، اکبر کشت پرور رئیس اداره حفاظت از محیط زیست، بیژن لطفی رئیس جهاد کشاورزی و دیگر مسئولین دستگاه های اجرایی این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری آبیک برگزار شد. 

علی رحمانی، فرماندار آبیک در این جلسه ضمن تبریک میلاد باسعادت کریم اهل البیت (ع) اظهارکرد: امیدوارم همه افراد جامعه در ماه مبارک رمضان به ویژه لیالی قدر از فیوضات این ماه مبارک بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به آغاز فصل گرما گفت: با توجه به افزایش دما و گرم شدن هوا در فصل تابستان برداشت محصولات کشاورزی آغاز خواهد شد.

فرماندار شهرستان آبیک افزود: در محصولات کشاورزی مانند گندم و جو به دلیل شدت گرما احتمال آتش سوزی وجود دارد همانطور که در سال‌های قبل در شهرستان این اتفاق افتاده است.

رحمانی با اشاره به دلایل آتش سوزی مزارع کشاورزی عنوان کرد: برخی از کشاورزان جهت تسریع روند کار، مزارع خود را پس از برداشت محصول آتش می‌زنند که با وزش کمی باد سبب انتقال آتش به مزارع مجاور خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به باور غلطی که در بین کشاورزان ایجاد شده  افزود: آتش زدن مزارع پس از برداشت محصول نه تنها هیچ سودی برای خاک ندارد بلکه سبب آلودگی‌های زیست محیطی نیز می‌شود.

این مسئول باید با برنامه ریزی از احتمال حریق پیشگیری کنیم، تصریح کرد: دستگاهای مسئول با برنامه ریزی صحیح از وقوع احتمالی حریق در مزارع پیشگیری کنند و همچنین برای مقابل با این امر آمادگی لازم را داشته و پاسخگوی نیاز مردم باشند.

وی همچنین با اشاره به شروع تعطیلات تابستانی و افزایش مسافرت در روزهای آتی ابراز کرد: مسافران و گردشگران در بستر رودخانه‌ها، حواشی اتوبان‌ها و جاده‌ها آتش روشن می‌کنند که همین امر سبب احتمال انتقال آتش به مزارع حواشی جاده‌ها می‌شود.

فرماندار شهرستان آبیک تاکید کرد: مسئولان ادرات منابع طبیعی و محیط زیست با نصب بنر و علائم هشداردهنده در حواشی جاده‌ها   و اتوبان‌ها نسبت به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مردم اقدام کنند.

رحمانی در ادامه اضافه کرد: همچنین بخشداران و دهیاران روستاها برای پیشگیری از وقوع حریق اطلاع رسانی لازم را در این زمینه به کشاورزان و مردم منطقه داشته باشند.

وی با اشاره به آموزش مردم در زمینه پیشگیری از حریق تاکید کرد: مسئولان دستگاههای اجرایی به ویژه شهرداری، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در روستاها برای کشاورزان و مردم کلاس‌های آموزشی و ترویجی برگزار کنند.

فرماندار شهرستان آبیک با بیان اینکه امکانات ادرات مسئول برای مهار حریق محدود است، تصریح کرد: باید از ظرفیت مردمی، بسیج، دهیاری ها و شوراهای اسلامی شهر  و روستا برای حفظ منابع طبیعی، محیط زیست و اراضی کشاورزی استفاده شود.

این مسئول یادآور شد: در مصوبه ستاد حریق سال گذشته بخشدار بشاریات ملزم به نصب شیرهای هیدرانت در سه روستای این بخش و بخشدار مرکزی شهرستان نیز ملز به نصب این شیر در سه روستا شد که باید پیگیری شود این مصوبه در روستاها اجرایی شده است.

 رحمانی در ادامه اضافه کرد: با شهرهای همجوار شهرستان آبیک  مانند محمدیه، طالقان، نظرآباد هماهنگی های لازم انجام شود در تا در صورت وقوع حریق گسترده از امکانات این شهرها استفاده شود.

این مسئول همچنین نسبت به آتش سوزی و از بین بردن اراضی کشاورزی برخی افراد سودجو هشدار داد و از مسئولان منابع طبیعی درخواست کرد مراقب این افراد باشند و از اراضی کشاورزی حفاظت کنند. 

رحمانی در پایان ضمن محکوم حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی و مرقد مطهر بنیان گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که موجب به شهادت رسیدن و مجروح شدن جمعی از هم وطنان عزیز روزه دار گردید با اعلام همدردی با خانواده شهداء و مجروحین این حادثه از اقدام به موقع کلیه دستگاه های امنیتی و انتظامی در برخورد قاطع با عناصر تروریستی تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آموزش پیشگیری و اطفا حریق مزارع کشاورزی در دستور کار قرار گیرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..