تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وقتی نذورات مردمی برای تحقق اقتصاد مقاومتی بکار گرفته می شوند/ آغاز برداشت گل محمدی از مزرعه کشت و صنعت مصباح توسط خادمان افتخاری

ساعت: 14:33 منتشر شده در مورخ: 1396/03/21 شناسه خبر: 1125080

تبلور اقتصاد مقاومتی در مجتمع کشت و صنعت حسینیه اعظم زنجان؛

عضو هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان و مدیر مجتمع کشت و صنعت مصباح حسینیه اعظم زنجان گفت: مجتمع ۷۵ هکتاری مصباح نمونه بارز تحقق اقتصاد مقاومتی در استان بوده و سعی شده است بخشی از نذورات مردمی در راستای اشتغال زایی به کار گرفته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش زنجانم ، مردم ایران،  شهر زنجان را به نام شهر شور و شعور حسینی می شناسند و نام امام حسین (ع) زینت بخش مردمان این دیار شده است افتخاری که با حضور با شکوه و کم نظیر مردم در دسته های عزاداری حسینیه و زینبیه اعظم زنجان بر سینه زنجانی ها نقش بسته است.

سالانه هزاران عاشق حسینی در مراسم عزای سرور و سالار شهیدان در زنجان گرد هم می آیند و بزرگترین قربانگاه جهان اسلام در دسته عزای حسینیه اعظم زنجان به ثبت می رسد و با گذشت زمان هر روز به مجد و عظمت این حضور افزوده می شودو در این بین شاهد احسان نذوراتی هستیم که رقم آن به میلیارد ها ریال می رسد.

طبق گزارشهای مالی منتشر شده توسط هیات امنای حسینیه اعظم زنجان نذورات اهدایی هر ساله  بالغ بر چندین میلیارد ریال است که بخش اعظم این مبالغ و نذورات صرف ترویج فرهنگ شیعی و ارزش های اسلامی می شود .

اما در کنار فعالیت به عنوان یک مجموعه بزرگ مذهبی و فرهنگی در طی سالهای اخیر شاهد بسیاری از فعالیتهای دیگر در راستای رفع نیازهای مردم و نیز تحقق اقتصاد مقاومتی بوده ایم  که از جمله آنها راه اندازی مجتمع کشت و صنعت مصباح در زمینی بالغ بر ۷۵ هکتار است.

در اساسنامه مجتمع مصباح درآمد حاصل از عواید باغ به انجام کارهای فرهنگی حسینیه اختصاص یافته است که در کنار رسیدن به این هدف هم اکنون شاهد ایجاد اشتغال برای ۶۷ شهروند زنجانی بوده ایم.

محمد آسیابی مدیر مجتمع کشت و صنعت مصباح در گفت و گو با خبرنگار زنجانم با ارائه گزارشی از فعالیتهای انجام شده در این مجتمع که در هفت کیلومتری شهر زنجان واقع شده است، ابراز کرد: فعالیت این مجموعه  از سال ۸۹ با ایجاد باغ سیب آغاز شده که با توسعه فعالیتها هم اکنون واحدهای دامداری، تولید نهال، تولید زعفران، تولید گل سرخ  و نیز واحد اصلاح نژاد   در این مجموعه راه اندازی شده است.

عضو هئیت مدیره حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه  در سالهای اخیر بسیاری از واحدها به ثمر نشسته و محصولات این مجتمع به بازار استان عرضه شده است ، عنوان کرد: مجتمع کشت و صنعت در سه بخش تولید نهال، کشاورزی و دامداری فعالیت دارد که ۳۹ هکتار از  اراضی این مزرعه به سیستم آبیاری بارانی مجهز و ۲۲ هکتار نیز به کشت دیمی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به کاشت نهال سیب، گردو، صنوبر، پیردو ارف (گلابی) در زمین بالغ بر ۱۶ هکتاری از این مجتمع گفت: سالانه بیش از ۸ هزار نهال سیب پایه کوتاه تولید و به فروش می‌رسد که در کنار آن کاشت نهال صنوبر ، پیردوآرف(گلابی)، گزیلا، انجام شده است که در روزهای اخیر نیز کاشت نهال گلابی در حال انجام است.

آسیابی  افزود: میزان اشتغال‌زایی مستقیم مجتمع کشت و صنعت مصباح حسینیه اعظم زنجان ۶۸ نفر بوده و در قسمت باغداری ۱۲ نفربه طور ثابت فعال هستند که در کنار این افراد کارشناسان متخصص در حوزه های کشاورزی، باغداری و دامداری نیز به صورت مشاوران افتخاری با این مجتمع همکاری دارند.

مدیر مجتمع کشت و صنعت مصباح خاطرنشان کرد: از دیگر محصولات کشت شده در این مجتمع  کاشت ۲۰ هکتار گندم دیم، کاشت ۱۰ هکتار جو آبی، کاشت ۶ هکتار یونجه است.

وی تاکید کرد: در بخش دیگر این مجموعه نیز که به پرورش دام و اصلاح نژاد دام اختصاص دارد گوسفندان  نژاد افشاری برای انتقال ژن چند قلوزایی و بخشی نیز برای انجام طرح نیابتی نذری برای ایام محرم پرورش داده می‌شوند.

مدیر مجتمع کشت و صنعت مصباح راه اندازی واحد اصلاح نژاد را در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی دانست و تاکید کرد: پرورش گوسفندان افشار با ژن چند قلوزایی و عرضه آن می تواند علاوه بر صرفه اقتصادی برای دامداران در تامین گوشت قرمز مورد نیاز استان نیز موثر باشد.

وی عنوان کرد: بالا بودن میزان تولید گوشت و پشم،  چند قلوزایی از جمله ویژگی های گوسفندان افشار با ژن چند قلوزایی است.

مدیر مجتمع کشت و صنعت مصباح با اشاره به کاشت گل محمدی در دوهکتار از زمینهای این مجتمع عنوان کرد: کاشت گل محمدی برای دومین سال متوالی بوده که هم اکنون برداشت گلهای محمدی توسط خادمان افتخاری حیسینیه اعظم زنجان در حال انجام است و ۱۹ نفر برای برداشت محصول با این مجتمع همکاری می کنند.

آسیابی احداث واحد تولید اسانس تام گل محمدی را از دیگر برنامه‌های پیش‌رو حسینیه اعظم زنجان در حوزه اقتصاد مقاومتی دانست و برداشت نخستین محصول گل محمدی از ۲ هزار اصله از مجتمع مصباح در طی سال گذشته صورت گرفته است که برای امسال نیز برداشت این محصول در طی دو ماه انجام می شود.

وی گفت: هدف از پرورش گل محمدی تولید اسانس خالص گل محمدی است که دارای ارزش افزوده بسیار بالایی بوده و در مصارف بهداشتی و آرایشی و خوراکی کاربرد دارد..

انتهای پیام/

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وقتی نذورات مردمی برای تحقق اقتصاد مقاومتی بکار گرفته می شوند/ آغاز برداشت گل محمدی از مزرعه کشت و صنعت مصباح توسط خادمان افتخاری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..