تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آلوئه ورا به تنهایی آکنه را از بین نمی‌برد

آلوئه ورا به تنهایی آکنه را از بین نمی‌بردهمایون مژدهی آذر متخصص پوست و مو در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به این که ژل موجود در گیاه آلوئه ورا به عنوان یک ماده پایه در محصولاتی که بدون تجویز نسخه می‌توانید آنها را خریداری کنید، استفاده می شود، اظهار کرد: آلوئه ورا در مجموعه‌های آماده سازی و مراقبت پوست از پاک کننده‌ها تا مرطوب کننده‌ها، ماسک‌ها و موارد دیگر به کار گرفته می‌شود.

وی افزود: یکی از دلایل اصلی استفاده از آلوئه ورا در درمان بسیاری از مشکلات پوستی به ویژگی‌های ضد التهابی این گیاه باز می‌گردد و اگرچه پژوهش‌های قابل توجه‌ای درخصوص این گیاه صورت گرفته است، اما همچنان مسیری طولانی برای بیان این که آلوئه ورا درمانی موثر برای آکنه است پیش رو داریم.
 
وی ادامه داد: به نظر نمی‌رسد آلوئه ورا نقشی بیشتر از کاهش قرمزی و التهاب آکنه داشته باشد که البته برای تسکین آکنه التهابی مفید است. اما آکنه تنها به واسطه التهاب ایجاد نمی‌شود.
 
این متخصص پوست و مو با اشاره به این که تجمع سلول‌های مرده پوست، غدد چربی بیش از اندازه فعال، هورمون‌ها و حتی ژنتیک در بروز آکنه نقش دارند، تصریح کرد: آلوئه ورا کار خاصی برای مقابله با این عوامل انجام نمی‌دهد ضمن آن که شکل گیری هر جوش از یک منفذ مسدود آغاز می‌شود.
 
مژدهی آذر با بیان این مطلب که آلوئه ورا از مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری نمی‌کند و از این رو در بلند مدت تاثیری در توقف رشد آکنه ندارد، گفت: آلوئه ورا نمی‌تواند جای زخم آکنه را از بین ببرد، اما می‌تواند به درمان هیپرپیگمانتاسیون (لکه‌های تیره) کمک کند.
 
وی یاد آور شد: آلوئه ورا نمی‌تواند جای زخم‌های حفره‌ای آکنه را ترمیم کند، زیرا این جای زخم‌ها به واسطه از بین رفتن بافت پوست ایجاد می‌شوند و در واقع، تنها گزینه برای بهبود ظاهر این نوع از جای زخم‌ها استفاده از لیزراست که در این زمینه می‌توانید با یک متخصص پوست مشورت کنید.
 
انتهای پیام /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آلوئه ورا به تنهایی آکنه را از بین نمی‌برد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..