تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آلمان متحد ایران دربرابر اتحاد آمریکا و عربستان

ساعت 24-درحالی که سیاست تهاجمی رییس جمهور آمریکا کار برای سایر رهبران به ویژه آنگلا مرکل را دشوار کرده است اما مرکل نیز تمام قد دربرابر این دولت جدید ایستاده است. مرکل پس از دیدار با ترامپ به ویژه شنیدن خواستهای وی که می گوید باید آلمان برای دفاع از خود پول بیشتری خرج کند به این نتیجه رسیده است نباید عقب نشینی کند. صدراعظم آلمان با صراحت تمام درباره بحران دیپلماتیک پدید آمده بین عربستان و قطر اعلام موضع کرد و نسبت به انزوای دو کشور ایران و قطر هشدار داد.

آنگلا مرکل اوضاع منطقه را به شدت نگران‌کننده خواند.صدراعظم آلمان نسبت به تنش پدید آمده بین قطر و شماری از کشورهای حوزه خلیج فارس ابراز نگرانی کرد. آنگلا مرکل در جریان سفر خود به مکزیک به خبرنگاران گفت که آلمان خواستار حل اختلافات بر سر میز مذاکره است.صدراعظم آلمان از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خواست با یکدیگر همکاری کنند. مرکل گفت: «آلمان با عزیمت از منافع خود، به حفظ توازن منطقی قدرت در منطقه توجه دارد.»آنگلا مرکل ضمن تاکید بر ضرورت مبارزه با تروریسم و مقابله با پشتیبانی از گروه‌های تروریستی تاکید کرد که اختلافات و بحران پدید آمده بدون مشارکت بازیگران اصلی در منطقه ممکن نیست.صدراعظم آلمان تاکید کرد تنها با مشارکت ایران، ترکیه و قطر می‌توان راه حلی برای این بحران یافت. مرکل گفت: «هرگاه همه کشورهای ذینفع در تماس با یکدیگر باشند، می‌تواند یک راه حل سیاسی شکل گیرد. ما خواستار چنین امری هستیم و در این راستا تلاش خواهیم کرد.»دیدار و گفت‌وگوی زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان با همتای قطری خود، شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی.سخنان مرکل واکنشی به سیاست دولت ترامپ در قبال ایران است. رئیس جمهور آمریکا خواستار انزوای ایران شده است.رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز خواستار پایان دادن به انزوی قطر شد. اردوغان از عربستان سعودی خواست، به بحران پدید آمده خاتمه دهد. در عین حال، ترکیه برای کمک به قطر اعلام آمادگی کرده است.اردوغان اتهامات عربستان و کشورهای متحدش علیه قطر را بی اساس خوانده و گفته است که ترکیه حاضر به کمک به قطر است. رئیس جمهور ترکیه عنوان کرده که هیچ دلیل و مدرکی برای اثبات اتهام حمایت قطر از تروریسم وجود ندارد. به نظر می رسد روزهای جدایی اتحادیه اروپا از آمریکا فرارسیده است و بزرگان اروپایی به ویژه فرانسه و آلمان می خواهند از برگ ایران دربرابر برگ عربستان آمریکا استفاده کنند. این وضع از یک سو موجب باز شدن اقتصاد ایران بر اروپا می شود و از سوی دیگر اما فشار آمریکا را بر ایران افزایش می دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آلمان متحد ایران دربرابر اتحاد آمریکا و عربستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..