تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استعمال سیگار ریسک سرطان حنجره را تا ۴۰ برابر افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر نوید احمدی روزبهانی در آستانه برگزاری سومین سمینار ملی تومورهای سر و گردن، افزود: طی برگزاری این سمینار هر ساله یکی از سرطان های سر و گردن مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: امسال تومورهای حنجره و حلق تحتانی مورد بحث قرار خواهد گرفت و پزشکان کشور در خصوص آخرین دستاوردهای حوزه درمان، تشخیص و بهبود که در کشور امکانپذیرشده است به تبادل نظر خواهند پرداخت.

دبیر علمی سومین سمینار ملی تومورهای سر و گردن یاد آور شد: تومورهای بسیاری ناحیه سر و گردن را درگیر می‌کند که از جمله آنها می‌توان به تومور حنجره اشاره کرد.

وی افزود: تومور حنجره با علایمی مانند اختلال در تکلمی و تنفس بروز می یابد و در تمام رده های سنی بروز پیدا می‌کند.

احمدی روزبهانی با توجه به شیوع سرطان حنجره در کشور، بیان کرد: شیوع این سرطان در کشور ما در سطح آمارهای جهانی است و از هر صد هزار نفر ۲ تا ۳ نفر را درگیر می‌کند.

این متخصص گوش، حلق و بینی افزود: مهم ترین عامل بروز این سرطان استعمال دخانیات است البته عوامل دیگری مانند آلودگی هوا نیز مطرح شده است اما مجامع بیت المللی و نتایج تحقیقات انجام شده این عامل را به طور قطعی تایید نکرده است.

به گفته وی، استعمال سیگار احتمال بروز سرطان حنجره را ۱۰ تا ۴۰ برابر افزایش می دهد.

این جراح سر و گردن در ادامه تصریح کرد: اگر فردی علاوه بر سیگار مواد الکلی مصرف کند این احتمال تا ۸۰ برابر افزایش می‌یابد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآور شد: خوشبختانه پیشرفت های خوبی در حوزه تشخیص، درمان، بهبود و بازتوانی بیماران در کشور حاصل شده است.

سومین سمینار تومورهای سر و گردن ۱۹ تا ۲۰ مرداد ۹۶ در سالن همایش های بیمارستان میلاد برگزار می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استعمال سیگار ریسک سرطان حنجره را تا ۴۰ برابر افزایش می‌دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..