تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پرونده 40 ساله رومن پولانسکی بسته خواهد شد

پرونده 40 ساله رومن پولانسکی بسته خواهد شد پرونده 40 ساله رومن پولانسکی بسته خواهد شد 

رومن پولانسکی کارگردان سرشناس هالیوودی 40 سال هست که به علت داشتن پرونده در کشور آمریکا به این کشور نرفته هست و اکنون شاکی وی در حال رضایت دادن هست. زنی که در ۱۳ سالگی از سوی «رومن پولانسکی»، کارگردان مطرح سینما مورد تعرض قرار گرفته بود، از دادگاه می خواهد که به این پرونده پایان دهد.

«رومن پولانسکی»، کارگردان فرانسوی ـ لهستانی که ۴۰ سال هست به دلیل تجاوز به دختری ۱۳ ساله از کشور آمریکا متواری هست، باز هم خبرساز شده هست. این بار «سامانتا گایمر» ـ قربانی این پرونده ـ از طریق وکیل خود از دادگاه خواهد خواست که به این پرونده پایان دهد.

گایمر پیش از این هم اعلام کرده بود که پولانسکی را بخشیده، اما حالا وکیل دعاوی او در گفت‌وگو با «رویترز» گفته هست: «او با همسرش به دادگاه می آید، چون از اینکه این پرونده ۴۰ سال در جریان هست، خسته شده. او می خواهد این جریان تمام شود.»

دادگاه مذکور در لس‌آنجلس برگزار میشود و وکیل «گایمر» قصد دارد در آن مقامات اروپایی را به لغو حکم قانونی علیه «پولانسکی» و دستور محاکمه او ترغیب کند. با این حال، دادگاه باید تصمیم بگیرد که شهادت خانم «گایمر» نقشی در تغییر حکم قانونی «پولانسکی» خواهد داشت یا نه.

سازنده فیلم‌هایي چون «پیانیست» و «محله چینی‌ها» ۴۰ سال هست به سبب تهمت تجاوز به دختری ۱۳ ساله در سال ۱۹۷۷ از ترس محاکمه سنگین از کشور آمریکا فرار کرده و در پاریس زندگی می کند، چرا که فرانسه یکی از معدود کشورهای اروپایی هست که مانع استرداد شهروندان خود به ایالات امریکا میشود.

پولانسکی پس از اعتراف به جرم تجاوزش در سال ۱۹۷۷ میلادی، ۴۲ روز را در زندانی در ایالت کالیفرنیا سپری کرد و سپس آزاد شد اما در سال ۱۹۷۸ زمانی که یک قاضی در تلاش بود مجددا پرونده وی را به جریان بیاندازد و مجازاتی سنگین برای او صادر کند به فرانسه گریخت.

 به گزارش پارس ناز او در سال ۲۰۰۹ در سوئیس بازداشت شد و ۱۰ ماه را در حصر خانگی به سر برد اما دولت سوئیس در نهایت تقاضای دولت کشور آمریکا مبنی بر استرداد «پولانسکی» را نپذیرفت و وی را آزاد کرد.کشور آمریکا در سال ۲۰۱۵ از دولت لهستان نیز خواست تا «پولانسکی» را تحویل دهد اما دادگاه فوق العاده این کشور اعلام کرد او دوران محکومیت خود را با توافق طرفین دعوی گذرانده هست.

کارگردان فیلم‌هایي چون «چاقو در آب»، «تنفر»، «بن‌بست»، «قاتلین بی‌باک خون‌آشام»، «بچه رزماری»، «محله‌ چینی‌ها»، «پیانیست» و «ونوس در پوست خز»، جدید ترین فیلمش با عنوان «بر زمینه یک داستان حقیقی» را در جشنواره کن ۲۰۱۷ به نمایش درآورد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پرونده 40 ساله رومن پولانسکی بسته خواهد شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..