تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شاعری از فتنه خواند/ «فتنه لازم نیست حتماً در خیابان بوده باشد»

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، مهدی جهاندار یکی دیگر از شاعرانی بود که از استان اصفهان در محضر امین شعر انقلاب به شعرخوانی پرداخت.

بر اساس این گزارش، این شاعر پیش از آغاز به شعرخوانی بیتی را قرائت کرد که در آن کلمه «مشهد» آمده بود چرا که حضرت آقا در ابتدای مراسم وقتی علیرضا قزوه شعری را از تمام ایران خواند و نامی از مشهد نبود به آن اشاره کردند، این شاعر هم بر این مبنا بیی را خواند که نام مشهد در آن گنجانده شده بود: «شور شیرینی شهر رمضان است دو چشمت/ مشهد اشهد ان‌لای اذان است دو چشمت».

جهاندار سپس غزلی با محوریت فتنه خواند:

فتنه شاید روزگاری اهل ایمان بوده باشد
آه این ابلیس شاید روزی انسان بوده باشد

فتنه شاید در لباس میش، گرگی تیز دندان
در لباسی تازه شاید فتنه چوپان بوده باشد

فتنه شاید کنج پستوی کسی لای کتابی؛
فتنه لازم نیست حتماً در خیابان بوده باشد

فتنه شاید در صف صفِین می جنگیده روزی
فتنه شاید در زمان شاه، زندان بوده باشد!

فتنه شاید با امام از کودکی همسایه بوده
یا که در طیّاره ی پاریس_تهران بوده باشد

فتنه شاید تابی از زلف پریشان نگاری
فتنه شاید خوابی از آن چشم فتّان بوده باشد

فتنه شاید اینکه دارد شعر می خواند برایت؛
وا مصیبت! فتنه شاید از رفیقان بوده باشد

ذرّه ای بر دامن اسلام ننشیند غباری
نامسلمانی اگر همنام سلمان بوده باشد

دوره ی فتنه است آری، می شناسد فتنه ها را
آنکه در این کربلا عبّاس ِ دوران بوده باشد

فتنه خشک و تر نمی داند خدایا وقت رفتن
 کاشکی دستم به دامان شهیدان بوده باشد

در پایان این شعرخوانی شاعر اصفهانی آقا فرمودند: آفرین. مخصوصا وقتی شاعر این بیت را خواند: «فتنه شاید کنج پستوی کسی لای کتابی/فتنه لازم نیست حتماً در خیابان بوده باشد» مقام معظم رهبری و تمام حاضران او را تحسین کردند.

اما وقتی شاعر این مصرع را می خواند: «فتنه شاید اینکه دارد شعر می خواند برایت/وا مصیبت! فتنه شاید از رفیقان بوده باشد» آقا سخن شاعر را قطع کرده و فرمودند: خدا نکند.

معظم له در پایان سه مرتبه فرمودند: بسیار بسیار خوب ، خیلی خوب بود.

انتهای پیام/و

http://fna.ir/IUULM1 اخبار مرتبط شعر موسوی گرمارودی برای امام هادی(ع) و تذکر رهبر انقلاب96/03/21 - 02:34ابلاغ سلام مردم هند به رهبر انقلاب/ ما با پارسی گویان هند احساس برادری می‌کنیم96/03/21 - 02:23رهبر انقلاب خطاب به شاعر نیمایی‌سرا: شما که تخیل خوبی دارید غزل بگویید96/03/21 - 02:07بیتی از شعر «مودب» که رهبر انقلاب آن را تحسین کرد/ به غیر بازوی خویش از کسی امان مطلب!96/03/21 - 01:35شاعری که رباعی‌اش را فراموش کرد/ آقا پاسخ دادند: عیب ندارد غزل بخوان96/03/21 - 01:26شعری که حداد عادل در محضر رهبر انقلاب خواند96/03/21 - 01:14جمعی از شاعران افطار را مهمان رهبر انقلاب بودند/ وعده‌ای سالانه در نیمه ماه مبارک96/03/21 - 01:04 نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شاعری از فتنه خواند/ «فتنه لازم نیست حتماً در خیابان بوده باشد»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..