تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نخستین اقدام کویت علیه مشمولان «فهرست تروریسم»

به گزارش افکارنیوز،

 دولت کویت با اجرای اقداماتی علیه 3 شهروند این کشور که نامشان در فهرست تروریسم تعیین شده از سوی عربستان، مصر، امارات و بحرین ذکر شده، این افراد را تحت کنترل شدید قرار داده و با لغو گذرنامه‌هایشان، آنها را ممنوع‌الخروج کرد.

روزنامه القبس کویت نوشت که دستگاه امنیت دولت سه شهروند به نام‌های «حجاج العجمی»، «حاکم المطیری» و «حامد العلی» را احضار کرد و قرار است افراد دیگری که مرتبط با آنها هستند، احضار نماید.

یک منبع آگاه در این باره گفت که تصمیم اتخاذ شده علیه این سه نفر که نامشان در فهرست تروریسم ذکر شده است، یک تصمیم امنیتی و سیاسی است.

بر اساس قانون اساسی کویت تحویل هر یک از شهروندان به یک کشور بیگانه ممنوع است.

القبس به نقل از برخی منابع آگاه نوشت که این سه متهم از مدت‌ها پیش ممنوع الخروج هستند و العجمی به اتهام سفر به سوریه و چند کشور دیگر برای جنگ در کنار گروه‌های افراطی تحت بازجویی قرار گرفته و به موجب مجازات‌های بین‌المللی دارایی‌های وی بلوکه شده و حساب‌های بانکی او تحت کنترل است.

این منابع همچنین گفتند که کویت از مسئولان عربستان و دیگر کشورهای همسایه درخواست خواهد کرد تا اطلاعات بدست آمده درباره باندهای تروریستی مخفی که اخیرا در منطقه رصد شده‌اند، در اختیار کویت قرار دهد.

بر اساس بیانیه‌ای که به صورت مشترک از سوی عربستان، بحرین، امارات و مصر منتشر شده، 59 فرد و 12 گروه و موسسه تحت این بیانیه مشترک تحریم شده‌اند.

عربستان و یاران منطقه‌ای‌اش در طی سفر ترامپ مرکزی با عنوان مرکز مبارزه با تأمین مالی تروریسم در ریاض پایه‌گذاری کردند که بنظر می‌رسد تحریم‌های جدید، اولین اقدام عملی آن است.

در فهرست تحریم‌شدگان، نام 26 مصری، 18 قطری، 5 لیبیایی، 2 تعه اردنی، 2 بحرینی، 2 کویتی، 1 اماراتی، 1 سعودی، 1 تبعه سعودی-کویتی و یک یمنی دیده می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نخستین اقدام کویت علیه مشمولان «فهرست تروریسم»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..