تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشف گورخمره هایی از دوره اشکانیان درمریوان

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ فریاد حدادیان با اشاره به اینکه این گورخمره ها در چهار ترانشه شکافته شده این گورستان کشف و آشکارسازی شده است گفت: باستان شناسان هیچ گونه برداشتی از این گورخمره ها و اشیای تدفینی آنها نداشته و میراث فرهنگی در نظر دارد با همکاری سایر نهادها این محل را به سایت موزه تبدیل کند.

وی افزود: این گورستان متعلق به دوره اشکانیان بوده و با یک هزار و 800 تا 2 هزار سال قدمت از منطقه های باستانی کردستان است و انباشت خاک و گذر زمان باعث آسیب رساندن به برخی از گورخمره ها شده است.

وی افزود: اما تعدادی از آنها به صورت 90 درصد سالم باقی مانده و انتظار می رود اجساد داخل آنها سالم باشد اما به دلیل شرایط جغرافیایی و بارش های مداوم برف و باران در این منطقه پوسیده شدن استخوان های اجساد دور از انتظار نیست.

کاوش های علمی در گورستان زردویان روستای دره تفی این شهرستان برای نجات بخشی و تعیین عرصه و حریم این اثر از نیمه دوم اردیبهشت سال جاری آغاز شده است.

گورستان باستانی زردویان روستای دره تفتی سال 82 به شماره 9627 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/م




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشف گورخمره هایی از دوره اشکانیان درمریوان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..