تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مساجد مرزهای عقیدتی مسلمانان هستند

مساجد مرزهای عقیدتی مسلمانان هستندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله علیرضا اعرافی در جشن بزرگ ولادت امام حسن مجتبی (ع) و مراسم افتتاح ساختمان فرهنگی مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) محله آبشار قم، ماه رمضان را ماه تمرین صبر و شکیبایی بندگان خواند و اظهار داشت: بر اساس آیه آخر سوره آل‌عمران خداوند چهار دستور به مؤمنان داده که نخستین آن‌ها صبر و بردباری در برابر مشکلات دنیوی است.
 
وی افزود: انسان در مسیر زندگی با مشکلات و سختی‌هایی مواجه می‌شود که تن‌ها این مسیر باتحمل سختی‌ها طی خواهد شد، ازجمله طلاب و دانشجویان که باید بدانند دنیا به همین شکل ساخته‌شده و انسان برای رسیدن به اهداف خود باید صبر و بردباری را پیش بگیرد.
 
مدیر حوزه‌های علمیه ماه رمضان را ماه تمرین استقامت برشمرد و تصریح کرد: روزه گرفتن در ماه رمضان تمرینی برای آدمی است تا اراده خویش را قوی‌تر کند، و تن‌ها انسان‌های سست‌عنصر هستند که در مقابل سختی‌ها نمی‌توانند ایستادگی کنند.
 
آیت‌الله اعرافی بیان کرد: دومین دستور خداوند در آیه آخر سوره آل‌عمران استفاده از عبارت «صابروا» است به این معنا که انسان مؤمن علاوه بر این‌که خود صبر را پیشه خود می‌کند، باید افراد دیگر را نیز به صبر دعوت کند.
 
وی سومین تفسیر این واژه را صبر در مسائل و مشکلات اجتماعی برشمرد و خاطرنشان کرد: نمونه صبر اجتماعی را می‌توان در صبوری مردم در انقلاب اسلامی دید که مردم با صبر خود علیه دشمنان ایستادگی کردند و زورگویان را سر جایشان نشاندند.
 
امام‌جمعه قم بابیان اینکه امام حسن مجتبی (ع) نماد صبر و بردباری است، گفت: بر اساس این آیه، مرزداری سومین فرمان خداوند به بندگان است، انسان مؤمن باید علاوه بر صبوری فردی و اجتماعی باید سعی در حفظ مرز‌ها داشته باشد.
 
آیت‌الله اعرافی به اهمیت مساجد در صیانت از مرزهای اعتقادی اشاره کرد و افزود: برای تقویت مرزهای فرهنگی نیازمند آبادی مساجد هستیم، چراکه این اماکن مرزهای عقیدتی مسلمانان هستند و این اماکن انسان‌ها را از توطئه‌های دشمنان نجات می‌دهند.
 
وی مساجد را نماد «رابطوا» خواند و خاطرنشان کرد: مسجد مکانی است که انسان را در مقابل نفوذ افکار و اندیشه‌های انحرافی بیمه کرده و ایمن نگه می‌دارد.
 
مدیر حوزه‌های علمیه در پایان چهارمین دستور خداوند در این آیه را تقوا بیان و تصریح کرد: تمامی فرامین خداوند در راستای رسیدن به تقوا است.
 
انتهای پیام/ز



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مساجد مرزهای عقیدتی مسلمانان هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..