تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وظیفه دولت اسلامی کمک به مستضعفان جهان بر اساس رحمت الهی است

وظیفه دولت اسلامی کمک به مستضعفان جهان بر اساس رحمت الهی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در جلسه درس اخلاق خود که در دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد، به‌ضرورت کمک به مستضعفان و فقرا در جهان اشاره کرد و اظهار داشت: کمک به نیازمندان در برخی مکاتب نهی شده و این مکاتب هیچ اعتقادی به کمک به نیازمندان و فقرا ندارند.
 
وی بابیان اینکه خداوند دستور داده تا به فقرا کمک کنیم، گفت: کمک به نیازمندان یک تکلیف شرعی است و مادی‌گرایان با توجیه عقلانی آن را نمی‌پذیرند، در حالی‌که ما کمک به فقرا را در راستای عمل به دستورات خداوند می‌دانیم.
 
رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) به حقوق متقابل میان انسان‌ها اشاره کرد و افزود: انسانی که پذیرش حق برای او غیرقابل‌قبول است، نمی‌توان این فرد را به پذیرش حق قانع کرد.
 
آیت‌الله مصباح یزدی بیان کرد: انسان‌ها امکان تکامل اختیاری را دارند، و این مسئله در رابطه با انسان‌های معلول نیز حتی صدق می‌کند، و بر این اساس حتی این افراد نیز حق به تکامل رسیدن رادارند، برای نمونه هم‌نشین حضرت عیسی (ع) در بهشت زنی فلج است که همواره این زن شکر گذار خالق خود بود و این شکر گذاری سبب هم‌نشینی او با حضرت عیسی (ع) شد.
 
وی ادامه داد: هدف خداوند متعال از آفرینش انسان به کمال رسیدن او به اختیار خویش است، و آدمی زمانی می‌تواند مصالح و مفاسد خود را مشخص کند که هدف اصلی آفرینش جهان را از سوی خداوند درک کرده و بشناسد.
 
استاد برجسته حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه همه‌چیز انسان از آن خداوند قادر متعال است، افزود: انسان مالک بسیاری از چیزهای مادی است، اما این مالکیت نیز از آن خداوند است، و از این‌رو خداوند می‌تواند به انسان بگوید که اموال خود را در چه راهی هزینه و مصرف کند.
 
آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به وظیفه دولت اسلامی در قبال شهروندان دولت‌های دیگر گفت: منشأ حق در اسلام رحمت الهی است و بر این اساس باید به مستضعفان و محرومان دنیا کمک کرد، اما اگر بگوییم که باید در قبال دریافت خدمات متقابل باید به فقرا کمک کرد این مسئله با معیارهای مادی غیرقابل‌توجیه است، و ما باید با رأفت و رحمت الهی اقدام به کمک به این کشور‌ها کنیم.
 
انتهای پیام/ز



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وظیفه دولت اسلامی کمک به مستضعفان جهان بر اساس رحمت الهی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..