تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وضعیت مبهم انتخابات نظام دامپزشکی

صفری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد؛

وضعیت مبهم انتخابات نظام دامپزشکیمحمدرضا صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: تاکنون نتیجه شکواییه این سازمان مبنی بر توقف انتخابات نظام پزشکی در دیوان عدالت اداری از سوی دیوان اعلام نشده و احتمالا به علت پروسه زمانبر بودن رسیدگی به این شکایت، نتیجه آن یک الی دوماه آینده اعلام شود.

وی با اشاره به اینکه برگزار نشدن انتخابات سازمان نظام دامپزشکی مشکلاتی را نیز با خود به همراه آورده، افزود: پویایی هر مجموعه صنفی در بخش خصوصی به مشارکت و همکاری نزدیک اعضاء آن بخش وابسته است، بنابراین اگر انتخابات به تاخیر بیفتد نقش آفرینی اعضا در تعیین صلاحیت حرفه ایشان کمتر می‌شوند.

رییس سازمان نظام دامپزشکی اظهار کرد: در حوزه اجرایی همه استان‌ها نظام‌ها فعالانه مشغول کار هستند، اما در این میان مشارکت صنفی اهمیت ویژه‌ای دارد به هر حال نظام‌ها از شورای نظام دامپزشکی تشکیل می‌شوند و اگر این انسجام و مشارکت به علت طولانی شدن دوره انتخاباتی و احیانا خستگی بعضی از اعضا ادامه پیدا کند، می‌تواند مشکلات دیگری را نیز پیش روی نظام گذارد. 

وی درباره عضویت بیش از ۳۶ هزار نفر در سازمان نظام دامپزشکی گفت: در انتخابات ۷ آبان سال گذشته دقیقا بعد از انجام تمام مراحل تشریفاتی و تایید صلاحیت نامزد‌ها و هماهنگی و همکاری کامل استانداری، فرمانداری و وزارتخانه ها، متاسفانه دقیقا یک روز مانده به انتخابات با بروز مشکلاتی در تایید صلاحیت برخی از نامزد‌ها و برخی تغییرات ماده ۸ قانون سازمان نظام دام پزشکی، این انتخابات از سوی دیوان عدالت اداری متوقف شد. 

صفری با اشاره به ایجاد وقفه دو الی سه ساله در تشکیل انتخابات سازمان نظام دامپزشکی، تصریح کرد: این موضوع به علت بروز اختلافاتی در دوره پیشین بین نظام دامپزشکی و شورای مرکزی وزارت جهاد کشاورزی بوده که طی دو ساله اخیربا تنظیم آیین نامه‌ای جدید مرتفع شد که طبق آن شرح وظایف جدیدی به صورت کاملا قانونی در حوزه اختیارات سازمان نظام دامپزشکی قرار گرفت.

رییس سازمان نظام دامپزشکی گفت: آیین نامه جدید سازمان یک بند آن مورد استقبال چشمگیر چندین تن از اعضای نظام دامپزشکی قرار گرفت ولی متاسفانه سال گذشته دور جدید انتخابات را دیوان عدالت اداری متوقف کرد.

وی یادآور شد: ماده ۸ آیین نامه ناظر بر ایجاد تشکیلات قوی‌تر از نمایندگی‌های سازمان نظام دامپزشکی در استان‌ها و انتخاب نمایندگان قدرتمند برای انجام قطعی مسئولیت‌های محوله بود، اما با توجه به وضعیت فعلی شکواییه نظام در دیوان عدالت اداری، درنظر داریم تا از طریق شورای مرکزی وزارت جهاد بتوانیم جریان اعلام نتیجه قطعی را تسریع کنیم، زیرا در همان شکواییه از بند ۸ نیز کاملا دفاع حقوق انجام گرفته است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وضعیت مبهم انتخابات نظام دامپزشکی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..