تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شکم گردی از «مشهد» تا «کیش»

کد خبر: ۵۳۶۳۹۳

۲۹۵۵  بازدید

روزنامه هفت صبح - محمدرضا احمدی: اگر قصد سفر دارید و در حال برآورد کردن هزینه های سفر خود هستید، همیشه یکی از مهم ترین و لذت بخش ترین هزینه ها، هزینه غذا است. چه بسا قیمت های بالا یا پایین غذا در یک شهر، مقصد شما را تغییر دهید. با علم به چنین اهمیتی که غذا و قیمتش به خود اختصاص داده است، رستوران های چند شهر توریستی ایران و قیمت غذا در این رستوران ها را بررسی کرده ایم. این نوشته می تواند در هنگام سفر به این شهرها شما را در پیدا کردن چیزی که می خواهید یاری کند.

1. مشهد


اگر مقصد شما مشهد باشد رستوران خوب و صاحب نام کم نیست. هرکجای این کلان شهر هم که باشید مهم نیست. در فاصله ای بین نزدیکی حرم امام رضا (ع) تا شاندیز و بدون توجه به اینکه چقدر پول در جیبتان باشد با هزینه ای حدود 13 تا 80 هزار تومان می توانید در رستوران های خوب این شهر غذا بخورید. اینکه حداقل این مبلغ را بپردازید یا حداکثرش، به مکان رستوران، کیفیت غذا و احتمالا خلاقیت صاحب رستوران در قیمت گذاری بستگی دارد.

 راه و رسم «دل گردی» این گونه است


شاید معروف ترین رستوران مشهد پسران کریم باشد که در این شهر سه شعبه دارد و در کنار رستوران های معین درباری و قصر هدیش در رده رستوران های میان قیمت مشهد دسته بندی می شود. از رستوران های نسبتا ارزان تر نیز می توان به ارکیده و شورورزی اشاره کرد که با هزینه ای زیر 30 هزار تومان می توانید در آنها غذا میل کنید و اگر به دنبال رستورانی لوکس و گران تر می گردید می توانید به شاندیز بروید و ارم شاندیز را امتحان کنید.


معروف ترین غذا در رستوران پسرام کریم چلو ماهیچه سرخ کرده اش است، غذایی که حدود 55 هزار تومان هزینه روی دستتان می گذارد. برای دو نفر کافی است و در میان زائران مشهد طرفداران زیادی دارد.


ازاین غذای لوند که بگذریم چلو شیشلیک، چلوگوشت سرخ کرده و چلوکباب برگ ممتاز این رستوران را می توانید با قیمتی در حدود 56، 42 و 43 هزار تومان میل کنید. ارزان غذا در منوی این رستوران نیز چلوجوجه کباب اش است که می توانید با پرداخت 20 هزار تومان آن را برای یک وعده غذایی میل کنید. در منوی رستوران های معین درباری و قصر هدیش نیز تقریبا همین قیمت ها یافت می شوند.


اگر وضع مالی تان بهتر است همانطور که گفتیم می توانید به ارم شاندیز بروید و شیشلیک را باهزینه ای 70 هزار تومانی میل کنید. گویا سیاست این رستوران بر یکپارچه سازی قیمت هاست چون چلوکباب برگ، چلوماهیچه و چلوگوشت نیز قیمت مشابه 70 هزار تومانی دارند. تنها غذایی که در این رستوران قیمتش با بقیه متفاوت است، چلوجوجه بدون استخوان است، 35 هزار تومان.


اما اگر اقتصادی سفر می کنید پیشنهادمان انتخاب رستوران ارکیده است، چلوماهیچه در این رستوران 36، چلوگوشت 26 و چلوکباب بختیاری فقط 19 هزار تومان است. اگر از این هم اقتصادی تر فکر می کنید می توانید چلوکباب کوبیده یا زرشک پول با مرغ این رستوران را فقط با 12 و 11 هزار تومان انتخاب کنید. شورورزی هم رستورانی متفاوت و تقریبا ارزان است که در منوی آن چلوگوشت 36 هزار تومانی، برگ 26 و لقمه 26 هزار تومانی به چشم می خورد.

2. اصفهان


اگر به اصفهان می روید تا در کمتر از یک هفته نصف جهان را ببینید، احتمالا کاربردی ترین رستوران برای شما جایی در نزدیکی میدان امام باشد. ار قضا یکی از معروف ترین رستوران های اصفهان نیز در همین مکان قرار دارد، رستوران نقش جهان.

 راه و رسم «دل گردی» این گونه است


این رستوران یکی از رستوران های نسبتا گران اصفهان محسوب می شود و چلوچنجه را حدود 40 هزار تومان، شیشلیک را 48 و چلوکباب کوبیده را 22 هزار تومان عرضه می کند. البته پیشنهاد ویژه ما «بریانی» است، غذای خاص اصفهان که طرفدار چند آتشه کم ندارد و می توانید با قیمتی 19 هزار تومانی آن را در نقش هان میل کنید.


شهرزاد و خوان گستر نیز دو رستوران میان قیمت در اصفهان هستند که می توانید غذاهایی با قیمت بین 17 تا 40 هزار تومان را در منوی این رستوران ها بیابید. در رستوران شهرزاد نیز ته چین گوشت بره بومی و خوراک ماهیچه بره بومی حدود 33، رولت میکس مخصوص حدود 35، خوراک کباب حسینی حدود 37 و بریانی محبوب هم حدود 20 هزار تومان آب می خورند. اگر هم میکس کباب 27، کباب بره 40 و کباب کوبیده 24 هزرا تومانی می خواهید می توانید خوان گستر را امتحان کنید.


رستوران نسبتا اقتصادی اصفهان نیز طهران است که می توانید شیشلیک شاندیز را با 43، چلوبرگ را با 30 و بریونی را با 17 هزار تومان تهیه کنید. به نظر می رسد در اصفهان نسبت به مشهد به طور میانگین نیاز به مقدار پول کمتری برای صرف غذا در رستوران داشته باشید چون دیگر خبری از غذاهای حدود 70 هزار تومانی نیست. البته خب همین هم انتظار می رود، هرچه باشد اصفهان از شهرهایی است که مردمش می گویند اقتصادی فکر می کنند.

3. یزد


اگر قصد سفر به یزد رادارید حتما از بافت تاریخی پشت مسجد جامع این شهر دیدن کنید اما ترجیحا در رستوران های نزدیکی این بافت غذا نخورید. چون رستوران های باکیفیت و معروف این شهر در فاصله نزدیکی از این بافت قرار ندارند. آریانا رستورانی نسبتا گران قیمت و لوکس است که غذاهاش بین 13 تا 50 هزار تومان قیمت دارند. در منوی آن ماهیچه را 43، گردن را 38، شیشلیک شاندیز را 51 و خوراک بلدرچین را 25 هزار تومان خواهید یافت.

 راه و رسم «دل گردی» این گونه است
ملل رستورانی میان قیمت با منویی خلاق است که در آن خوراک جوجه ماستی 20 و خوراک جوجه حلزونی 15 هزار تومان قیمت خورده است. شیشلیک در این رستوران با قیمت 47، کباب وزیری 19 و ته چین مرغ نیز با قیمت 20 هزار تومان عرضه می شوند. گل سرخ و نگین نیز از رستوران های نسبتا ارزان قیمت یزد هستند. در منوی آنها چلوماهیچه 30، برگ 25، چنجه 25 و کوبیده 15 هزار تومان قیمت خورده است.

4. شمال


اما اگر حال و حوصله گرمای مرکز ایران را ندارید و دلتان هوای مرطوب و کمی باران میخواهد و به همین دلایل مناطقی شمال را انتخاب می کنید می توانید رستوران میزبان بابلسر را امتحان کنید.

 راه و رسم «دل گردی» این گونه است
منوی این رستوران لبریز از سبزی پلو است؛ نوع با ماهیچه گوسفندی آن 40، با ماهی کباب قزل آلا 35، با ماهی آزاد 53، با گوشت گوساله 25، با ماهی سفید 37، با سردست بره اش 40 و با ماهی ازون برون 55 هزار تومان قیمت گذاری شده است. غذایی متفاوت همش اید فسنجان با اردک باشد که حدود 60 هزار تومان باید برای آن پیاده شوید. غذاهای دیگر این رستوران نیز رنج قیمتی بین غذاهای فوق ارزان (کشک بادمجان و باقلاقاتق 8500 تومانی) تا غذاهای میان قیمتی مانند چلوفیله گوسفندی 44 هزار تومانی را شامل می شوند.

5. تبریز


اگر خنکی شمال هم شما را خنک نمی کند و به جایی خنک تر نیاز دارید احتمالا تبریز مقصد شما خواهدبود. اگر می خواهید به رستورانی سلف سرویس بروید تا بتوانید به همه غذاها ناخنک بزنید، رستوران جلالی گزینه مناسبی است، جایی که می توانید با 50 هزار تومان هر مقدار غذا که برای سیر شدن نیاز دارید را در بشقاب خود بریزید.

 راه و رسم «دل گردی» این گونه است
اگر در تبریز هم به دنبال گزینه اقتصادی هستید، آسمان گزینه مناسبی خواهدبود. رستورانی که منوی آن از هشت تا 25 هزار تومان متغیر است. رستوران شهریار هم منویی با رنج قیمت 15 تا 35 هزار تومان دارد و «دلمه برگ» در آن 15، فیله پیچ مخصوص 28 و جوجه عروس مخصوص هم 20 هزار تومان قیمت خورده است. اگر هم غذایی چرب تر می خواستید می توانید کباب بره مخصوص را با قیمت 35 هزار تومان سفارش دهید.

6. کیش


اگر در کنار سایحت قصد خرید هم داشته باشید احتمالا این شهر مقصد شما خواهدبود. طبیعتا قیمت ها در کیش کمی بالاتر هتند اما خوب رستوران ارزان هم برایتان پیدا کرده ایم. در رستوران نسبتا لوکس رومای این شهر می توانید ماهیچه را 62 هزار تومان، چلو لقمه را 33 تومان و اکبرجوجه را 26 هزار تومان صرف کنید.

 راه و رسم «دل گردی» این گونه است


در رستوران نسبتا ارزان عمواکبر هم می توانید جوجه کباب را حدود 16 هزار تومان، کوسه کبابی و چلوکباب مخصوص را حدود 18 هزار تومان میل کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شکم گردی از «مشهد» تا «کیش»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..