تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




احکام روزه داری برای فرزندانتان

احکام روزه داری برای فرزندانتان

آیا فرزندانمان برای روزه گرفتن باید از ما اجازه بگیرند؟ شاید تاکنون این سؤال برای افراد پیش آمده باشد که آیا فرزند برای ادای روزه حتماً باید از والدین اجازه بگیرد؟فقهای شیعه در باب روزه‌های حرام و مکروه مسائلی را بیان کردند که از جمله آنها لزوم اذن والدین برای روزه‌داری است. در صورت کلی فقها فقط روزه‌های مستحبی را منوط به اذن والدین دانسته‌اند، زیرا روزه واجب مانند سایر واجبات نیاز به اذن ندارد.

در ذیل به دو مسأله اصلی این باب از احکام فقهی اشاره می‌شود.

تذکر: مخاطبان لازم است جهت آگاهی از فتوای مرجع خود به رساله آن مرجع رجوع کنند.

ـ روزه مستحبى اولاد اگر اسباب اذیت پدر و مادر یا جد شود، جایز نیست، بلکه اگر اسباب اذیت آنان نشود، ولى او را از گرفتن روزه مستحبى جلوگیرى کنند، احتیاط واجب آن است که روزه نگیرد.

ـ اگر پسر بدون اجازه پدر روزه مستحبى بگیرد و در بین روز پدر او را نهى کند، باید افطار کند.

احکام روزه داری برای فرزندانتان




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «احکام روزه داری برای فرزندانتان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..