تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش یارانه سال ۹۶ برای این گروه ها + جدول مبلغ به ازای هر نفر

افزایش یارانه سال ۹۶ برای این گروه ها + جدول مبلغ به ازای هر نفر

دولت جدید روحانی برای افزایش یارانه ها سال ۹۶ تصمیمات جدیدی گرفته است. همانطور که یارانه نقدی فروردین ۹۶ را برای برخی از گروه های نیازمند جامعه سه برابر کرده بود، قرار است یارانه نقدی خرداد ۹۶ را هم برای بعضی از گروه های جامعه افزایش دهد. پورتال وهاران در این مقاله جزئیات خبر افزایش یارانه نقدی در سال ۹۶ را برای شما عزیزان منتشر می کند.

توصیه مراجع به روحانی: یارانه افزایش یابد

رئیس جمهوری روز گذشته در جریان سفر به قم با آیات عظام مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی و وحید خراسانی دیدار و گفتگو کرد.

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار رییس‌ جمهور، با تشکر از گزارش جامع و کامل وی درباره مسایل مختلف کشور و قدردانی از تلاش های دولت برای ایجاد آرامش در فضای اقتصادی و اعتلای بیش از پیش جایگاه ایران اسلامی، تاکید کردند: دستاوردهای دولت در حوزه اقتصادی قابل تقدیر است و ضروری است که به برنامه های دولت برای رونق اقتصادی و افزایش تولید و اشتغال در کشور ، شتاب بیشتری داده شود.

مرجع عالیقدر جهان تشیع در این دیدار که عصر پنج‌شنبه و در بیت معظم له برگزار شد، خطاب به حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی گفتند:جایگاه بخش خصوصی در تولید کالاهای ایرانی باید تقویت شود و همزمان با آن، تلاش گردد در قالب طراحی ها و برنامه های مدون ، کیفیت کالاهای داخلی بیش از پیش ارتقاء داده شود.

ایشان برنامه های دولت برای از بین بردن فقر و کمک به اقشار آسیب پذیر را مورد اشاره قرار دادند و تاکید کردند: بحمدالله موفقیت های خوبی در این عرصه نصیب دولت شده است که باید با جدیت بیشتر برای خدمت به مردم و بویژه محرومان ادامه یابد و در اجرای طرح ها و برنامه ها به گونه ای عمل شود که دستاوردهای اقتصادی دولت و همه نهادهای کشور بویژه در حوزه اقتصادی ، در زندگی روزمره مردم بیش از پیش ملموس شود.

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با تاکید مجدد بر اصلاح روش پرداخت یارانه ، گفتند: ضرورت دارد که در برنامه ریزی ها به گونه ای عمل شود که یارانه پردرآمدها حذف و یارانه طبقات محروم جامعه افزایش یابد.

مرجع عالیقدر تشیع همچنین به مشارکت گسترده مردم در انتخابات اشاره کردند و با تقدیر از حضور گسترده مردم و تبریک به دکتر روحانی افزودند: مشارکت مردم در این انتخابات تاثیر بسیار زیادی در میان مردم منطقه خواهد داشت و همانطور که شما در مصاحبه خود اشاره کردید می تواند به عنوان یک آرزو برای برخی کشورهای منطقه باشد و باید قدردان این مشارکت گسترده مردمی بود.

ایشان همچنین برنامه های دولت در حوزه دین و گسترش معارف اسلامی را مورد اشاره قراردادند و تصریح کردند: این برنامه ها همانند گذشته باید مورد تاکید قرار گیرند و تلاش ها برای تقویت ارتباط و پیوند میان مرجعیت، حوزه های علمیه و دولت تداوم یابد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با تقدیر از اقدامات دولت در مبارزه با قاچاق ، تاکید کردند : مبارزه جدی دولت با موضوع قاچاق باید بیش از پیش سرعت یابد.

مرجع عالیقدر تشیع سپس با تقدیر از تلاشهای انجام شده برای ایجاد شبکه ملی اطلاعات و تشکر از دولت در خصوص تمهیداتی که برای پالایش شبکه های اجتماعی انجام گرفته ، خواستار نظارت بیشتر و تقویت برنامه های مفید این شبکه ها شدند.

رییس جمهوری نیز در این دیدار، حضور و مشارکت مردم در انتخابات اخیر را بسیار چشمگیر و الگویی برای نه تنها کشورهای منطقه بلکه برای جهان برشمرد و گفت: این حضور گسترده مردم مایه مباهات و فخر مردم و جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی با تشریح برنامه ها و دستاوردهای دولت در عرصه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و تاکید بر تداوم و شتاب بخشیدن به پیشبرد این طرح ها در دولت دوازدهم، از حوزه های علمیه، مراجع عظام تقلید که در تمام مراحل و سختی ها، از دولت پشیبانی کرده اند، سپاسگزاری کرد.

رییس جمهوری همچنین با ارائه گزارشی از افزایش مستمری طبقات محروم جامعه در دولت یازدهم و برنامه های دولت دوازدهم برای افزایش این مستمری ، تاکید کرد : دولت تمام تلاش خود را برای کاستن از فقر ، گسترش تولید و اشتغال بکار گرفته است.

روحانی همچنین با بیان اینکه من خودم را فرزند حوزه علمیه می دانم و لذا روابط بسیار گرم و صمیمانه و موثر با مراجع عظام و حوزه های علمیه در دولت دوازدهم نیز پیگیری و تداوم می یابد، گفت: حوزه های علمیه، بویژه حوزه علمیه قم و مراجع عظام تقلید یکی از بزرگترین پشتوانه ها و سرمایه های معنوی و فرهنگی ملت و دولت است و بی تردید نظرات مراجع عظام و روحانیت معظم را برای دولت و مردم راهگشا می دانیم.

رییس جمهور با اشاره به اینکه ما خود را موظف به گسترش معارف دینی و رشد و اعتلای دین و مذهب در جامعه می دانیم، اظهارداشت: تک تک وزرا و مسوولان در دولت در خدمت مراجع و آماده پیگیری رهنمودهای آنان و تبیین مسایل مختلف کشور هستند.

روحانی در ادامه با تشریح برنامه های انجام شده دولت در ارتباط با موضوع شبکه های اجتماعی،ضمن ارائه گزارشی از برنامه های دولت در ایجاد زیرساخت ها و شبکه ملی اطلاعات ، اظهارداشت: مرحله نخست شبکه ملی اطلاعات افتتاح شده و اجرای فازهای بعدی این شبکه ملی در دولت دوازدهم با شتاب بیشتری ادامه می یابد.

آیت الله العظمی وحید خراسانی به روحانی: تا می توانید به امور دینی و مذهبی و خدمت به مردم اهتمام ورزید

همچنین حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی در دیدار حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهور، با دعا برای توفیق رییس جمهور در مسیر اداره امور تاکید کردند: تا می توانید به امور دینی و مذهبی و خدمت به مردم اهتمام ورزید.

این مرجع عالیقدر تشیع در این دیدار که عصر پنجشنبه و در بیت ایشان برگزار شد، با اشاره به آیه شریفه «قُولُوا لِلنّاس حُسنًا» گفتند: طبق دستور قرآن شریف با مردم دنیا باید به نحو حسن گفتگو نمود، پروردگار متعال می فرماید: «قُولُوا لِلنّاس حُسنًا» «و با مردم، نیکو سخن بگویید». نه فقط با مسلمین بلکه با ناس و تمام مردم دنیا باید با زبان حسن و نیکو سخن گفت.

ایشان تصریح کردند: این مناصب همانطور که قرآن شریف می فرماید گذراست. «وَ تِلکَ الاَیامُ نُداوِلُها بَینَ النّاس»«و ما این روزها را میان مردم به نوبت مى‏ گردانیم». تا می توانید در این مدت به امور دینی و مذهبی و خدمت به مردم اهتمام ورزید. خداوند می فرماید: « وَأَنذِرْهُمْ یَوْمَ الْحَسْرَهِ إِذْ قُضِیَ الْأَمْرُ » « و آنان را از روز حسرت بیم ده آنگاه که داورى انجام گیرد».

حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی همچنین با قدردانی از حضور چشمگیر و گسترده مردم در انتخابات ، به دکتر روحانی نیز تبریک گفتند و برای موفقیت وی دعا کردند.

همچنین بخوانید:  حرف های فمنیستی یکتا ناصر در برنامه آبان دی 95

رییس جمهور نیز در این دیدار با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات ، این حضور را مایه مباهات و تقویت بیش از پیش ثبات و امنیت کشور برشمرد و گفت: انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ، یکی از رقابتی ترین انتخابات کشور بود .

روحانی با بیان اینکه تولید اشتغالزا از جمله اهداف دولت بوده و هست ، اظهارداشت: دولت و مسوولان تمام تلاش خود را برای ایجاد ثبات و آرامش در جهت رفاه مردم و کشور بکار گرفته اند و این موضوع در دولت دوازدهم با سرعت بیشتری تداوم می یابد.

رییس جمهور همچنین جلب رضایت امام زمان و حرکت در جهت اهداف دینی نظام و گسترش فرهنگ دینی و نشر معارف الهی را از اهداف خود و دولت دانست و گفت:من و همه اعضای دولت ، همواره از ارشادات و رهنمودهای مراجع عظام و روحانیت معظم بهره برده ایم و به این رابطه گرم و صمیمانه با حوزه علمیه و مراجع عظام افتخار می کنیم.

رییس جمهوری در دیدار با آیت الله العظمی صافی گلپایگانی: تمام تلاش ما اشتغال بیش از پیش است

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی همچنین عصر پنجشنبه با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در قم، با تبریک این مشارکت گسترده مردم و نقش آن در تقویت جایگاه منطقه ای و بین المللی کشور ، گزارشی را از اقدامات دولت یازدهم در زمینه رفع مشکلات اقتصادی و اداره کشور و برنامه های دولت دوازدهم برای شتاب بخشیدن به رونق اقتصادی ، تولید و اشتغال ارائه کرد.
رییس جمهوری با اشاره به اینکه برنامه های دولت با مطالعات دقیق کارشناسان در حوزه های مختلف سیاسی ، اجتماعی و بویژه در حوزه اقتصادی با هدف رفع مشکلات اقتصادی، ارتقاء سطح تولید و افزایش اشتغال ، طراحی شده ، گفت: تمام تلاش ما رونق و شکوفایی در کشور و اشتغال بیش از پیش است.

دکتر روحانی همچنین با بیان اینکه دولت تدبیر و امید خود را مرهون الطاف خاندان عصمت و طهارت می داند ، تصریح کرد: بی تردید تمامی تلاش ها ، برنامه ها و فعالیت های دولت در راستای نشر فرهنگ دینی و ارتقاء معنویت در جامعه بوده و خواهد بود.

رییس جمهوری با اشاره به حضور پر شور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شورای های اسلامی شهر و روستا در آرامش و امنیت کامل، اظهار امیدواری کرد تا دولت تدبیر و امید بواسطه دعای خیر و حمایت مراجع و علما و ادامه حضور مردم بتواند هماهنگ تر و فعال تر از گذشته در مسیر رفع مشکلات کشور گام بردارد.

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی نیز در این دیدار با تبریک موفقیت دولت در برگزاری انتخابات در آرامش و امنیت کامل ، مشارکت چشمگیر مردم در انتخابات را یکی از نقاط عطف جمهوری اسلامی ایران و موهبتی برای کشور دانستند و تاکید کردند : همه نظام و مسوولان باید قدردان این مشارکت گسترده مردم در انتخابات باشند.

ایشان تمام مسوولان اعم از قوای سه گانه و نخبگان را به تلاش بیش از پیش برای پاسخ به انتظارات و توقعات مردم فرا خواندند و گفتند:دولت نیز در تداوم همه برنامه های مفید و سازنده ای که برای رفع مشکلات اقتصادی مردم داشته است ، باید آن برنامه ها را با هدف رفع سریعتر مشکلات مردم با شتاب بیشتری ادامه دهد.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با بیان اینکه ” همیشه دعاگوی دولت و شخص رییس جمهور هستم”، اظهارداشت: دولت دوازدهم باید همان رویه ای را که در دولت یازدهم در ایجاد ثبات و آرامش داشت ، پی بگیرد و مهمتر از همه اینها ، تلاش مضاعف در مسیر رشد و ارتقای معنویت در عرصه جامعه است.مردم دیندارند و وقتی می بینند دولت در امور دینی خدمت می کند خوشحال می شوند و اینگونه حمایت می کنند.

ایشان با بیان اینکه برنامه های دولت در حوزه تقویت و گسترش معارف اسلامی مثل همیشه باید مورد تاکید قرار گیرد، افزودند: روابط دولت و حوزه پیوسته وسیع و مداوم بوده که این مورد تقدیر است و باید این روابط پررنگ و موثر میان مرجعیت ، حوزه های علمیه و دولت تداوم یافته وبیش از پیش تقویت شود.

گزارشی درباره یارانه نقدی محرومان

در حالی سازمان هدفمندسازی یارانه ها یارانه نقدی مشمولان کمیته امداد و بهزیستی را از فروردین ۹۶ تا ۳ برابر افزایش داده بود، که این یارانه از خرداد قطع می شود و به جای آن کمیته امداد و بهزیستی مستمری ها را ۳ برابر می کنند. یکی از اقدامات شبهه دار دولت یازدهم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، افزایش ۳ برابری یارانه نقدی مشمولان کمیته امداد و بهزسیتی بود که انتقادات زیادی را درپی داشت و برخی نمایندگان مجلس این اقدام دولت را خلاف قانون اعلام کرده بودند.

براساس جزء (۲) از جدول منابع و مصارف بند «الف» تبصره (۱۴) قانون بودجه سال ۹۶ کل کشور، مصوب مجلس شورای اسلامی، مقرر شده بود، حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و سازمان بهزیستی متناسب با سطح محرومیت بر مبنای متوسط ۲۰ درصد حداقل دستمزد شورای عالی کار در مجموع به میزان ۴ هزار میلیارد تومان افزایش یابد و در واقع کمیته امداد و بهزسیتی باید این افزایش مستمری را اعمال می کردند، اما دولت بنا به دلایلی که تا قبل از انتخابات اعلام نشده بود، راسا این پول را به حساب یارانه نقدی این افراد واریز کرد.

برخی تحلیل گران معتقد بودند، این اقدام دولت در آستانه انتخابات برای تاثیر گذاری در رای مردم بوده و اگر این پول را کمیته امداد و بهزسیتی به حساب مستمری مشمولان واریز می کردند، در راستای خدمات دولت محسوب نمی شد و تاثیری در انتخابات و رای مردم نداشت.یارانه نقدی

اما روز گذشته سازمان هدفمندسازی یارانه ها در توضیحات ارسالی به برخی جوانب این اقدام دولت را شفاف سازی کرده و اعلام داشت:”در ماه های فروردین و اردیبهشت سال جاری به دنبال تشکیل جلسات متعدد با نمایندگان محترم سازمان بهزیستی کل کشور و کمیته امداد امام خمینی (ره) و به دلیل اشکالات آماری متعدد در اطلاعات واصله مددجویان مشمول افزایش مستمری از جمله، عدم رفع همپوشانی اطلاعات مددجویان (وجود افراد مشترک)، وجود افراد فوت شده در آمار ارائه شده، عدم به روزرسانی اطلاعات، درج کد ملی اشتباه، درج شماره حساب بانکی اشتباه، وجود مددجویان زیر سن قانونی بدون ذکر نام سرپرست و… با توافق نمایندگان تام الاختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کل کشور، واریز افزایش مستمری در این دو ماه به سازمان هدفمندسازی یارانه ها محول گردید.”

بنابراین از خرداد ماه ۹۶ ، افزایش ۳ برابری مستمری مشمولان کمیته امداد و بهزیستی توسط این دو سازمان و به حساب مستمری آنها واریز خواهد شد و یارانه نقدی آنها به همان عدد ۴۵۵۰۰ تومان گذشته برخواهد گشت.

افزایش یارانه سال 96 برای این گروه ها + جدول مبلغ به ازای هر نفر

یارانه فروردین ۹۶ برای این گروه ها افزایش یافت + جدول مبلغ به ازای هر نفر

سازمان هدفمندی یارانه ها با نزدیک شدن به زمان واریز یارانه فروردین ۹۶ ، یارانه نقدی فروردین ۹۶ برای بعضی از گروه های جامعه مانند مستمری بگیران و افراد تحت پوشش کمیته امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی را افزایش داد. جدول مبلغ افزایش یارانه مستمری بگیران فروردین ۹۶ به همراه جزئیات خبر را در ادامه این مقاله پورتال وهاران می توانید مطالعه نمایید.

همچنین بخوانید:  سيامك عباسى در دورهمی 15 اردیبهشت 96 + بیوگرافی

توضیح درباره افزایش یارانه مددجویان کمیته امداد

در جلسه هیئت وزیران سازمان برنامه و بودجه موظف شد در راستاى احکام تبصره ١٢ و ١۴ قانون بودجه ٩۶ نسبت به افزایش یارانه خانوارهاى تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستى اقدام کند.

محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت امروز (سه شنبه) در جریان نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به گزارشی از مصوبات هیئت وزیران اظهار کرد: با توجه به رخداد غم انگیز وقوع سیل در ۴ استان کشور در جلسه قبل هیئت وزیران ضمن استماع گزارش نماینده ویژه اعزامی رئیس جمهور به این استان ها تصمیم گرفته شد که سازمان برنامه و بودجه از همه ظرفیت‌های قانونی سال گذشته که برای استفاده از مواد ۱۰ و ۱۲ اعتبارات مربوط به حوادث غیر مترقبه وجود داشت و بلااستفاده مانده بود برای سال جاری بهره گیرد.

نوبخت ادامه داد: ۱۰۰ میلیارد تومان به عنوان علی الحساب و تنخواه به این ۴ استان سیل زده تخصیص داده شد و منتظر وصول گزارش و برآورد نهایی هستیم تا اعتبارات تکمیلی این ۴ استان سیل زده را تخصیص دهیم.

سخنگوی دولت در ادامه به تصویب روابط اجرایی قانون بودجه ۹۶ در جلسه اخیر هیئت وزیران اشاره کرد و گفت: در راستای احکامی که در تبصره ۱۲ و ۱۴ قانون بودجه وجود داشت سازمان برنامه و بودجه موظف شد که در اجرای این قانون نسبت به افزایش یارانه خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اقدام کند که در مجموع ۲ میلیون خانوار و ۱۴ میلیون نفر می شود و تا ۲۰ درصد حداقل دستمزدی آنها یارانه شان افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: بر این اساس به خانوارهای تحت پوشش یک نفره ۹۵ هزار تومان، ۲ نفره ۱۸۹ هزار تومان، ۳ نفره ۲۵۳ هزار تومان، ۴ نفره ۳۳۷ هزار تومان و ۵ نفره و بیشتر ۳۶۵ هزار تومان علاوه بر یارانه نقدی ماهانه پرداخت خواهد شد.

نوبخت تصریح کرد: برخی رسانه‌ها تصور می کنند که انجام اقدام مزبور از سوی دولت مطابق با اهداف انتخاباتی است حال آنکه این یکی از اقداماتی بود که دولت قانونا باید انجام می داد.

سخنگوی دولت اظهار کرد: برخی از اینکه یک بهره برداری عمرانی هم صورت می گیرد رضایت نشان نمی دهند اما باید تاکید کنم که دولت تا مرداد ماه که زمام امور را در دست دارد به کار خود ادامه خواهد داد.

وی در ادامه به افزایش حقوق بازنشستگان در جهت همسان سازی دستمزدها اشاره کرد و بیان داشت: در سال گذشته بر اساس تصمیمی که در سال ۹۳ اتخاذ شده بود به حقوق آن دسته از کارکنانی که دریافتی حداقلی داشتند ۲۰ درصد افزوده شد و دولت از تدابیر اتخاذ شده در برنامه ششم برای جبران نابرابری در پرداخت حقوق استقبال کرد.

نوبخت اظهار کرد: در قانون بودجه ۹۶ ،‌۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شده است و این علاوه بر آن ۱۰ درصد افزایش حقوقی است که برای همه کارکنان دولت انجام می گیرد.

سخنگوی دولت با اشاره به تدابیر دولت برای اجرای راهبرد مقام معظم رهبری در سال ۹۶ مبنی بر اشتغال و تولید گفت: رئیس جمهور یک بخشنامه را خطاب به معاون اول ارسال کرده اند و در بخشنامه مزبور ۴ محور را مدنظر قرار داده اند و تأکید کرده اند که در فواصل زمانی یک ماهه گزارش‌های مربوط به پیشرفت هر یک از این محورها به اطلاع وی برسد تا اشتغال و تولید رونق یابد و هماهنگی با سایر قوا و دستگاه‌ها و همچنین ساماندهی بنگاه‌های بزرگ غیر خصوصی و برقراری ارتباط میان بنگاه‌های متوسط و بزرگ از محورهایی است که در بخشنامه رئیس جمهور قید شده است.

وی در ادامه با اشاره به پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های صنعتی گفت: طبق گزارش اخیر وزارت صنعت تعداد ۲۴ هزار و ۷۳۱ بنگاه مبلغ ۱۷ هزار و ۱۷۵ میلیارد تومان را به عنوان تسهیلات دریافت کرده اند.

نوبخت در ادامه به اشاره به مشکلاتی که دولت یازدهم به لحاظ تأمین منابع داشت، گفت: در دولت یازدهم قیمت هر بشکه نفت از ۱۰۴ دلار در سال ۹۲ به ۴۴ دلار در سال ۹۵ رسید و درآمدهای نفتی دولت یازدهم نسبت به دولت قبل چیزی حدود ۱۰۰ میلیارد دلار کاهش داشت.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون اقدام دولت برای دریافت ۱٫۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی و اظهارات رئیس مجلس در این رابطه بیان داشت: آقای جهانگیری به عنوان رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در راستای اجرای سیاست اشتغال زایی و جلوگیری از مهاجرت از روستا به شهر نامه ای را تقدیم مقام معظم رهبری کردند و در آن قید داشتند که دولت در نظر دارد در راستای اشتغال زایی ۱٫۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی دریافت کند؛ مقام معظم رهبری در جلسه ای توضیح فرمودند که این اقدام مطلوب است اما دولت مجوز این کار را از مجلس اخذ کند.

نوبخت ادامه داد: بر این پایه ما هم لایحه ای را با قید دو فوریت به مجلس ارائه کردیم اما مجلس یک فوریت آن را تصویب کرد و سرانجام این ۱٫۵ میلیارد دلار که در لایحه پیشنهادی دولت وجود داشت به تصویب نرسید.

سخنگوی دولت بیان داشت: مجلس محترم در اوایل سال تاکید داشت که دولت برای اشتغال لایحه به مجلس ارائه کند؛ خب این لایحه ۱٫۵ میلیارد دلاری در دسترس نمایندگان محترم مجلس به صورت نقد وجود دارد و در صورت تصویب آنها سیاست‌ها و اقدامات در نظر گرفته شده برای عملیاتی کردن آن در راستای اشتغال زایی انجام خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به افزایش چشمگیر نرخ مشارکت اشتغال در سالهای اخیر گفت: از پائیز ۹۲ تا پائیز ۹۵ ، ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به تعداد افراد جویای کار اضافه شد و در این دولت ۱ میلیون و ۵۵۵ هزار شغل جدید ایجاد شد؛ در واقع در این دولت از هر سه نفر که جویای کار بودند دو نفر صاحب کار شدند.

نوبخت در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون تخصیص بودجه عمرانی اظهار کرد: ما طبق قانون می توانیم تا ۳۱ فروردین ماه اعتبارات عمرانی را پرداخت کنیم و در همین یکی دو روز اخیر ۷۰۰ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی اعتبار ا ختصاص یافت.

سخنگوی دولت در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون انتشار اطلاعات فنی فازهای پارس جنوبی از سوی شرکت توتال گفت: در پیش نویس و چارچوب قراردادهای نفتی که در این دولت تدوین شده است قید شده که اگر گزارشات فنی مربوط به طرح‌ها توسط شرکت‌های خارجی منتشر شود قابل تعقیب است و پیرامون سوال فوق الذکر نیز اگر وقوع این اتفاق تأیید شود پیگیری های حقوقی لازم را انجام می دهیم.

همچنین بخوانید:  علت نامگذاری ساختمان پلاسکو چه بود؟!

وی در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون افزایش افتتاح طرح‌های عمرانی در روزهای اخیر و شائبه انتخاباتی بودن آنها تصریح کرد: تلاش دولت به اتمام رساندن طرح‌های عمرانی ناتمام بر اساس اولویت بندی‌های صورت گرفته است؛ البته عده ای می گویند این طرح هایی را که دولت یازدهم افتتاح می کند مربوط به دولت گذشته است که در جواب آنها باید گفت ما با ۲ هزار و ۴۶ طرح ناتمام مواجه بودیم. یک راه این بد که بگوییم که به اتمام رساندن این طرح ها ارتباطی به دولت یازدهم ندارد اما این راه به دور از انصاف بود و ما براساس اطلاعاتی که از استانداران و مجامع نمایندگی استانها و امنای استانها کسب کردیم طرح های ناتمام را اولویت بندی کردیم و نسبت به اتمام رساندن آنها اهتمام به خرج دادیم؛ البته در این رابطه خیلی به دولت ظلم شد چرا که ما بر اساس منافع ملی اقدام به، به اتمام رساندن طرح های ناتمام کردیم اما خب از این دست سوالات و شبهات هم پیش می آید.

نوبخت در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون منابع افزایش یارانه خانوارهای تحت پوشش گفت: دولت هیچ برنامه ای برای تامین منابع افزایش یارانه خانوارهای تحت پوشش از افزایش قیمت حامل‌های انرژی ندارد و تأکید می کنم که امکان ندارد دولت یازدهم یارانه نیازمندان را قطع کند و تاکنون ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به عنوان افراد غیر نیازمند که یارانه دریافت می کنند شناسایی شده اند اما آهنگ حذف خانوارهای غیر نیازمند یارانه بگیر بسیار کند است و چنانچه برای دولت محرز شود که یارانه خانواده ای نیازمند قطع شده به سرعت اصلاح می گردد.

سخنگوی دولت در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون نظر کلیت دولت در خصوص نامزدی جهانگیری اظهار کرد: در حال حاضر رویکرد برخی از منتقدان این است که نیمه خالی لیوان را نشان دهند و وضع موجود را با وضع مطلوب مقایسه کنند اما واقعیت این است که ما اگر می خواهیم کارآمدی دولت یازدهم را بسنجیم باید مختصات امروز را با مختصات دوره قبل مقایسه کنیم به همین جهت دولت نیازمند است نسبت به این تبیین اقدام کند و کاندیداتوری آقای جهانگیری که بسیار ارزشمند است در جهت دفاع از عملکرد دولت است و وی در مناظرات تلاش می کند در این رابطه روشنگری کند.

وی تصریح کرد: مشی و روش دولت یازدهم از همان ابتدا این نبود که هر روز جامعه را متشنج کند و بگم بگم راه بیاندازد البته متاسفیم که با وجود این مشی اخلاق مدارانه دولت یک عده که نه تنها به دولت بلکه باید به مرجع قضایی هم پاسخگو باشند آمدند و طلبکار شدند.

نوبخت اظهار کرد: سیاست دولت تخریب هیچ کاندیدایی نیست و دولت به دنبال فراهم کردن الزامات مشارکت حداکثری در انتخابات است.

سخنگوی دولت در پایان خاطر نشان کرد: دولت به عنوان برگزار کننده انتخابات سلامت انتخابات را تضمین می کند و افرادی که به نمایندگی از دولت در انتخابات پیش روکاندیدا می شوند در جهت تخریب هیچ نامزدی اقدام نمی کنند و صرفاَ توانمندی های خود را عرضه می دارند.

سنت یارانه نقدی شکست

با اجرایی شدن قانون بودجه ۱۳۹۶، سنت چندین ساله پرداخت یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی شکست و برخی از گروه‌های هدف، اولین یارانه امسال را همراه با رقمی بالاتر دریافت خواهند کرد.

از سال ۱۳۸۹ که قانون هدفمندی یارانه‌ها به اجرا در آمده تاکنون و طی پرداخت ۷۳ مرحله یارانه نقدی رقم قابل پرداخت برای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ بوده که بدون هیچ تغییری در این سال‌ها پرداخت شده است.

این در حالی است که دولت‌ها هیچ‌گاه برای افزایش این مبلغ اقدام نکردند و حتی در مواردی از سوی مدیران اقتصادی اعلام شد که مبلغ اصلی برای پرداخت کمتر از ۲۰ هزار تومان بوده، اما تا ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت شده است که موجب ایجاد بار مالی سنگینی شده بود. اما طی بررسی تبصره هدفمندی یارانه‌ها در قالب قانون بودجه ۱۳۹۶ در مجلس ماده‌ای در بخش مصارف آن گنجانده شد که باید مبلغ پرداختی به برخی خانوارها را افزایش می‌داد.

این در حالی است که در بخش مصارف تبصره ۱۴ قانون بودجه، طبق ماده ۷۹ قانون برنامه ششم توسعه، موضوع افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی متناسب با سطح محرومیت بر مبنای متوسط ۲۰ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار مورد توجه است.

بر این اساس در قانون بودجه از مبلغ ۴۸ هزار میلیارد تومانی که برای مصارف قانون هدفمندی یارانه‌ها در نظر گرفته شده حدود ۴٠٠٠ میلیارد تومان برای این موضوع اختصاص داده‌اند.

ستاد هدفمندی یارانه‌ها در تازه‌ترین اطلاع‌رسانی خود از اجرایی شدن این بخش از تبصره هدفمندی یارانه‌ها خبر داده، به‌طوری که قرار است از روز ۲۶ فروردین‌ماه یعنی همزمان با پرداخت هفتادوچهارمین مرحله از یارانه‌های نقدی، سهم خانوارهای مورد هدف یعنی مددجویان تحت حمایت کمیته امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی افزایش یافته و در کنار یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی به حساب سرپرستان خانوار واریز شود. بنابراین همراه رقم مرسوم یارانه که به ازای هر نفر از افراد این خانوار واریز می‌شود متناسب با تعداد آنها مبلغی نیز به‌طور مازاد پرداخت می‌شود.

بر این اساس خانوارهای یک نفره ۹ هزار و ۵۰۰ تومان، دو نفره ۱۸ هزار و ۹۰۰ تومان، خانوار سه نفره ۲۵ هزار و ۳۰۰ تومان، خانوارهای چهارنفره ۳۳ هزار و ۷۰۰ تومان و خانوار پنج‌نفره و بیشتر ۳۶ هزار و ۵۰۰ تومان دریافتی خواهند داشت.

با این وجود دولت و ستاد هدفمندی یارانه‌ها جزییاتی از تعداد کسانی که قرار است براساس این ماده قانونی مبلغ بیشتری را دریافت کنند منتشر نکرده اند، این‌که مجموعا چه تعداد و مبلغی بر هزینه هدفمندی یارانه‌ها افزوده خواهد شد چرا که این پرداختی باید با کاهش هزینه در بخش‌های دیگر به ویژه حذف تعداد یارانه‌بگیران پردرآمد همراه باشد

یارانه مستمری بگیران در سال ۹۶ افزایش یافت

ستاد هدفمندسازی یارانه ها اعلام کرد که یارانه مستمری بگیران و حداقل مستمری خانوارهای مددجوی تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور افزایش یافته است.

ستاد هدفمندسازی یارانه ها با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که در راستای اجرای قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور و به منظور افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجوی تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور مستمری مددجویان مذکور به صورت علی الحساب به شرح جدول ذیل افزایش یافته است:

۹۵۰,۰۰۰ ریال برای خانوار یک نفره

۱,۸۹۰,۰۰۰ ریال برای خانوار دو نفره

۲,۵۳۰,۰۰۰ ریال برای خانوار سه نفره

۳,۳۷۰,۰۰۰ ریال برای خانوار چهار نفره

۳,۶۵۰,۰۰۰ ریال برای خانوار پنج نفره و بیشتر

این مستمری علاوه بر یارانه پرداختی فروردین ماه در ساعت ۲۴:۰۰ مورخ ۲۶/۰۱/۱۳۹۶ به حساب سرپرستان خانوارها واریز و قابل برداشت خواهد گردید

گردآوری: پورتال وهاران www.vaharan.ir

(Visited 1 times, 1 visits today)




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش یارانه سال ۹۶ برای این گروه ها + جدول مبلغ به ازای هر نفر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..