تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرح هایپرلوپ جدیدی که آمستردام و پاریس را متصل می‌کند

هایپرلوپ نوع جدیدی از حمل و نقل سریع است و پروژه‌ی جدیدی از آن با هدف اتصال آمستردام به پاریس، توسط یک تیم هلندی اجرا خواهد شد. 

هایپرلوپ در حال حاضر در مرحله‌ی آزمایش‌های اولیه با سرعت پایین است و در سال ۲۰۲۱ به بهره‌برداری خواهد رسید. تیم برنده‌ی امسال در رقابت جهانی هایپرلوپ اسپیس ایکس، از کشور هلند بود و یک محل اولیه‌ی آزمایشی هم برای انجام پروژه‌ی پیشنهادی ساخته‌ است. هدف این تیم اجرای هایپرلوپی است که در سال ۲۰۲۱ شهرهای آمستردام و پاریس را به هم متصل خواهد کرد.

این‌گونه به‌ نظر می‌‌رسد که هلند به‌زودی به‌عنوان سومین کشور اروپایی دارای هایپرلوپ شناخته می‌شود و به جمع کشورهای اسلواکی و جمهوری چک خواهد پیوست.

یک تیم هلندی از دانشگاه فنی دلف، در رقابت امسال اسپیس‌ایکس برای ساخت نسل بعدی تکنولوژی حمل و نقل بسیار سریع برنده‌ شد. این تیم یک مرکز آزمایشی کامل را نیز راه‌اندازی کرده‌ است.

رؤیای این گروه هلندی را استارتاپ تکنولوژی Hardt Global Mobility با مشارکت دانشگاه دلف، راه آهن ملی هلند ان‌اس و شرکت ساختمانی BAM تحقق خواهند بخشید. ساخت لوله‌ای به طول ۳۰ متر اولین قدم در اجرای این پروژه است. تیم هوتر، مدیر عامل هارت به پایگاه رویترز گفت:

با بهره‌گیری از این امکان ما تمامی سیستم‌هایی را که به سرعت خیلی بالایی نیاز ندارند، آزمایش خواهیم کرد؛ از جمله سیستم معلق ماندن در هوا و همینطور سیستم نیروی محرکه. اما موضوعی که بسیار اهمیت دارد، این است که تمامی سیستم‌های ایمنی، در سرعت پایین اما با امکانات تمام و کمال آزمایش خواهند شد.

برای دور اول آزمایش هزینه‌ای به مبلغ ۶۷۵ هزار دلار صرف شده است؛ ولی خط آزمایش با سرعت بالا در سال ۲۰۱۹ که برای تکمیل هدف ایجاد هایپرلوپ بین آمستردام و پاریس در سال ۲۰۲۱ انجام خواهد شد، مبالغ بیشتری می‌طلبد.

هایپرلوپ سیستم حمل و نقل مسافر و بار است که امکان جابجایی با حفاظ برای سفر با سرعت حدود ۱.۱۲۶ کیلومتر در ساعت را از طریق لوله‌هایی (یا احتمالا تونل) فراهم می‌کند. این تکنولوژی را اولین بار بنیان‌گذار اسپیس ایکس و مدیر عامل آن، ایلان ماسک مطرح کرد.

به‌جز مواردی که در مناطق اروپایی ذکرشده‌اند، پروٰژه‌های دیگر هایپرلوپ که در حال حاضر کار می‌کنند؛ در کانادا، لس‌آنجلس و دبی قرار دارند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرح هایپرلوپ جدیدی که آمستردام و پاریس را متصل می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..