تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پژوهشی تازه درباره قرآن در راه است

کریم فیضی ار انتشار کتاب «فیض روح‌القدس» درباره قرآن کریم خبر داد.

 به گزارش سینماخبر،این پژوهشگر می‌گوید در پژوهش جدیدش این کتاب الهی را از منظری تازه مورد بررسی قرار داده است.

او در توضیحی گفت: «فیض روح‌القدس» درباره قرآن است و در واقع یک مدخل تفصیلی بر این کتاب الهی است و در آن به معنای نزول وحی، طریقه استفاده از قرآن برای روزگار جدید و یک‌سری موشکافی‌ها برای معنای تفسیر پرداخته شده است.

به گفته فیضی، نوشتن این کتاب قریب به چهار سال پیش شروع شده و امسال با در اولویت قرار گرفتن کار نگارش آن به پایان رسیده است.

این کتاب دارای دو بخش است؛ در بخش اول آن‌چه ذکر شد گنجانده شده و در بخش دوم نمونه‌های تفسیری از چند سوره و آیه قرآن از جمله سوره حمد، آیه نور، سوره قدر، اواخر سوره حشر، یاسین و  ... مورد توجه قرار گرفته است.

کریم فیضی تاکید کرد:‌ در این کتاب ۲۰ مورد از سوره‌های کوتاه قرآن و یا انتخاب‌هایی از چند سوره مورد تاکید قرار گرفته است. پیش‌فرض من برای نوشتن این اثر آن است که قرآن کتابی است که دارای لایه‌های مختلف است و هر اندازه به آن نفوذ کنیم به آن نزدیک‌تر شده‌ایم. بنابراین هیچ دلیلی نیست که هر چه تفسیر گذشتگان و قدما از قرآن بوده است الزاما قطعی باشد.

این محقق تصریح کرد: پیش‌فرض دوم این است که قرآن یک پیوند درونی دارد که به آن حالت شبکه‌ای بخشیده است؛ یعنی هر آیه و سوره‌ زیربنایی دارد که آن‌ها را به همدیگر پیوسته و متصل کرده است. بنابراین هیچ آیه‌ای را نمی‌توان  در آن جابه جا کرد.  به این ترتیب بر اساس این کتاب قرآن دارای حالت شبکه‌ای است که این اتصال شبکه‌ای به آن ماهیت مستحکمی بخشیده است.

این نویسنده در واکنش به این سوال که گفته می‌شود هر آیه از آیات قرآن شان نزول خاصی داشـته است گفت:‌ چینش فعلی قرآن چینشی  تدوینی است و ما شیعیان معتقدیم این تدوین تدوینی الهی است، البته این بحث، بحث «تاریخی» است. عرض من است که مثلا سوره یاسین به گونه‌ای است که در جای دیگر قرآن نیست و نمی‌شود آن را جابه‌جا کرد و این بحث، بحثی «اثباتی» است  و نه «تاریخی» و نشان می‌دهد که باید در لابه‌لای لایه‌های قرآن نفوذ و آن را فهم کرد.

فیضی  که این کتاب را با مقدمه‌ای بیست‌صفحه‌ای همراه کرده است می‌گوید مقدمه این کتاب با این جمله شروع می‌شود: ما به جای این‌که  سخن را از جهاد قرآن شروع کنیم باید از جهان قرآن شروع کنیم یعنی قرآن جهانی است که در آن است. متاسفانه جهان امروز به گونه‌ای است که همه فکر می‌کنند همه‌ قرآن یعنی جهاد و این اجحافی  است در حق قرآن. قرآن در کنار سوره توبه دارای سوره‌هایی همچون الرحمن، حشر، و ... است که  جماعتی نسبت به آن‌ها کاملا بی‌تفاوت هستند. این خیانت به قرآن است که ما از قرآن فقط سوره توبه را بخوانیم و به آن عمل کنیم. باید از در پیش گرفتن این مشی توبه کرد.

کتاب «فیض روح‌القدس» قرار است توسط انتشارات اطلاعات راهی بازار شود.

ایسنا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پژوهشی تازه درباره قرآن در راه است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..