تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خطر سکته مغزی در کمین مبتلایان به سیروز کبدی

بررسی‌ها نشان می‌دهد: بیماری سیروز کبدی خطر سکته مغزی را در افراد مسن افزایش می‌دهد.

آفتاب‌‌نیوز :

محققان آمریکایی در بررسی خود دریافتند: در بیماران مسن با فاکتورهای خطرزای عروقی بیماری سیروز کبدی می‌تواند خطر سکته مغزی بخصوص سکته هموراژیک را در آنان افزایش دهد.

سکته مغزی هموراژیک (سکته به علت خونریزی) ۱۳ درصد سکته‌های مغزی را تشکیل می‌دهد و زمانی اتفاق می‌افتد که رگ‌های خونی دچار پارگی می‌شوند. اکثریت سکته‌ها بر اثر لخته شدن خون ایجاد می‌شوند.

در این بررسی اطلاعات بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار فرد بالای ۶۶ سال در فاصله سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ مورد مطالعه قرار گرفت.

مطالعات نشان داد: در حالی که تنها یک درصد از افرادی که به بیماری سیروز کبدی مبتلا نبودند در میانگین یک سال دچار سکته مغزی شدند. این رقم در بیماران مبتلا به بیماری کبدی دو درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از هلث دی نیوز، با وجود یافته‌های بدست آمده این مطالعه تایید نمی‌کند که سیروز کبدی علت اصلی وقوع سکته مغزی باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خطر سکته مغزی در کمین مبتلایان به سیروز کبدی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..