تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کارت ملی هوشمند جایگزین شناسنامه نیست

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: در حال حاضر قانونی مبنی بر حذف شناسنامه و جایگزینی کارت‌های هوشمند، از جانب مجلس شورای اسلامی تصویب نشده است و بر اهمیت وجود شناسنامه در انتخابات تأکید می‌شود.

به گزارش میزان، سیف اله ابوترابی گفت: زمان صدور کارت‌های ملی به حداکثر یک ماه کاهش یافته است و تاکنون تمامی کارت‌های ملی کسانی که ثبت نام کرده‌بودند، صادر شده است.

وی افزود: متقاضیان کارت‌های هوشمند می‌توانند با مراجعه به دفاتر پست و پیشخوان دولت و یا از طریق سامانه اینترنتی اقدام به ثبت کرده و بعد از گذراندن روند اداری لازم، کارت هوشمند خود را از دفاتر پیشخوان و یا پست دریافت کنند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور خاطرنشان کرد: تاکنون قانونی مبنی بر حذف شناسنامه از جانب مجلس شورای اسلامی، تصویب نشده است و همچنان صدور شناسنامه‌ها ادامه دارد.

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت وجود شناسنامه در انتخابات، در حال حاضر قانونی مبنی بر حذف شناسنامه‌ها و جایگزین شدن کارت هوشمند تصویب نشده است.

ابوترابی اذعان داشت: کارت‌های هوشمند، با هدف ایجاد قابلیت‌های جدید در سیستم هویتی مردم ایجاد شده است و امکان ورود به دولت الکترونیک را فراهم کرده است.

وی در خصوص تفاوت کارت هوشمند با کارت ملی گفت: کارت‌های هوشمند این قابلیت را دارد که بر خلاف کارت‌های ملی، اطلاعات به‌صورت خودکار در کوتاه‌ترین زمان ممکن از طریق ساماندهی الکترونیک احراز می‌شود.

گفتنی است کاربردهای جدیدی به سیستم کارت‌های هوشمند اضافه خواهد شد.

وی درپایان گفت: در قبال دریافت کارت هوشمند از مرحله تکمیل ثبت نام تا تحویل حداکثر ۱۱ هزارتومان دریافت می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کارت ملی هوشمند جایگزین شناسنامه نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..