تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وقتی لوازم آرایش فاسد می‏شود

برخی محصولات به ویژه ریمل و خط چشم هم بوی نامطبوعی می‏گیرند یا خشک می‏شوند. در مورد محصولاتی که با چشم در ارتباط هستند باید به محدوده زمان مصرف توجه زیادی داشت.

وقتی لوازم آرایش فاسد می‏شودگروه اجتماعی: ژل دوش و شامپو: 2 تا 3 سال- لوسیون بدن: 9 تا 12 ماه- کرم صورت: کاسه‏ای 9 ماه، بطری‏های پمپی یا تیوپی 12 ماه- لاک ناخن: 1 تا 2 سال- ریمل مژه و ابرو: 3 ماه- پوشاننده سیاهی دور چشم: 3 تا 6 ماه- کرم روز، شب: 6 تا 9 ماه- پاک‏‏کننده آرایش چشم، صورت: 6 تا 9 ماه- اسکراب و لایه‏بردارها: 6 تا 9 ماه- ماسک مرطوب‏کننده، پاک‏کننده: 6 تا 9 ماه- کرم ضدقرمزی: 8 ماه- کرم پودر: 9 ماه- لوسیون بدن: 12 ماه- رژگونه: 2 تا 3 سال- سایه چشم: 2 تا 3 سال- پنکیک: 2 تا 3 سال- مداد چشم: 2 سال- مداد ابرو: 2 سال- رژ و مداد لب: 2 سال.

شیوه نگهداری از لوازم آرایش

به گزارش بولتن نیوز به نقل از مجله خانواده سبز، مدت زمان‏های قید شده در بالا حداکثر زمانی است که می‏توانید از یک محصول آرایشی استفاده کنید، به شرطی که این محصول در شرایط مناسب نگهداری شده باشد، اما لازم است تعریف درستی از شرایط مناسب داشته باشیم. برای این منظور باید به این نکات توجه داشته باشید:

· محصولات آرایشی را باید در محیطی خشک و دور از رطوبت نگه دارید، زیرا رطوبت احتمال رشد باکتری‏ها را در محصول آرایشی افزایش می‏دهد. بر این اساس حمام و توالت مکان‏های مناسبی برای نگهداری محصولات آرایشی نیست.

· هنگام خرید بیشتر محصولات تیوپی و پمپی را انتخاب کنید. محصولات کاسه‏ای در مقایسه با انواع دیگر بیشتر در معرض آلودگی قرار دارند و طول مدت مصرفشان کاهش می‏یابد.

· بعد از مصرف محصولات در آنها را محکم ببندید. در غیر این صورت احتمال اکسیده شدن محصولات افزایش می‏یابد.

· قبل از مصرف کرم‏های کاسه‏ای حتماً دستان‏تان را بشویید.

· پدهای آرایشی و فرچه و قلموهای آرایشی‏تان را هرازگاهی بشویید.

· هرگز محصولات آرایشی و ابزارهای آرایش‏تان را با کسی شریک نشوید.

از کجا بفهمیم لوازم آرایش فاسد شده‏اند؟

شناخت نشانه‏های فساد در مورد برخی مواد آرایشی ضروری است، اما در برخی دیگر حتی استفاده از محصول بعد از فرارسیدن تاریخ انقضا هم مشکل‏ساز نمی‏شود. مثلاً عطرها هر چند تاریخ‏شان بگذرد برای سلامت مضر نخواهند بود. رنگ عطری که فاسد شده و از زمان مصرف آن گذشته، معمولاً تیره است و بوی اولیه خود را ندارد. در نتیجه فرد مصرف‏کننده خواه ناخواه آن را کنار می‏گذارد، اما بوی بیشتر محصولات آرایشی مثل رژ لب، کرم‏پودر و... معمولاً پس از مدتی تغییر می‏کند و بوی روغن اشباع شده دارند. محصولات پودری نیز خشک می‏شوند و بافت‏شان تغییر می‏کند.

 وقتی لوازم آرایش فاسد می‏شود

برخی محصولات به ویژه ریمل و خط چشم هم بوی نامطبوعی می‏گیرند یا خشک می‏شوند. در مورد محصولاتی که با چشم در ارتباط هستند باید به محدوده زمان مصرف توجه زیادی داشت. در عین حال شرایط نگهداری را رعایت کرد و محصول را دور از گرما و نور آفتاب نگه داشت، زیرا این مواد با چشم در ارتباط هستند و به سادگی سبب عفونت می‏شوند. اگر بافت، رنگ و بوی محصول آرایشی‏تان تغییر کرده، بدون شک آن را دور بیندازید. در غیر این صورت باکتری‏های موجود در این محصولات می‏تواند زمینه‏ساز بروز آکنه یا جوش‏های چرکی و حساسیت باشد.

محققان چه می‏گویند؟

براساس نتایج تحقیقی که روی هزار زن انگلیسی 18 تا 70 ساله انجام شده، 68 درصد زنان اصلاً اهمیتی به تاریخ انقضای محصولات آرایشی نمی‏دهند و محصول را تا زمانی که تمام شود، نگه می‏دارند و مصرف می‏کنند. خانم‏ها به طور متوسط برخی محصولات را تا 4 سال و برخی دیگر را حتی تا 15 سال نگه می‏دارند!! به عنوان مثال، حداکثر زمان نگهداری از مداد چشم 2 سال است اما به طور میانگین خانم‏ها 8 سال از یک مداد استفاده می‏کنند.

گفتنی است، از 5 سال پیش تاکنون درج مدت زمان مجاز مصرف محصولات آرایشی روی بسته‏بندی از سوی اتحادیه اروپا اجباری شده، با این وجود هنوز هم خانم‏ها به این موضوع بی‏توجه هستند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وقتی لوازم آرایش فاسد می‏شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..