تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علت عدم موفقیت در ivf

افسردگی و اضطراب با کاهش احتمال ابتلا به بارداری به روش باروری آزمایشگاهی (IVF) ارتباط دارد.

مطالعه تازه‌ای بیان می‌کند که افسردگی و اضطراب (و نه لزوماً مصرف داروی ضدافسردگی) با کاهش احتمال ابتلا به بارداری به روش باروری آزمایشگاهی (IVF) ارتباط دارد.
این تحقیق شامل بیش از ۲۳ هزار زن سوئدی بود که از سال ۲۰۰۷ تحت IVF قرار گرفتند. کمی بیشتر از ۴ درصد این زنان ۲ سال قبل از IVF به اضطراب یا افسردگی دچار بودند و/یا شش ماه قبل از درمان باروری داروی ضدافسردگی مصرف می‌کردند.

مؤلف نخست این مطالعه، کارولین سستا، دانشجوی دکتری مؤسسه کارولینسکای سوئد در یک نشست خبری گفت: «ما فهمیدیم زنانی که برای اولین بار تحت IVF قرار می‌گرفتند و به اضطراب و افسردگی مبتلا بودند کمتر از دیگران حامله می‌شدند و نرخ تولد زنده در آنها کمتر بود.»

او اضافه کرد: «یافته مهم دیگری که به آن دست یافتیم این بود که زنان مبتلا به افسردگی یا اضطراب که داروی ضدافسردگی هم نمی‌خوردند، دارای کمترین احتمال حاملگی یا تولد نوزاد زنده بودند.»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علت عدم موفقیت در ivf»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..