تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مربی قرآن باید کار جهادی بکند

گروه فعالیت‌های قرآنی: یک مربی قرآن با تأکید بر اینکه باید جهاد قرآنی کنیم، گفت: منِ مربی نباید صرفا متکی به کمک‌های دولتی در راه قرآن باشم؛ باید از خودم مایه بگذارم. خداوند در قرآن می‌فرماید: با جان و مال خود در راه خدا جهاد کنید و امروز با وجود مسائلی که هست کار قرآن بر زمین نمانده است.

پروانه پورطالب، مدرس و مربی قرآن شهرستان شوش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، گفت: 17 سال است که در کار آموزش قرآن کریم هستم؛ پیش از این جلسات قرآنی را در خانه برگزار می‌کردم که بعدها به مسجد و حسینیه‌ها انتقال یافت.

وی اظهار کرد: کار آموزش قرآن را با بانوان مسن شروع کردم و جالب است بدانید که در میان آنها افرادی بی‌سواد هستند که یاد گرفته‌اند قرآن را خوب بخوانند و این به دلیل علاقه‌مندی آنها به قرآن است.

پور طالب با بیان اینکه قرآن فقط آموزش روخوانی و تجوید نیست، گفت: اخلاق باید مد نظر مربی باشد. فراگیری بچه‌ها خیلی بالاست؛ اگر آنها خطایی از منِ مربی ببینند فوراً آن را به ذهن می‌سپارند پس مربی خیلی باید مواظب باشد. در کنار آموزش بچه‌ها، باید با آنها همراه و همگام هم بشویم و دوستشان باشیم.

این مربی قرآن ادامه داد: بیان به روز آیات هم از نکات مهم دیگر است؛ معارف قرآن را مطابق شرایط امروز بیان کردن و تطبیق آنها در این زمینه مؤثر است.

وی با اشاره به چالش‌های کار قرآنی، تصریح کرد: دولت در زمینه‌های دیگر خیلی هزینه می‌کند اما در زمینه قرآن این طور نیست. باید جهاد قرآنی کنیم؛ یعنی منِ مربی فقط نگویم دولت هزینه نمی‌کند؛ باید از خودم مایه بگذارم. خداوند در قرآن می‌فرماید: با جان و مال خود در راه خدا جهاد کنید و امروز با وجود مسائلی که هست کار قرآن بر زمین نمانده است.

پور طالب در پایان تشویق قرآن آموزان را یک ضرورت دانست و گفت: بچه‌ها به قرآن علاقه‌مندند اما نیاز به تقویت انگیزه و تشویق دارند و مربی باید در حفظ و تقویت انگیزه بچه‌ها کار جهادی کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مربی قرآن باید کار جهادی بکند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..