تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دلایل پیچ خوردگی مداوم روده

یبوست و پیچ خوردن روده کوچک درمان پیچ خوردگی روده در جوانان چرا روده پیچ می خورد؟ پیچ خوردن روده و جراحی پیچ خوردن روده در جوانان پیچ خوردگی روده کوچک پیچ خوردگی روده چیست پيچ خوردگي روده

پیچ خوردگی روده شامل دو قسمت، پیچچ خوردگی کوچک و پیچ خوردگی بزرگ می شود . پیچ خوردن روده بزرگ معمولا به علت دراز بودن آن است. اغلب افراد مسن به این بیماری دچار میشوند و کمتر در جوانان اتفاق می افتد. اگر هم در یک فرد جوان دیده شود به علت ناهنجاری مادرزادی روده است.

پیچ خوردن روده در جوانان چگونه است؟

پیچ خوردن روده باریک در جوانان هم به دلیل ناهنجاری مادرزادی است . روده باریک در بدن انسان با اتصال هایی به پشت شکم وصل شده و رگ های خونی از همان اتصال ها عبور و روده را تغذیه می کند . روده ها داخل محفظه شکم معلق نیستند . در این اختلال ، روده به خوبی به جدار شکم متصل نیست و باندی که روده را به جدار شکم متصل می کند ، بیش از اندازه بلند است . بلند و باریک بودن ، روده را مستعد پیچ خوردن می کند .

یبوست و پیچ خوردن روده کوچک درمان پیچ خوردگی روده در جوانان چرا روده پیچ می خورد؟ پیچ خوردن روده و جراحی پیچ خوردن روده در جوانان پیچ خوردگی روده کوچک پیچ خوردگی روده چیست پيچ خوردگي روده یبوست و پیچ خوردن روده کوچک درمان پیچ خوردگی روده در جوانان چرا روده پیچ می خورد؟ پیچ خوردن روده و جراحی پیچ خوردن روده در جوانان پیچ خوردگی روده کوچک پیچ خوردگی روده چیست پيچ خوردگي روده

 پیچ خوردن روده و جراحی

با تشخیص دکتر ، بیماران باید تحت عمل جراحی قرار گیرند و جراح ، روده را به جدار شکم متصل کند و قاعدتا روده ها با یک بار پیچ خوردگی باید ثابت شوند تا دوباره تکرار نشود .

یبوست و پیچ خوردن روده کوچک درمان پیچ خوردگی روده در جوانان چرا روده پیچ می خورد؟ پیچ خوردن روده و جراحی پیچ خوردن روده در جوانان پیچ خوردگی روده کوچک پیچ خوردگی روده چیست پيچ خوردگي روده یبوست و پیچ خوردن روده کوچک درمان پیچ خوردگی روده در جوانان چرا روده پیچ می خورد؟ پیچ خوردن روده و جراحی پیچ خوردن روده در جوانان پیچ خوردگی روده کوچک پیچ خوردگی روده چیست پيچ خوردگي روده یبوست و پیچ خوردن روده کوچک درمان پیچ خوردگی روده در جوانان چرا روده پیچ می خورد؟ پیچ خوردن روده و جراحی پیچ خوردن روده در جوانان پیچ خوردگی روده کوچک پیچ خوردگی روده چیست پيچ خوردگي روده

علل پیچ خوردن روده

پیچ خوردن روده کوچک ، بیماری نسبتا نادری است و شیوع چندانی ندارد و دو علت دارد . علت اول مربوط به ناهنجاری باندهای چسبنده ی متصل کننده روده به جدار شکم است و علت دوم وجود حفره های غیر طبیعی در شکم است که روده از آنها عبور و گاهی گیر می کند و همان گیر کردن باعث انسداد روده می شود . پیچ خوردگی روده کوچک با علائم تهوع و استفراغ و درد شکم در بیمار بروز می کند . میزان اتساع شکم هم چندان زیاد نیست .
نکته : ابتدا بیمار مشکلی از نظر دفع گاز و مدفوع ندارد ولی بعد از چند روز این مشکل به تهوع و استفراغ و درد دل اضافه می شود . هر دو مورد از پیچ خوردن روده هم به جراحی اورژانس و باز کردن روده نیاز دارد . گاهی تکرار پیچ خوردگی در این بیماران ، در اثر چسبندگی روده است که گاهی بعد از جراحی های حفره شکمی اتفاق می افتد . خوب است بدانید درآوردن بخشی از روده کوچک ، هیچ اختلالی در جذب موادغذایی ایجاد نمی کند و کیفیت زندگی بیمار را پایین نمی آورد .

یبوست و پیچ خوردن روده کوچک درمان پیچ خوردگی روده در جوانان چرا روده پیچ می خورد؟ پیچ خوردن روده و جراحی پیچ خوردن روده در جوانان پیچ خوردگی روده کوچک پیچ خوردگی روده چیست پيچ خوردگي روده یبوست و پیچ خوردن روده کوچک درمان پیچ خوردگی روده در جوانان چرا روده پیچ می خورد؟ پیچ خوردن روده و جراحی پیچ خوردن روده در جوانان پیچ خوردگی روده کوچک پیچ خوردگی روده چیست پيچ خوردگي روده یبوست و پیچ خوردن روده کوچک درمان پیچ خوردگی روده در جوانان چرا روده پیچ می خورد؟ پیچ خوردن روده و جراحی پیچ خوردن روده در جوانان پیچ خوردگی روده کوچک پیچ خوردگی روده چیست پيچ خوردگي روده یبوست و پیچ خوردن روده کوچک درمان پیچ خوردگی روده در جوانان چرا روده پیچ می خورد؟ پیچ خوردن روده و جراحی پیچ خوردن روده در جوانان پیچ خوردگی روده کوچک پیچ خوردگی روده چیست پيچ خوردگي روده

یبوست و پیچ خوردن روده کوچک

یبوست عامل پیچ خوردگی روده کوچک است؟ خیر . یبوست ارتباطی با پیچ خوردن روده کوچک ندارد . علت یبوست مربوط به اختلال هایی است که در روده بزرگ وجود دارد . البته یبوست علل متفاوتی دارد . از علل آناتومیک گرفته تا علل تغذیه ای و اگر به درمان یبوست از نظر تغذیه ای نگاه کنیم ، توصیه به مصرف فیبر و میوه زیاد ، آب ، تمرینات ورزشی منظم و مستمر روزانه است . مصرف آب برای درمان یبوست خیلی مهم است البته لازم نیست بیمار مدام در حال نوشیدن آب باشد ولی چنین افرادی باید با کمترین خشکی دهان جرعه ای آب بنوشند و از مواد غذایی آب دار استفاده کنند . همچنین از خوردن نوشیدنی های شیرین و آبمیوه های صنعتی ، چای و نسکافه هم خودداری شود . تغذیه سالم کودک از همان دوران کودکی باید آغاز شود یعنی کودکان باید به غذاهای پرفیبر و مفید عادت کنند . سیگار و الکل نیز باید ترک شود . افرادی که یبوست دارند می توانند از میوه های خشک استفاده کنند . انجیر خشک و آلو سرشار از منیزیم است و منیزیم حرکات دودی دستگاه گوارش را بیشتر می کند و حرکات دودی روده بزرگ کمک زیادی به برطرف شدن یبوست می کند ولی این تصور کاملا اشتباه است که فکر کنیم خوردن انجیر و آلو باعث برطرف شدن یبوست در فرد میشود بدون اینکه عادات غذایی بدش را کنار بگذارد . درمان یبوست نیاز به یک برنامه ریزی درست دارد و پیچ خوردن روده کوچک ارتباطی با یبوست ندارد.

منبع: راستینه

ارسال شده در 18 خرداد 1396 توسط با موضوع بیماری ها



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دلایل پیچ خوردگی مداوم روده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..