تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آینده ترامپ به پرونده جیمز کومی بستگی دارد

به گزارش افکارنیوز،

 خبرگزاری فرانسه گزارش داد: جیمز کومی، رئیس سابق «اف بی آی» پنجشنبه در کنگره آمریکا پشت پرده برکناری خود از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را توضیح خواهد داد به ویژه اینکه چگونه او در برابر فشارهای رئیس جمهور برای معاف کردن یکی از مشاوران نزدیکش از تحقیق، مقاومت کرد.

جلسه استماع در کمیته اطلاعات سنا ساعت 14 به وقت گرینویچ آغاز و از شبکه‌های تلویزیونی آمریکا پخش خواهد شد. بخشی از محتوای شهادت او از هم اینک مشخص است. متن مقدماتی که کومی در کنگره قرائت خواهد کرد چهارشنبه به شکل روایتی دقیق از مکالمات او با ترامپ، رئیس جمهور میلیاردر جمهوری خواه آمریکا، منتشر شد و انفجاری سیاسی را به دنبال داشت. او در این متن آنچه را که به مطبوعات درز کرده بود مبنی بر اینکه دونالد ترامپ از او خواسته بود هر گونه تحقیق در مورد مایکل فلین مشاور امنیت ملی خود را کنار بگذارد، تأیید می کند. فلین ماه فوریه به علت مخفی نگاه داشتن محتوی مکالماتش با سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه در آمریکا مجبور به استعفا شد. بر اساس آنچه که در مطبوعات منتشر شد، ترامپ در دیدار رو در رو با کومی در تاریخ 14 فوریه در دفتر بیضی شکل کاخ سفید به او گفته بود «امیدوارم بتوانی راهی پیدا کنی که فیلن را راحت بگذاری. او مرد خوبی است.»

دونالد ترامپ مطرح کردن چنین درخواستی را رد می کند.

رئیس سابق اف بی آی همچنین جزییات ضیافت شام در کاخ سفید در تاریخ 27 ژانویه را شرح می دهد که در آن دونالد ترامپ به او گفته بود: «من به وفاداری نیاز دارم. من از تو انتظار وفاداری دارم.» درخواستی مبهم و دو پهلو از مردی که در آن زمان بر تحقیق اف بی آی در مورد تبانی احتمالی بین اعضای تیم تبلیغاتی دونالد ترامپ و روسیه تحقیق می کرد. هواداران جمهوری خواه رئیس جمهور آمریکا بین درخواست‌های غیرمعمول یا «نامناسب» و غیرقانونی که به گفته آنها ثابت نشده، تفاوت قائل می شوند. کومی خود نیز به لحاظ حقوقی درخواست‌های رئیس جمهور را از خود تفسیر نکرده است.

مارک کازویتس،  Marc Kasowitz وکیل شخصی دونالد ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد جایگاه موکلش با شهادت رئیس سابق اف بی آی «تقویت» خواهد شد. وی از اینکه کومی تأیید کرده است که «رئیس جمهور در ارتباط با تحقیقات در مورد روسیه موضوع تحقیق قرار نگرفته است» ابراز خرسندی کرد.

در فاصله ژانویه تا مارس، کومی در واقع به ترامپ اطمینان می دهد که او در تحقیق هدف قرار نگرفته است. اما کومی درخواست‌های مکرر رئیس جمهور را که می خواهد به منظور محو کردن «ابر» پرونده روسیه روی ریاست جمهوری او، علنا او را تبرئه کند، خودداری کرد.

 شهادت کومی برای مشخص شدن این موضوع که آیا این فشارها تلاشی برای کارشکنی در روند عدالت محسوب می شود یا نه تعیین کننده است. این موضوع بحثی قضایی با پیامدهای بسیار سیاسی است. بیشتر دموکرات‌ها جرأت نمی کنند روی موضوع برکناری مانور دهند و ترجیح می دهند ابتدا اصل وقایع را جمع‌آوری کنند. اما این کلمه دیگر به طور کامل تابو نیست. دو نماینده مجلس نمایندگان آمریکا به نام‌های ال گرین و براد شرمن آغاز روند برکناری رئیس جمهور را خواستار شدند.

آدام شیف به سی ان ان گفت برکناری رئیس جمهور کار آسانی نیست.

وی افزود: «باید کنگره و کشور را متقاعد کرد که رفتار رئیس جمهور به حدی نادرست است که این راه‌حل ضروری است و ما تلاش نمی کنیم یک انتخابات را با راه‌های دیگر لغو کنیم.» سناتور ران ویدن با اشاره به ماجرای رسوایی که به سقوط ریچارد نیکسون در سال 1974 منجر شد، گفت: «پرونده روسیه تقریبا در سطح واترگیت است.» دستگاه قضایی آمریکا به منظور حفاظت از استقلال تحقیق در مورد پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا 17 مه یک دادستان ویژه به نام رابرت مولر را برای نظارت بر تحقیق منصوب کرد.

پل رایان، رئیس جمهور‌ی‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد درخواست «وفاداری» به جا نبوده است. اما بسیاری از جمهوری خواهان اعلام کردند که رئیس سابق پلیس فدرال رئیس جمهور را به کارشکنی متهم نکرده است.

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه اعلام کرد: «بهترین گواه بر اینکه که شما خلافی مرتکب نشدید این است که مدیر اف بی آی کاری (علیه شما) نکرده است.»

ریچارد بر، رئیس کمیته اطلاعات سنا که روز پنجشنبه جلسه استماع در آنجا برگزار می شود نیز اعلام کرد: «من هیچ چیز غیرقانونی نمی بینم.»

آینده ریاست جمهوری دونالد ترامپ به این پرونده بستگی دارد.

میزان محبوبیت چهل و پنجمین رئیس جمهورآمریکا این هفته نیز در پایین‌ترین سطح تاریخی باقی ماند. بر اساس نظرسنجی مؤسسه گالوپ تنها 38 درصد آمریکایی‌ها نظر موافقی به ترامپ دارند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آینده ترامپ به پرونده جیمز کومی بستگی دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..