تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کوچ عشایر آذربایجان غربی به مناطق ییلاقی آغاز شد

بهرام زینال زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این عشایر در شمال و جنوب آذربایجان غربی مستقر هستند و برای بهره برداری از مراتع ییلاقی و تولیدات دامی در ییلاق ها حاضر شده اند.
وی اضافه کرد: عشایر به مدت 2 تا سه ماه در این مناطق حضور خواهند داشت و سپس کوچ خود را به مناطق قشلاقی آغاز می کنند.
وی اظهار کرد: در آذربایجان غربی حدود 16 هزار خانوار عشایری با بیش از 2 میلیون راس دام زندگی می کنند که تولید حدود 20 درصد فرآورده های لبنی این استان را بر عهده دارند.
فرماندار ماکو نیز با اشاره به اینکه اکثر قابل توجه عشایر آذربایجان غربی در شمال استان به ویژه شهرهای ماکو و پلدشت مستقر هستند، گفت: سالانه 16 هزار تن گوشت، 50 هزار تن لبنیات و سه هزار تن پشم برای تامین نیازهای جامعه توسط عشایر وارد بازار می شود.
شاهین علیزاده با اشاره به آغاز فصل کوچ عشایر افزود: همکاری و هماهنگی سران عشایر و طوایف با نیروهای نظامی و انتظامی، شبکه دامپزشکی، شبکه بهداشت و درمان، منابع طبیعی و ادارات دخیل در امر کوچ عشایر الزامی است و این هماهنگی به خوبی در این شهرستان فراهم است.
رئیس اداره منابع طبیعی شاهین دژ هم که میزبان ییلاقات عشایری جنوب آذربایجان غربی است، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از استقرار 2 ماهه عشایر در 40 هزار هکتار از مراتع این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: عشایر جنوب استان از شهرستان های نقده، مهاباد، میاندوآب، ملکان، بوکان و شاهین دژ به مدت 2 ماه در مناطق ییلاقی سلیم خان، شاه وردی، محمودخان، قزل یورد و آق داش شاهین دژ مستقر می شوند.
علی جعفری اضافه کرد: امسال یکهزار و 700 خانوار عشایری با جمعیت 10 هزار نفری مجوز اسکان در مناطق ییلاقی شاهین دژ را دریافت و در مدت اسکان اقدام به تولید محصولات دامی می کنند.
وی بیان کرد: در این مناطق عشایر با 113 هزار رأس دام در مراتع مستقر می شوند.
وی گفت: عشایر مستقر در مناطق ییلاقی شاهین دژ هر سال، 950 تن گوشت، 1400 تن لبنیات و 120 تن پشم به ارزش 480 میلیارد ریال تولید می کنند.
به گزارش ایرنا، حدود چهار درصد جمعیت آذربایجان غربی را عشایر تشکیل می دهند که 100 هزار نفر را شامل می شوند.
2093/3072 ** خبرنگار: صابر چهرقانی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کوچ عشایر آذربایجان غربی به مناطق ییلاقی آغاز شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..