تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مشارکت بخش خصوصی در طرح های آب و فاضلاب در دولت یازدهم به 6200 میلیارد تومان رسید

به گزارش ایرنا، حمیدرضا جانباز چهارشنبه شب در مراسم بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی هفت طرح بزرگ تاسیسات فاضلاب شهری در اصفهان افزود: مشارکت بخش خصوصی در طرح های مختلف آب و فاضلاب از جمله در طرح هایی مانند نمک زدایی آب شیرین در دولت یازدهم چشمگیر بوده است.
وی اظهار کرد: هفته آینده نیز در مراسمی از 20 قرارداد جدید با بخش خصوصی به ارزش 2 هزار میلیارد تومان رونمایی خواهد شد.
وی اضافه کرد: در دولت یازدهم با وجود همه مشکل ها از جمله مساله نقدینگی، تحول های حوبی در حوزه های مختلف آب و فاضلاب کشور با بکارگیری ظرفیت های بخش خصوصی و اوراق مختلف مالی بوجود آمد.
جانباز با اشاره به طرح های افتتاح شده در اصفهان گفت: در این استان نیز با تعامل خوب مردم و بخش خصوصی شاهد تحول های عمده ای در احداث سامانه های مختلف آب و فاضلاب هستیم.
وی با بیان اینکه اصفهان به کارگاه بزرگی تبدیل شده است، افزود: ما اصفهان را در زمینه اجرای طرح های آبفا، مرجع می دانیم و از تجارب این استان در سطح ملی استفاده می کنیم.
مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور همچنین با اشاره به جذب فاینانس خارجی در طرح های آب و فاضلاب کشور، اظهار کرد: استان اصفهان در این زمینه نیز اقدام های خوبی انجام داده که از تجربه آنها در سطح ملی استفاده خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد : در آینده نزدیک، تفاهمنامه همکاری بین شرکت آب و فاضلاب اصفهان و سازمان آموزش مدیریت و برخی سازمان های مردم نهاد درباره آموزش منعقد خواهد شد و شاهد تحولات خوبی در این بخش خواهیم بود.
جانباز با بیان اینکه طرح هایی که امروز در اصفهان به بهره برداری رسید یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد دارای 335 میلیارد تومان اعتبار است، تصریح کرد: بخش عمده ای از این اعتبار از محل مشارکت بخش خصوصی است که تاثیر بسزایی در توسعه مناطق کمتر توسعه یافته و حاشیه شهرها خواهد داشت.

*** سامانه دوم آبرسانی به اصفهان بزرگ یک طرح پدافند غیر عامل است
مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور همچنین با اشاره به طرح سامانه دوم آبرسانی به اصفهان بزرگ گفت: این طرح آب شرب حدود پنج میلیون تن جمعیت را تامین می کند و جزو اولویت های وزارت نیروست.
وی با بیان اینکه به این طرح به عنوان یک طرح پدافند غیر عامل پرداخته می شود، افزود: اعتبارات آن نیز از محل ردیف ها، ماده 56 و فاینانس داخلی تامین و با سرعت اجرا خواهد شد.
وی به مردم استان اصفهان وعده داد که آب پایدار با کیفیت مناسب در هر زمان برای آنها تامین خواهد شد.
جانباز همچنین با بیان اینکه در حال آماده شدن برای عبور از بحران گرما و کم آبی سالجاری در کشور هستیم، تصریح کرد: تلاش می کنیم با برنامه ریزی های صورت گرفته، طبق سال های گذشته این دوره را نیز با کمترین مشکل طی کنیم.
وی با بیان اینکه ممکن است در فصل گرما در مناطقی از شهرهای استان اصفهان از جمله شهر بزرگ اصفهان با کمبود آب مواجه شویم، گفت: ما خواهان یاری و کمک مردم در این زمینه هستیم.
به گفته وی شبکه هوشمند توزیع آب در اصفهان اجرایی شده که در کشور منحصر به فرد است و به حل بحران کم آبی در فصل گرما کمک می کند.
مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور همچنین با اشاره به حوادث تروریستی امروز در تهران گفت: این حوادث باعث ایجاد وفاق و همدلی بیشتر در کشور می شود.
به گزارش ایرنا در این مراسم سه طرح بزرگ تاسیسات فاضلاب شهری در استان اصفهان به بهره برداری رسید و عمیات اجرایی چهار طرح بزرگ فاضلاب شهری دیگر نیز آغاز شد.
طرح های فاضلاب محله های حاشیه نشین و محروم کلانشهر اصفهان با اعتبار 280 میلیارد ریال، خط انتقال فاضلاب غرب- شمال و شرق کلانشهر اصفهان(طرح نگین) با اعتبار 400 میلیارد ریال و ارتقای گام(فاز) دوم تصفیه خانه فاضلاب شمال کلانشهر اصفهان با اعتبار 50 میلیارد ریال، امروز بهره برداری شد.
همچنین عملیات اجرایی طرح های فاضلاب شهر کوشک خمینی شهر از محل تبصره 3 (مشارکت مردمی) با اعتبار 150 میلیارد ریال و شبکه فاضلاب 'زون شرقی' شهر نجف آباد به روش سرمایه گذاری فاینانس داخلی(تبصره 3) با اعتبار 550 میلیارد تومان آغاز شد.
عملیات اجرایی طرح های فاضلاب شهر کهریزسنگ نجف آباد از محل تبصره 3 (مشارکت مردمی) با اعتبار 150 میلیارد ریال و بازسازی و بازرسی شبکه فاضلاب اصفهان از محل فاینانس خارجی با اعتبار یکهزار و 770 میلیارد ریال نیز همزمان با طرح های مذکور در استان اصفهان آغاز شد.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مشارکت بخش خصوصی در طرح های آب و فاضلاب در دولت یازدهم به 6200 میلیارد تومان رسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..