تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مقابله با چالش هاي زيست محيطي بايد فرازماني و فرامكاني باشد/ متهم اصلي توليد و توسعه ي گازهاي گلخانه اي آمريكا است/ حفظ محيط زيست اصلي ترين مسئله ي قرن بيست و يكم است/ در آيين و فرهنگ ايرانيان توجه به محيط زيست بيش از آنكه ضرورت باشد يك باور و اعتقاد است/

دكتر جهانگيري در دوازدهمين دوره ي جايزه ي ملي محيط زيست تاكيد كرد:

معاون اول رييس جمهور با بيان اينكه امروزه جهان بيش از ظرفيت زيستي خود در معرض آسيب هاي جدي قرار دارد و با چالش هاي متعددي روبرو است گفت: مسائلي مثل گرماي زمين،‌تغيير اقليم، انقراض گونه هاي مختلف جانوري، آلودگي هوا و آب و خاك، زوال جنگل ها و مراتع، خشكي تالاب ها و درياچه ها، طوفان، گرد و غبار همه و همه تهديداتي است كه براي ساكنين زمين وجود دارد و يقيناً مقابله با چنين مسائلي فرازماني و فرامكاني است و همه ي دولت ها و ملت ها بايد نسبت به سرنوشت زمين و بشريت حساس باشند و براي حل اين چالش ها برنامه ريزي كنند.

مقابله با چالش هاي زيست محيطي بايد فرازماني و فرامكاني باشد/ متهم اصلي توليد و توسعه ي گازهاي گلخانه اي آمريكا است/ حفظ محيط زيست اصلي ترين مسئله ي قرن بيست و يكم است/ در آيين و فرهنگ ايرانيان توجه به محيط زيست بيش از آنكه ضرورت باشد يك باور و اعتقاد است/ بايد ميان توسعه و ضرورت هاي زيست محيطي توازن برقرار شود/ مسائل بزرگ و جدي كشور زماني قابل حل است كه دولت و مردم در يك جهت باشنددكتر اسحاق جهانگيري پيش از ظهر امروز (سه شنبه) در مراسم دوازدهمين دوره ي جايزه ملي محيط زيست ضمن گراميداشت ياد بنيان گذار جمهوري اسلامي ايران امام خميني(ره)، حماسه ي مشاركت، آگاهي و مدنيت ملت ايران در انتخابات را به آحاد مردم، رهبر معظم انقلاب و برگزيده ي ملت دكتر روحاني تبريك گفت.
معاون اول رييس جمهور از خدمات ارزنده ي رييس سازمان حفاظت محيط زيست و دست اندركاران اين سازمان قدرداني كرد و با اشاره به توافق اخير پاريس گفت: متاسفانه كشوري كه بيش از همه در ايجاد و توسعه ي گازهاي گلخانه اي نقش داشته، در اقدامي برتري جويانه و بي حساب نسبت به اين توافق به نوعي ابراز ترديد كرده و اعلام نموده است كه ترجيح من بيش از اين كه مردم جهان باشند مردم آمريكا هستند و گويا فراموش كرده است كه گازهاي گلخانه اي توليد شده در آمريكا زندگي همه ي بشريت را تهديد كرده و اين اتفاق اگر يك متهم اصلي داشته باشد اين متهم آمريكا است كه بايد به وظايف انساني و قانوني خود طبق توافق نامه پاريس عمل كند.
وي با تاكيد بر اينكه بازگشت تعادل به زيست بوم جهان مستلزم كار و تلاش جدي همه ي كشورها و بخش هاي مختلف اعضاي جامعه ي جهاني است، تصريح كرد: جامعه ي جهاني نمي تواند ناعدالتي نسبت به محيط زيست را ببيند و نسبت به زندگي پرمخاطره ي انسان ها بي تفاوت باشد.

جامعه ي جهاني نمي تواند ناعدالتي نسبت به محيط زيست را ببيند و نسبت به زندگي پرمخاطره ي انسان ها بي تفاوت باشد


دكتر جهانگيري تصريح كرد: حفظ محيط زيست در قرن بيست و يكم قطعاً‌ اصلي ترين مسئله اي است كه جامعه ي جهاني با آن روبرو است. محيط زيست يك موضوع تزئيني نيست بلكه مسئله اي است واقعي و عام كه نمي توان به سادگي از كنار آن عبور كرد.
معاون اول رييس جمهور در ادامه با اشاره به اينكه موضوع محيط زيست مسئله ي ديروز، امروز،‌ فرداي ايران است اظهار داشت: هر فرد علاقمند به ايران بايد بصورت جدي به مسائل زيست محيطي بپردازد.
وي افزود: در سالهاي اخير مشكلات زيست محيطي جدي مانند ريزگردها، خشك شدن درياچه اروميه، هورالعظيم و ساير تالاب ها، آلودگي هواي كلان شهرها و شيوع بيماري هاي صعب العلاج در كشور ايجاد شده كه ريشه ي همه ي آنها تحت تاثير مسائل زيست محيطي است.
دكتر جهانگيري اضافه كرد: با همت شخصيت ها، افراد مختلف، تشكل هاي مردم نهاد، مردم كشور نسبت به مسائل زيست محيطي حساسيت بالايي نشان دادند و در ايام انتخابات اخير كه تصور نمي شد موضوع محيط زيست به يكي از اصلي ترين دغدغه هاي مردم تبديل شود شاهد آن بوديم كه مردم بيش از آنكه به شعارها و وعده هاي اقتصادي در انتخابات توجه كنند، نگران آينده ي كشور بودند و آينده ي محيط زيست ايران يكي از دغدغه هاي اصلي آنها بود.

محيط زيست يك موضوع تزئيني نيست بلكه مسئله اي است واقعي و عام كه نمي توان به سادگي از كنار آن عبور كرد


معاون اول رييس جمهور با اشاره به شعار مردم استان خوزستان در حضور دكتر روحاني كه مي گفتند ما كه هوا نداريم ولي هوا تو داريم، افزود: اين شعار اوج شعور مردم اين استان را نشان مي داد كه با وجود مشكلات متعدد نگران آينده ي كشور بودند و به دنبال انتخابي براي آينده ي بهتر در كشور بودند.
وي در ادامه ي سخنان خود با بيان اينكه محيط زيست بايد به اصلي ترين و ملي ترين مسئله ي كشور تبديل شود، خاطر نشان كرد: اولين مصوبه ي دولت تدبير و اميد در خصوص درياچه ي اروميه صادر شد و با وجود آنكه بسياري در آن زمان مي گفتند كه پرداختن به درياچه ي اروميه بي فايده و هدر دادن منابع است اما دولت با آگاهي از آنكه خشك شدن درياچه اروميه مي تواند زندگي مردم در شمال غرب كشور را مختل كند، با جديت به اين موضوع پرداخت و خوشبختانه امروز با برنامه هاي خوبي كه در ستاد احياي درياچه ي اروميه تدوين شد و با اقدامات موثري كه صورت گرفت، امروز تا حد زيادي خطر برطرف شده و اميدوارم با برنامه ريزي هاي آينده، درياچه اروميه به كانون مهم توسعه و سرزندگي و اميدواري تبديل شود.
دكتر جهانگيري همچنين با اشاره به سوء مديريت در دوره ي گذشته و تصميم براي خشك كردن هورالعظيم گفت: خشك شدن هورالعظيم مي توانست يكي از كانون هاي تهديد استان خوزستان شود اما با همت وزارت نيرو و سازمان حفاظت محيط زيست امروز بيش از 80 درصد آن آب دارد و به كانون حيات و زندگي تبديل شده و در عين حال مشكلي هم بر سر راه توسعه و كارهاي اقتصادي ايجاد نكرده است.
معاون اول رييس جمهور ادامه داد: در مسئله ي آلودگي هواي كلان شهرها نيز با حساسيت روي آلاينده هاي اصلي تمركز داده شد و يكي از مهمترين اقدامات اين بود كه نيروگاه ها به جاي مصرف سوخت مازوت از گاز استفاده كنند و امروز تقريباً سوخت همه ي نيروگاه هاي حساس به گاز تبديل شده است.
وي با اشاره به برنامه ي دولت براي توسعه ي حمل و نقل درون شهري تصريح كرد: در يكي از جلسات اخير شوراي اقتصاد مبلغ 2 ميليارد دلار براي تهيه ي دو هزار دستگاه واگن براي تهران و كلان شهرها اختصاص يافت تا ظرفيت مترو در اين شهرها افزايش پيدا كند كه اميدوارم وزارت كشور و شهرداري ها از اين فرصت استفاده كنند.
دكتر جهانگيري با بيان اينكه بخش اصلي ريزگردها از كانون هاي خارجي است گفت: وزارت امور خارجه و سازمان حفاظت محيط زيست بايد در اين خصوص وارد ديپلماسي جدي شوند و اين موضوع را پيگيري كنند.
معاون اول رييس جمهور ادامه داد: درباره ي مهار كانون هاي داخلي ايجاد ريزگردها، دولت تمركزي جدي معطوف كرد و سال گذشته كاري جهادي و 24 ساعته آغاز شد تا بخشي از اين مسئله حل شود. درباره ي كارون، تالاب ها و زاينده رود نيز تصميمات خوبي اتخاذ شده است.
وي با يادآوري اينكه توجه به حفظ محيط زيست در آيين و فرهنگ ما بيش از آنكه يك ضرورت باشد، يك باور و اعتقاد است و زمين بعنوان نماد ماديت و آسمان بعنوان نماد معنويت بايد همواره از تعادل برخوردار باشند. امروز بيش از هر زمان نياز داريم از پشتوانه هاي ديني، فرهنگي و هنري استفاده كنيم تا بتوانيم آب، خاك و هوا را حفظ كنيم.
دكتر جهانگيري تصرف بي رويه ي بشر در طبيعت را بيش از همه محصول سقوط اخلاقي و اعتقادي دانست و اظهار داشت: البته در ايران برخي ابرچالش ها وجود دارد كه اگر بصورت جدي به آنها نپردازيم، مي توانند كشور را به شدت تحت تاثير قرار دهند.
معاون اول رييس جمهور بيكاري را يكي از چالش هاي مهم كشور برشمرد و گفت: ظرفيت اشتغال زايي كشور در بهترين دوره ها حدود 650 هزار فرصت شغلي در سال بوده و اكنون به طور سالانه 1 ميليون فارغ التحصيل دانشگاهي در كشور داريم كه براي پاسخگويي به نياز اشتغال آنها بايد اقتصاد كشور بزرگ شود.
وي با تاكيد بر اينكه بايد بتوانيم ميان توسعه ي تكنولوژي، توسعه ي صنعت و ضرورت هاي زيست محيطي توازن برقرار كنيم، افزود: بايد نقطه ي مطلوب كه بتوان به طور همزمان توسعه و مسائل زيست محيطي را دنبال كرد شناسايي كنيم و به آن بپردازيم.
دكتر جهانگيري يكي از جهت گيري هاي آينده ي كشور را بهينه سازي انرژي عنوان و خاطر نشان كرد: بهينه سازي انرژي هم تعهد ملي و بين المللي ماست و هم يك تعهد عقلاني در كشور است. عادلانه و منصفانه نيست كه اين ميزان از منابع كشور هدر رود و محيط زيست را نيز نابود كند. موضوع بهينه سازي انرژي در دولت دوازدهم يكي از اولويت هاي اصلي خواهد بود.
معاون اول رييس جمهور با تاكيد بر اينكه حفاظت از محيط زيست با حضور همه ي آحاد ملت امكانپذير خواهد بود، تصريح كرد: نهادهاي مدني فعال در حوزه ي محيط زيست نقش مهم و كارسازي دارند و دولت حتماً از اين شبكه هاي ايجاد شده استقبال مي كند. هر پيشرفت در حوزه ي محيط زيست زماني موثر است كه همه ي گروه ها نظير علما، تشكل ها، مراجع، هنرمندان و همه ي آحاد مردم حضور داشته باشند.
وي با تاكيد بر اينكه دولت بايد در برخي تهديدات زيست محيطي پناهگاه جدي مردم باشد، گفت: در مسئله ي ريزگردها، گرد و غبار و آلودگي هواي كلان شهرها دولت بايد پناهگاه مردم باشد و در عين حال مردم نيز بايد تكيه گاه مهم دولت و حكومت باشند.
دكتر جهانگيري تصريح كرد: بايد به يك تفاهم ملي برسيم كه مسائل بزرگ و جدي كشور زماني قابل حل هستند كه مردم و دولت در يك جهت قرار گيرند. امكان ندارد دولت به تنهايي بتواند مسائل و مشكلات را برطرف كند.
رييس سازمان حفاظت محيط زيست نيز در اين مراسم با اشاره به يكي از دستاوردهاي دولت يازدهم مبني بر جلب مشاركت مردم و ايجاد فضاي اجتماعي سالم و آزاد گفت: حضور و فعاليت سازمان هاي مردم نهاد بستر مناسبي را براي نقش آفريني يك جريان اجتماعي قوي در عرصه ي محيط زيست فراهم كرد.
دكتر ابتكار با بيان اينكه سازمان حفاظت محيط زيست به موضوع مشاركت دانشگاهيان، تشكل هاي دانشجويي و دانشگاه هاي سبز نيز توجه داشته است، اظهار داشت: ورزشكاران و هنرمندان هم از گروه هاي هدف ما بوده اند كه خوشبختانه نقش موثري ايفا كرده و بعنوان سفيران محيط زيست فعاليت مي كنند.
در اين مراسم با حضور معاون اول رييس جمهور از برگزيدگان دوازدهمين دوره ي جايزه ي ملي محيط زيست قدرداني شد.

انتهای پیام /*




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مقابله با چالش هاي زيست محيطي بايد فرازماني و فرامكاني باشد/ متهم اصلي توليد و توسعه ي گازهاي گلخانه اي آمريكا است/ حفظ محيط زيست اصلي ترين مسئله ي قرن بيست و يكم است/ در آيين و فرهنگ ايرانيان توجه به محيط زيست بيش از آنكه ضرورت باشد يك باور و اعتقاد است/»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..