تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افتتاح ۱۲۸۳پروژه کشاورزی درکردستان/افزایش ۳۳هزارهکتاراراضی آبی

به گزارش خبرنگارمهر، کریم ذوالفقاری شامگاه چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران رسانه های گروهی استان در سنندج با اشاره به اینکه ۲۱ الی ۲۷ خرداد به نام هفته جهادکشاورزی نامگذاری شده است، گفت: به مناسبت این هفته هزار و ۲۸۳ پروژه درزیر بخش های مختلف کشاورزی استان با سرمایه گذاری ۷۹۲ میلیاردو ۱۷۲ میلیون ریال افتتاح می شود.

وی بیشترین پروژه های قابل افتتاح این هفته را مربوط به شهرستان بیجار با ۳۴۹ پروژه ذکر کرد و اظهارداشت : از مجموع کل پروژه های استان ۳۰۳ پروژه در شهرستان دیواندره، ۱۲۶ پروژه در سنندج، ۱۹۰ پروژه در قروه، ۱۳۱ پروژه در دهگلان، ۱۲ پروژه در بانه و ۷۲ پروژه هم در مریوان افتتاح می شود.

وی میزان تثبیت شغل حاصل از افتتاح کل پروژه های این هفته را هزار و ۶۳۱ شغل خواند و عنوان کرد: ۹۵۸ پروژه در زیربخش بهبود تولیدات گیاهی، ۲۸۱ پروژه در زیربخش آب و خاک و امور فنی مهندسی، ۲۶ پروژه تعاون روستایی، هفت پروژه بهبود تولیدات دامی، چهار پروژه صنایع کشاورزی و هفت پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در این هفته افتتاح خواهند شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: در طول سال در مناسبت های مختلف شامل هفته دولت، دهه مبارک فجر و هفته جهادکشاورزی پروژه های بخش کشاورزی به بهره برداری می رسند.

ذوالفقاری  با اشاره به اینکه حدود ۲۵ میلیارد تومان پروژه کشاورزی در دهه مبارک فجر سال گذشته دراستان افتتاح شد، اضافه کرد: ۳۲ هزار خانواردراستان از افتتاح پروژه های هفته جهادکشاورزی بهره مند می شوند.

وی عنوان کرد: با تلاش و زحمات استاندارد به غیر از ۱۷ هزار هکتار حوزه شبکه مرزی غرب کشور ۱۶ هزار هکتار دیگر به سطح اراضی آبی استان اضافه می شود و به عبارتی در مجموع ۳۳ هزار هکتار از اراضی استان از آب این حوزه بهره مند می شوند.

ذوالفقاری گفت: سال گذشته دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید شد که این میزان در تاپایان سال ۹۲، یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن بوده است.

وی ادامه داد: عوامل متعددی هم چون افزایش تعامل و سواد و آگاهی کشاورزان و تشکیل تعاونی و اتحادیه موجب افزایش ۸۰۰ هزار تن تولید محصولات کشاورزی استان در طول حدود سه سال اخیر شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افتتاح ۱۲۸۳پروژه کشاورزی درکردستان/افزایش ۳۳هزارهکتاراراضی آبی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..