تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ساخت واکسن برای مبارزه با مواد مخدر/ منتظر واکسن هروئین باشید!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  این واکسن در سیستم ایمنی بدن و بخشی از ساختار منحصر به فرد مولکول هروئین جای می‌گیرد. سیستم ایمنی بدن در پاسخ به آن شروع به تولید آنتی بادی خنثی کننده مولکول‌های هروئین کرده و از رسیدن آنها به مغز جلوگیری می‌کند.
 
این واکسن به تازگی در پستانداران غیرانسانی آزمایش شده و موثر واقع شده است.
 
محققان در حدود 8 سال برای ساخت این واکسن تلاش کردند و در حال حاضر نتایج آزمایش این واکسن بر روی موش‌های آزمایشگاهی موفقیت آمیز بوده است.
 
این اولین واکسنی است که تاکنون برای مبارزه با مواد مخدر ساخته شده است.
 
محققان این پژوهش اخیرا واکسن جدید خود را بر روی 4 میمون رزوس نیز آزمایش کرده و مشاهده کردند که این واکسن با موفقیت توانست از ایجاد حس سرخوشی و نشئگی که تبعات مصرف مواد مخدر است جلوگیری کند.
 
این واکسن در حال حاضر فقط برای مقابله با هروئین ساخته شده و تاثیری بر روی مواد مخدر دیگر ندارد.
 
موسسه تحقیقاتی اسکریپس در حال حاضر به دنبال صدور مجوز برای این فناوری و یافتن یک شریک تجاری، برای انجام آزمایشات بالینی بر روی انسان‌ها است.
 
این پژوهش در Journal of the American Chemical Society منتشر شده است.
 
منبع: ایسنا
 
انتهای پیام/



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ساخت واکسن برای مبارزه با مواد مخدر/ منتظر واکسن هروئین باشید!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..