تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بندهای سند 2030 دارای نواقص و منافذی است

 در ابتدا مراسم دکتر غلامی گفت: موضوع بحث امروز بررسی ابعاد پیدا و ناپیدای اقدام نهایی آموزش سند 2030 است، این سند مجموعه اقدامات شفاهی است که در جهت 17 اهداف توسعه پایدار  سال 2015 تصویب شده است. 

وی ادامه داد: این سند هدف چهارم از 17 اهداف توسعه پایدار است. آموزش سند 2030 یک سند الزام آوار محسوب می شود و در سراسر این سند از گزاره های باید و نباید استفاده شده است. 

وی افزود: بنا بر اعلام جمهوری اسلامی ایران در زمان تصویب اجماعی آموزش سند 2030 با اصرار، حق تحفظ در نظر گرفته شده است دلیل حق تحفظ این است که جلوی  تحمیل تفسیرهای معارض ارزش های دینی گرفته شود. همچنین، تجربه نشان داده است؛ نهادهای وابسته به سازمان ملل در نشان دادن تعهد خود گام به گام حرکت می کنند.

در ادامه فرشته روح افزا عضو شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده گفت: سند ٢٠٣٠ که رئیس جمهور آن را در نیویورک امضا کردند، هیج نوع تعهدی برای ایران ندارد اما ١٧ مفاد و مورد در خود دارد. سازمان ملل این برنامه را توسط یونسکو طراحی کرده و در قسمت هایی از آن ایران موظف به اجرای برنامه هایی است. بندهای سند مذکور هم دارای نواقص و منافذی است که می تواند خطراتی را برای کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دنبال داشته باشد.

وی عنوان کرد: از سویی بند مربوط به حوزه زنان این سند با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مغایرت دارد. همچنین بحث هایی که در این سند در رابطه با کودکان مطرح شده است، مغایر با سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، قانون اساسی و اسناد بالادستی است. تعجب آور است در حالی که ما در آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین داریم پس چه نیازی است که سند تحول بنیادین را اجرا نکرده و بخواهیم به اجرای سند ٢٠٣٠ که یک سند غربی است بپردازیم که مخصوص خود غربی ها است و با رویکرد فرهنگی غربی نوشته شده است.

وی افزود: برای ما هیچ الزامی برای اجرایی کردن این برنامه ها وجود ندارد و هیج مشکلی هم پیش نمی آید که این سند در کشورمان اجرایی نشود و لازم است مردم نسبت به مفاد این برنامه آگاه شوند.

روح افزا بیان کرد: سند ٢٠٣٠ بحثی دارد تحت عنوان محیط زیست که این مسئله به دلیل آن است که ما کنترل جمعیت داشته باشیم، یعنی به نوعی این سند در همه مسائل کشورمان تضاد ایجاد می کند، چنانچه این سند را بررسی کنیم متوجه می شویم که هدف از بحث محیط زیست این نیست که محیط زیست و هوا را از آلاینده ها پاک کنیم بلکه اهداف پشت پرده آن دست بردن در سیاست های کنترل جمعیت نظام ما است. هر چند سند اجرای 2030 به تنهایی الزام‌آور نیست اما بعد از قبول این سند از سوی رئیس‌جمهور تعهد را برای ایران فراهم کرد.

وی افزود: سند 2030 در ادامه برنامه‌های سران بین‌المللی در اجرای برنامه توسعه هزاره که مبتنی بر کنترل جمعیت و تحول حوزه زنان بوده است، مطرح شده و تمامی فعالیت‌های دولت تا به امروز با کلیدواژه توسعه پایدار برای رسیدن به اهداف این دو برنامه است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بندهای سند 2030 دارای نواقص و منافذی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..