تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هر کتابی ارزش یک بار خوانده شدن دارد/ کتاب خواندن را به یک عادت تبدیل کنیم

هر کتابی ارزش خود را برای خوانده شدن دارد/ کتاب خواندن را به یک عادت تبدیل کنیمبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  عبدالرضا اکبری از هنرپیشه‌های ایرانی است که در تئاتر، تلویزیون و سینما نقش‌آفرینی کرده‌ است. وی فعالیت خود را در زمینه تئاتر در سال ۱۳۴۷ و در نمایش‌های تلویزیونی از سال ۱۳۶۰ شروع کرد وی در سال ۱۳۶۳ با شرکت در فیلم سینمایی «زندان دوله تو» اثر  (رحیم رحیمی‌پور) به عالم سینما قدم نهاد. با وی درباره کتابخوانی گفتگو کردیم.
 
عبدالرضا اکبری در خصوص تأثیر مطالعه در کارهایش گفت: به طور کلی مطالعه ذهن انسان را باز و سلول‌های مغز را فعال می‌کند. انسان همیشه با مطالعه مکرر و مداوم آمادگی این را دارد تا با مسائل مختلف، مشکلات و موانع بجنگد. مطالعه انسان را به روز می‌کند و بخش وسیعی از داشته‌ها و اطلاعات فرد را که به شغل او هم مربوط است آماده نگه می‌دارد. به طور قطع مطالعات تخصصی بسیار به من کمک کرد و مطالبی را که درباره سینما و تئاتر بود، به من آموخت.


وی افزود: کتاب‌های زیادی وجود دارد و هر کتابی ارزش و اهمیت این را دارد که خوانده شود. کتاب‌های بسیاری در زمینه نمایشنامه، رمان و موضوع تاریخی وجود دارد. برایم سخت است که از میان کتاب‌ها یکی را انتخاب و به عنوان بهترین کتابی که خوانده‌ام به شما معرفی کنم.


این بازیگر سینما و تئاتر در خصوص تلاش خود برای تشویق افراد به کتابخوانی اظهار داشت: فکر می‌کنم مطالعه را باید به صورت برنامه‌ریزی شده انجام داد و کتاب باید در سبد کالاهای فرهنگی مردم قرار بگیرد. شاید یک عده به دلیل گرانی قیمت کتاب مطالعه نمی‌کنند. قشر دانشجو نیز برای برطرف کردن نیاز خود به کتاب به کتابخانه مراجعه می‌کند. کتاب خواندن باید به یک عادت تبدیل شود.  


وی تصریح کرد: برای آنکه بتوانیم کتابخوانی را رواج دهیم کتاب را به خانواده‌ها برسانیم تا به آن علاقه‌مند شوند. در این هنگام عادت به کتابخوانی در فرد ایجاد می‌شود. هر کسی به خاطر یک سری مشکلات شاید کمتر فرصت این را پیدا کند سراغ کتاب برود. باید دغدغه‌های زندگی را کم کرد تا مردم جامعه فرصت کنند فیلم و تئاتر ببینند و کتاب را در هر مکانی از مترو گرفته تا صف انتظار، بیمارستان و غیر ذلک در دست بگیرند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هر کتابی ارزش یک بار خوانده شدن دارد/ کتاب خواندن را به یک عادت تبدیل کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..