تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واریکوسل و ارتباط آن با ناباروری

واریکوسل به معنای وجود رگ‌ های واریسی در بیضه‌ ها است.

واریکوسل به معنای وجود رگ‌ های واریسی در بیضه‌ ها است. گر چه واریکوسل بیشتر در مورد بیضه سمت چپ اتفاق می‌افتد، اما در یک سوم موارد هر دو بیضه دچار این عارضه می‌شوند. در صورتی که واریکوسل فقط شامل بیضه راست باشد، پزشک باید از عدم وجود مشکلات شکمی که می‌توانند عامل به وجود آمدن این عارضه باشند اطمینان حاصل کند.

واریکوسل و ناباروری

واریکوسل می‌تواند با اختلال کم بودن تعداد اسپرم (آزواسپرمی)، آتروفی بیضه و ناباروری همراه باشد.

به کمک جراحی می‌توان رگ‌های واریسی احاطه کننده‌ی بیضه را برداشت. اما تعداد کم اسپرم‌ها فقط در درصد کمی از بیماران به وضعیت طبیعی بازخواهد گشت. در صورتی که واریکوسل در سنین پایین‌تر (معمولاً قبل از 20 سالگی) درمان شود، احتمال موفقیت درمان بیشتر خواهد بود.

با اینکه تعداد اسپرم‌ها ممکن است با درمان واریکوسل به حد عادی بازنگردد، اما ممکن است به اندازه‌ی لازم برای باروری افزایش پیدا کند. جراحی واریکوسل در تخصص اورولوژیست‌ها (پزشک مجاری ادراری) است. از آنجایی که این عمل نسبتاً بی‌خطر است، اولورولوژیست‌ها در اینگونه موارد واریکوسل را درمان می‌کنند.

وقتی پزشک فرد را برای مشکلات مربوط به باروری معاینه می‌کند، وجود دیگر علل احتمالی کم بودن تعداد اسپرم‌ها را نیز بررسی خواهد نمود. در حین معاینه، ممکن است پزشک متوجه دیگر مشکلات جسمی مانند اندازه‌ی غیرطبیعی بیضه گردد. همچنین ممکن برای ارزیابی مشکلات هورمونی از آزمایش خون استفاده شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واریکوسل و ارتباط آن با ناباروری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..