تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بندر بادگیرهای ایرانی جهانی می‌شود

به‌گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اشکان مختاری - معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان اظهار داشت: «پلان مدیریتی بافت تاریخی لافت با اعتباری بالغ بر 500‌میلیون ریال در حال انجام است.»

وی افزود: «همزمان با اجرای پروژه پلان مدیریتی، حریم این بافت تاریخی تهیه و ضوابط اختصاصی و عمومی آن نیز تعیین می‌شود. این درحالی است که علاوه بر این پروژه‌ها، الگوهای معماری بافت تاریخی لافت نیز مستندسازی می‌شود.»

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان این اقدامات را در راستای تهیه پرونده ثبت جهانی بندر لافت دانست و گفت: «با توجه به اینکه بافت تاریخی لافت از پتانسیل ثبت جهانی برخوردار است، این اقدامات می‌تواند گام اولیه در تهیه پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی بندر لافت باشد.»

بافت تاریخی بندر لافت یکی از بافت‌های ارزشمند جنوب کشور محسوب می‌شود که دارای چندین نمونه منحصربه‌فرد بادگیر است. همچنین مصالح مورد استفاده در بناها و خانه‌های تاریخی بومی و از خشت و گچ نیم‌کوب است. این در حالی است که بندر لافت معروف به بندر بادگیرها و جهت قرار‌گیری بادگیرها نیز به‌سمت بادهای موسمی و رو به دریا است.

انتهای پیام/

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال تسنیم در تلگرام شوید.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بندر بادگیرهای ایرانی جهانی می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..