تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نیمی از مرگ و میر ناشی از سرطان قابل پیشگیری است

به گزارش افکارنیوز،

محمد رضا قوام نصیری در ارتباط با غربالگری سرطان اظهار داشت: غربالگری یعنی تشخیص ضایعات سرطانی که اکثرا فاقد علائم کلینیکی بوده و معمولا در اجتماعات با افراد سالم تشخیص داده می شوند بنابراین با تشخیص زودرس یا زودهنگام سرطان ها متفاوت است.

وی افزود: معمولا سرطان ها در ایران دیرتر از زمان تشخیص در کشورهای اروپایی یا آمریکا انجام می گیرد. به همین دلیل نتایج درمانی در ایران مشابه کشور های اروپایی و آمریکا نمی باشد. غربالگری، اسکرینینگ یا تشخیص سرطان در افراد سالم جامعه باید در اجتماعاتی انجام گیرد که معمولا انواعی از سرطان ها شیوع بیشتری از حد معمول داشته باشند.

این متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی با تاکید بر هزینه انجام غربالگری برای تعدادی از سرطان ها از نظر اقتصادی بارمالی زیاد به دولت و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تحمیل می نماید. یکی از علل هزینه زیاد انجام غربالگری ها استفاده از دستگاه های گرانقیمت همچون آندوسکوپی دستگاه گوارش فوقانی یا تحتانی، انجام ماموگرافی های خاص و استاندارد برای تشخیص سرطان سینه در زنان و ... است.

قوام نصیری ادامه داد: غربالگری سرطان در ایران باید جهت تشخیص سرطان هایی که شیوع بیشتری دارند مورد استفاده قرار گیرند، به عنوان مثال جهت کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان معده در ژاپن طی 30 سال با انجام غربالگری کاهش بسیار چشمگیر و موثری  در مرگ ناشی از سرطان معده در این بیماران داشته باشد.

رئیس انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران افزود: باید نقش آگاهی بخشی مردم در خصوص سبک زندگی و شناخت عوامل سرطان را در نظر داشته و با توجه به اینکه تشخیص زودرس سرطان در مراحل ابتدایی موجب می‌گردد نتیجه بهتری از درمان حاصل و تا حدود 50 درصد از میزان مرگ و میر ناشی از سرطان جلوگیری شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نیمی از مرگ و میر ناشی از سرطان قابل پیشگیری است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..