تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رونق بنادر و سواحل جنوبی کشور راهبرد کلان دولت است

رونق بنادر و سواحل جنوبی کشور راهبرد کلان دولت استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ منصور آرامی معاون سازمان بنادر و دریانوردی کشور امروزدر بندرعباس گفت: یکی از اصلی‌ترین ظرفیت‌های توسعه کشور ما ظرفیت‌های ساحلی است که متناسب با وضعیت هر منطقه، سازمان بنادر نسبت به ایجاد بنادر کوچک و بزرگ در آن اقدام کرده است که تأثیرات متقابل آن را در مناطق مختلف شاهد هستیم.

وی افزود: یکی از جدی‌ترین تأکیدات وزیر راه و شهرسازی موضوع تأثیر بنادر بخصوص بنادر بزرگ کشورمان بر شهرهای پیرامونی خود است که در این زمینه برنامه‌ریزی‌های خوبی در سازمان بنادر و دریانوردی در جریان است و باید در این زمینه تلاش هر چه بیشتری صورت گیرد.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی با بیان این که سرمایه‌ انسانی موجود در ساختار بنادر ایران بزرگ‌ترین ظرفیت برای توسعه آینده بنادر کشورمان و رشد و ارتقای توان و ظرفیت آنها بشمار می‌رود، خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم رویکرد ویژه‌ای نسبت به توسعه بنادر و ارتقای سطح سرمایه‌گذاری‌های ملی و همین طور حمایت از بخش خصوصی در این حوزه را شاهد بوده‌ایم که بدون شک در آینده نویدبخش ارتقای توان رقابت ملی ما رقبای منطقه‌ای خواهد بود.

آرامی گفت: مزیت‌های جغرافیایی سواحل ایران برای ایجاد بنادر و رونق آنها یک موهبت خدادادی است و موقعیت ایران در سطح منطقه نیز به گونه‌ای است که بنادر جنوبی ایران کانون اصلی دسترسی کشورهای همسایه شمالی ایران با کمترین هزینه به آبهای آزاد است و بنابراین باید از این ظرفیت‌ها نهایت بهره‌برداری را داشته باشیم.

وی آرامش ایجاد شده در کشور را بهترین فرصت برای تقویت سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در بنادر کشورمان برشمرد و تصریح کرد: در سال‌های اخیر شاهد رشد مستمر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه بوده‌ایم و آمارها نشان می‌دهد که بنادر یکی از اصلی‌ترین و امن‌ترین حوزه‌های سرمایه‌گذاری فعالان بخش خصوصی هستند.

تجهیز بنادر کشور به تجهیزات استراتژیک

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی کشور با بیان این که در سایه تدابیر ویژه دولت یازدهم، امکان تجهیز بنادر کشورمان به تجهیزات استراتژیک و روز فراهم شده است، گفت: فاز دو توسعه بندر شهید رجایی به ابزارها و تجهیزات بندری ویژه‌ای نیاز داشت که با تدابیر انجام شده، این تجهیزات اخیرا خریداری و بسیاری از آنها در بنادر جنوبی کشورمان از جمله بندر شهید رجایی و بندر چابهار نصب شده و بخش دیگری از آنها نیز بزودی در اختیار این بنادر قرار می‌گیرد.

وی تأثیر ورود این تجهیزات جدید را افزایش توان فعالیت بنادر کشورمان و ارتقای سطح کیفی و توان تخلیه و بارگیری دریایی عنوان و اظهار کرد: در حوزه توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز برای رشد فعالیت بنادر در حوزه پس‌کرانه نیز اقدامات ویژه‌ای صورت گرفته که توان بنادر کشورمان را ارتقاء داده است.

منبع:فارس

انتهای پیام/ع




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رونق بنادر و سواحل جنوبی کشور راهبرد کلان دولت است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..