تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روزنامه ایتالیایی: امید ترامپ برای تشکیل جبهه ضد ایرانی ناکام ماند

به گزارش ایرنا به نقل از این روزنامه، بحران دیپلماتیک بین قطر و چند کشور عربی به رهبری عربستان، نشانه وجود یک شکاف نگران کننده در جهان عرب است. دونالد ترامپ امیدوار بود که در سفرش به عربستان بتواند با تکیه بر رهبری عربستان بر جهان عرب، ائتلافی ضد ایرانی تشکیل دهد اما چنین نشد و اصولأ چنین اتحادی در جهان عرب که ترامپ به آن دل بسته بود، بوجود نیامد.
لاستمپا افزود: در پی سفر ترامپ به ریاض و برخورداری از حمایت واشنگتن، عربستان که تاکنون استقلال عمل قطر در قبال تحولات خاورمیانه و به ویژه ایران را به دلایل مختلف تحمل کرده بود، رویکرد خود را به سوی برخورد علنی با کشور همسایه تغییر داده است. اما قطر می تواند اولین نمونه از کشورهای عرب سنی باشد که حاضر به پیروی از ریاض نیستند.
'لاستمپا' نوشت: مناسبات حسنه قطر با ایران برخاسته از عمل گرایی است برای مثال ذخایر گازی قطر آن چنان به ذخایر گازی ایران نزدیکند که بالگردهای قطری برای فرود بر پایانه های شناور خود از حریم هوایی ایران عبور می کنند. عربستان و برخی دیگر از کشورهای عرب خلیج فارس کاملأ با شکل و محتوای روابط بین دوحه و تهران ناآشنا هستند.
عربستان، مصر، امارات و بحرین روز گذشته در یک اقدام مشترک با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی روابط سیاسی خود را با دوحه قطع کردند و به دنبال آن گذرگاه های زمینی و هوایی و دریایی خود را بر روی این کشور بستند.
قطع پروازهای بین این کشورها از دیگر اقدامات آنان علیه قطر است و دوحه نیز متقابلا پروازهای خود را به این کشورها قطع کرده است.
اروپام**461**1392**انتشار: ابوالفضل باابیی

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روزنامه ایتالیایی: امید ترامپ برای تشکیل جبهه ضد ایرانی ناکام ماند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..