تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دستور استاندار کرمانشاه برای خاموش کردن آتش سوزی مراتع ارتفاعات بازی دراز

به گزارش خبرنگار ایرنا، بخشی از مراتع ارتفاعات بازی دراز مشرف بر شهرستان های سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین ساعت 21دوشنبه شب دچار حریق شد.
اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه عصر سه شنبه در کارگروه کشاورزی استان که در استانداری برگزار شد، به مدیران کل منابع طبیعی و مدیریت بحران که در جلسه حضور داشتند، دستور داد که جلسه را ترک کنند و برای رسیدگی به موضوع آتش سوزی راهی منطقه شوند.
وی خطاب به مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: امکانات مورد نیاز برای خاموش کردن آتش در اختیار گرفته تا از گسترش آن جلوگیری شود.
مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه در باره این آتش سوزی گفت: هم اکنون نیروهای ما به همراه نیروهای مردمی در منطقه حضور دارند و برای مهار آتش تلاش می کنند اما با توجه گستردگی منطقه، مهار آتش کار دشواری است.
مراد شیخ ویسی افزود: ساعت 11 صبح امروز آتش مهار شد اما متاسفانه ظهر امروز بار دیگر آتش از کنده های درختان به مراتع سرایت کرد.
اکبر سنجابی فرماندار سرپل ذهاب نیز که به صورت تلفنی در این جلسه به ارائه گزارش می پرداخت در رابطه با آتش سوزی گفت: بر اساس مشاهدات از یادمان بازی دراز اکنون بین 40 تا 50 هکتار از مراتع در حال سوختن است و آتش در حال گسترش است.
وی افزود: گستردگی آتش به حدی است که در برخی از مناطق برای خاموش کردن آتش نیاز به استفاده از بالگرد احساس می شود و نیروی انسانی به تنهایی قادر به مهار آتش نیست.
رضا محمودیان مدیرکل مدیریت بحران نیز در این جلسه با بیان اینکه نیروهای منابع طبیعی با دست خالی برای خاموش کردن آتش اقدام می کنند، گفت: برای خاموش کردن آتش نیازمند به کارگیری بالگرد هستیم اما متاسفانه به دلیل اتمام زمان قرارداد هوانیروز با منابع طبیعی قادر به استفاده از بالگرد نیستیم و نیروهای ما با دست خالی برای خاموش کردن آتش اقدام می کنند.
ارتفاعات سخت ‌گذر بازی دراز با قله‌های بلند و شیب‌های تند و بریدگی‌های ممتد از اهمیت ویژه‌ای در منطقه مرزی استان کرمانشاه برخوردار است.
شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجموع دارای 396 هزار و 300 هکتار عرصه های منابع ملی و طبیعی هستند.
7445/8066 خبرنگار:سامان رحمتیان ** انتشاردهنده:علی مولوی

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دستور استاندار کرمانشاه برای خاموش کردن آتش سوزی مراتع ارتفاعات بازی دراز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..