تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نطنز بستر مناسبی برای توسعه و گسترش گیاهان دارویی در کشور است

به گزارش ایرنا، محمود رضا فقیهی عصر سه شنبه در نشستی خبری اظهار کرد: دومین جشنواره ملی گیاهان دارویی و طب سنتی از تاریخ ششم تیرماه در نطنز آغاز می شود و به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت.
وی با تاکید بر این که هیچ گونه منفعت سیاسی برای برگزار کنندگان جشنواره وجود ندارد، افزود: تمام سعی و تلاش ما این است که جشنواره بتواند در مسیر منافع ملی و توسعه و معرفی ظرفیت های شهرستان نطنز برگزار شود.
وی ادامه داد: دستاوردهای اولین جشنواره برای شهرستان با وجود تمام مشکلاتی که در برگزاری و اجرای آن وجود داشت، معرفی شهرستان نطنز در سطح ملی و حضور افراد شاخص و برجسته از جمله پدر علم گیاه شناسی ایران در نطنز بود.
دبیر دومین جشنواره ملی گیاهان دارویی گفت: افزایش 30 درصدی کشت انواع و اقسام گیاهان دارویی و از جمله گل محمدی در شهرستان را نیز می توان از دستاوردهای شاخص برگزاری جشنواره اول برشمرد.
فقیهی نگاه ویژه به بازسازی خانه های قدیمی و صرف هزینه برای خانه های تاریخی چون سرای توسلیان و واگذاری قلعه کوهاب را نشانه موفقیت جشنواره نخست در شناساندن ظرفیت های گردشگری به افراد بومی شهرستان دانست.
وی تصریح کرد: نطنز به دلیل امکان کشت گیاهان دارویی متنوع و وجود بستر مناسب برای رشد و توسعه گیاهان دارویی در سند چشم انداز، می تواند از لحاظ طب ایرانی قابل توجه باشد و برگزاری جشنواره نیز می تواند به شناسایی این مهم کمک کند.
دبیر دومین جشنواره طب سنتی بیان کرد: هدف جشنواره و نگاه مسئولان برگزار کننده فقط متوجه یک شهر یا یک منطقه شهرستان نیست و از آنجا که تمام نقاط شهرستان نطنز از ظرفیت گیاهان دارویی، گردشگری و صنایع دستیِ کافی و عالی برخوردار است این جشنواره می تواند فرصتی برای معرفی مجموعه شهرستان و عامل وفاق و همدلی جمعی شود.
وی به برنامه های متنوع تدارک دیده شده در مدت چهار روز برگزاری جشنواره اشاره کرد و افزود: برگزاری تورهای گردشگری، کلاس های آشنایی با طب سنتی برای افراد بومی و فعالان بخش گیاهان دارویی و کلاس های طب سنتی همچون آشنایی با زالو درمانی در فضاهای تاریخی، دانشگاهی و علمی از برنامه های جذاب دومین جشنواره خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 60 درصد غرفه ها برای برگزاری دومین جشنواره در نطنز واگذار شده است، خاطر نشان کرد: در مدت زمان باقی مانده تا افتتاح این جشنواره، سایر غرفه ها نیز به متقاضیان واگذار می شود.
اولین جشنواره طب سنتی و گیاهان دارویی در فروردین سال 94 با حضورمسوولان کشوری برگزار شد.
شهرستان نطنز با بیش از 47 هزار نفر جمعیت در 125کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
7408/7430 * خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نطنز بستر مناسبی برای توسعه و گسترش گیاهان دارویی در کشور است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..