تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زوال اقیانوس‌ها همچنان ادامه دارد و هیچ دولتی هم ناراحت نیست

زوال اقیانوس‌ها همچنان ادامه دارد و هیچ دولتی هم ناراحت نیست

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران؛ با گشایش کنفرانس بین المللی اقیانوس ها با هدف 'تغییر سرنوشت' در راستای سلامت دریاها و اقیانوس های جهان، مقامات ارشد سازمان ملل متحد خواستار اقدامی هماهنگ و جهانی در جهت حفاظت از کره زمین شدند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، دیروز دوشنبه طی سخنرانی در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین المللی اقیانوس ها در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به دولت ها هشدار داد تا زمانی که بر منافع کوتاه مدت مالی و ارضی خود غلبه نکنند، زوال وضعیت اقیانوس ها ادامه خواهد داشت.

گوترش با اشاره به نخستین کنفرانس مهم سازمان ملل متحد از آغاز دبیر کلی گفت: بهبود سلامت اقیانوس ها، آزمونی چند جانبه تلقی می شود و ما قادر به تحمل شکست نخواهیم بود.

وی در ادامه ضمن درخواست ارائه راهبرد جدید در راستای چگونگی اداره اقیانوس ها و منابع دریایی گفت: باید به اتفاق یکدیگر مشکلات و مسائل نظارتی را اداره کنیم که موجب عقب نگه داشته شدن ما شده است.

دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: یکی از چالش های عمده پیش رو، خاتمه دادن به ' دوگانگی تصنعی' میان مشاغل و اقیانوس های سالم است، حفظ و بقای منابع طبیعی و بهره برداری پایدار از منابع دریایی مانند دو روی یک سکه هستند.

وی خواستار هدایت مستحکم سیاسی و مشارکت هایی نوین بر مبنای چارچوب قانونی موجود، قدم هایی استوار همچون گسترش و توسعه نواحی محافظت شده دریایی و کاستن آلودگی زباله های پلاستیکی شد.

همچنین، وو هونگبو، دبیرکل کنفرانس اقیانوس ها، گفت: بدون اقیانوس ها و دریاها، حیات در سیاره زمین از بین می رود. 
هونگبو که معاونت دبیرکل در امور اقتصادی و اجتماعی را نیز به عهده دارد، افزود: همه باید با یکدیگر و نه به صورت انفرادی برای دستیابی به اهداف کنفرانس اقیانوس ها تلاش کنیم.

هشتم ژوئن مصادف با 18 خرداد ' روز جهانی اقیانوس‌ها' است که از سوی سازمان ملل متحد با هدف حفاظت از این منابع گرانبها و نجات اقیانوس‌ها از خطر آلودگی و تخریب گونه ‌ها نامگذاری شده است.

۴۷۴۷




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زوال اقیانوس‌ها همچنان ادامه دارد و هیچ دولتی هم ناراحت نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..