تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اجرای «شاه فتاح» در تماشاخانه ماه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ناصر عاشوری که به زودی مجلس تعزیه «شاه فتاح» را در تماشاخانه حوزه هنری روی صحنه می برد، درباره این اثر گفت: «مجلس «شاه فتاح» از جمله مجالس غریب تعزیه‌ است كه كمتر به آن پرداخته شده است. نمایش ما نیز بر اساس همین مجلس كه پیشینه‌ای دویست ساله دارد، دراماتورژی و برای اجرا در صحنه‌‌ یك سویه، آماده شده. این نمایش در چهارمین جشنواره‌ تئاتر شهر به صحنه رفته و رتبه و جوایزی را كسب كرده است.»

او درباره‌ داستان این نمایش توضیح داد: «نمایش «شاه فتاح» داستان رویایی پهلوان فتاح با حضرت علی(ع) است و به بهانه‌ این داستان روند آشنایی و شیفتگی قنبر- غلام حضرت امیر- با امیرالمومنین(ع) را روایت می‌كند.»

این بازیگر و كارگردان تئاتر ادامه داد: «قبل از آشنایی‌ام با مجلس‌نامه‌ «شاه فتاح» و با مطالعه‌ نهج‌البلاغه، همیشه این دغدغه‌ را داشتم كه چگونه می‌شود قطره‌ای از محتوای این كتاب ارزشمند را در قالب تئاتر و ادبیات نمایشی ارائه كرد. تا اینكه هفت سال قبل مجلس‌نامه‌ «شاه فتاح» به دستم رسید و متن آن بسیار به دلم نشست. علاقه‌مند بودم این اثر را به روی صحنه ببرم كه در چهارمین جشنواره‌ تئاتر شهر این امر میسر شد اما هیچ‌گاه فرصت اجرای عمومی آن را نیافتم. امسال فیلم اجرای نمایشم را در قالب پیشنهاد اجرا به حوزه هنری دادم و خیلی زود با من تماس گرفتند و از من دعوت به همكاری كردند.»

او در پاسخ به این سوال كه چگونه می‌توان برای نمایش‌های مذهبی، مخاطبان گسترده‌تری جذب كرد گفت: «هر نمایشی به خصوص نمایش‌های مذهبی باید حرف جدید و شكل تازه‌ای داشته باشند. به عبارتی باید از تكرار تجربه‌های گذشته و الگوهای استفاده شده پرهیز كرد. از سوی دیگر، كارگردان باید در تولید نمایش‌های خود آشنایی زدایی كند. یعنی كارگردان باید مضامینی كه برای مخاطب آشنا هستند را طوری پرداخت و پردازش كند كه تماشاگر در مواجهه با آن بگوید، تا به حال این‌گونه به این موضوع نگاه نكرده بودم! در این صورت است كه مخاطب از تماشای اثر لذت می‌برد و جذب آن می‌شود.»

این كارشناس ارشد هنرهای نمایشی ادامه داد: «ناگفته نماند تبلیغات نیز در جذب مخاطب بسیار بسیار مثمر ثمر است. تبلیغات درست و به‌هنگام و مناسب، به طور حتم در جذب حداكثری اثر موثر خواهد بود. این تبلیغات می‌تواند از طریق رسانه‌های مكتوب، مجازی و تلویزیونی انجام گیرد كه هر كدام از این رسانه‌ها طیف خاصی را با اثر نمایشی آشنا می‌كنند.»

عاشورپور در پایان گفت: «اینكه چه نهاد و ارگانی از نمایش شما پشتیبانی می‌كند نیز در جذب مخاطب تاثیر خواهد داشت. به طور مثال حوزه هنری مخاطبان خاص خود را دارد كه می‌تواند به هرچه بیشتر دیده شدن اثر كمك كند. از این رو خیلی خوشحالم كه اجرای عمومی مجلس غریب «شاه فتاح» در حوزه هنری به صحنه می‌رود.»

مجلس تعزیه‌ «شاه فتاح» با كارگردانی و دراماتورژی ناصر عاشوری از چهارشنبه 17 خرداد تا یک شنبه چهارم تیر در تماشاخانه‌ ماه حوزه هنری به صحنه می‌رود.

57243




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اجرای «شاه فتاح» در تماشاخانه ماه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..