تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بندر خشک سلفچگان و سیلوی قم به شبکه ریلی متصل شوند

بندر خشک سلفچگان و سیلوی قم به شبکه ریلی متصل شوندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محسن صابری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که در تالار امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه شبکه ریلی قم با بنادر جنوبی و شمالی مرتبط است اظهار داشت: نقطه کانونی بنادر جنوب و مرزهای ترانزیتی در شمال کشور، استان قم بوده و در شبکه آزادراهی قم نیز نقطه تقاطعی است.
 
مشاور عمرانی استاندار قم با بیان اینکه قم تنها شهری است که 8دروازه وردی و 3شبکه آزادراهی دارد افزود: در این راستا شبکه ترابری سنگین از آزادراه‌ها جداشده است.
 
وی با تاکید براینکه در سال 95 به‌طور متوسط حدود 5ونیم میلیون تن از مبدأ به خارج استان و بالعکس داشتیم افزود: سال 92 بوده که اوج تردد بار جاده‌ای استان را نشان می‌دهد و در سه سال گذشته از 10 میلیون تن به 105میلیون تن رسیده است.
 
صابری با اشاره به اینکه روند تصاعدی جابجایی بار با راه‌آهن از سال 92 تا 94 بوده که به 200 هزار تن رسیده است تصریح کرد: 67درصد بار عبوری از بخش مرکزی کشور از استان قم است.
 
مشاور عمرانی استاندار قم با تاکید براینکه از توان ریلی استان به‌درستی استفاده نمی‌شود و عمدتاً به‌صورت عبوری است خاطرنشان  کرد: با توجه به حجم تردد ریلی استان، اما سال‌ها ریل و جاده با ایستگاه گارمانوری 340 هکتاری قم قهر بود. این ایستگاه با 24تا 39 رام قطار باری بالغ‌بر یک‌میلیون و 500 هزار تن بار عبوری وارد آن می‌شود.
 
وی با تاکید براینکه ایستگاه گارمانوری قم پایانه جنوبی در مرکز کشور برای توزیع میوه کشور است تصریح کرد: این در حالی است که شهرک  صنعتی شکوهیه، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و گمرک قم به این شبکه ریلی متصل نیست.
 
صابری به فاصله 500 متری گمرک با ایستگاه گارمانوری اشاره کرد و گفت: قم پایانه، توزیع و نگهداری بار است، در حال حاضر  40شرکت حمل‌ونقلی حمل و بار وجود دارد که 3هزار کانتینر تردد روزانه پیش‌بینی می‌شود.
 
مشاور عمرانی استاندار قم با بیان اینکه گمرک دوم قم در منطقه ویژه اقتصادی واقع است که هنوز اتصال ریلی رخ نداده است خاطرنشان کرد: متأسفانه بعد از اتصال کمربند ریلی قم اتصال ریلی سیلوی قم قطع‌شده که در حال حاضر موردتوجه قرارگرفته است.
 
انتهای پیام/ز



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بندر خشک سلفچگان و سیلوی قم به شبکه ریلی متصل شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..