تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فراهم کردن رفاه و آسایش مردم از اصول انقلاب است

ساعت: 15:04 منتشر شده در مورخ: 1396/03/16 شناسه خبر: 1121952

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه رفاه، آسایش، زندگی، احترام و امنیت مردم از اصول انقلاب است، گفت: امام خمینی (ره) به مسئولان سفارش می‌کردند که شما باید زی‌طلبگی داشته باشید و زندگی‌تان ساده باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین در مراسم بزرگداشت قیام خونین 15 خرداد که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی (ره) شخصیتی است که بوی ائمه اطهار «علیه‌السلام» را در ایشان استشمام می‌کردیم زیرا حقیقتاً ایشان با قرآن زندگی می‌کرد و بنده حقیقی خداوند بود. 


وی تصریح کرد: امام موسی کاظم «علیه‌السلام» فرمودند: مردی از اهالی قم، مردم را به سوی حق دعوت می‌کند، گروهی با او هم پیمان می‌شوند که مانند پاره‌های آهن هستند، بادهای تند قدم‌هایشان را نمی‌لغزاند، از نبرد و دفاع ترسی ندارند و از آن خسته نمی‌شوند، و توکلشان بر خدا است و سرانجام نیک برای پرهیزکاران و متقین است. 

امام جمعه قزوین افزود: مردم ایران در آن ایام نه به غرب و شرق، نه به سلاح و حتی به خودشان هم توکل نمی‌کردند، بلکه تنها به خدای متعال توکل می‌کردند. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: وقتی خرمشهر آزاد می‌شود، امام خمینی (ره) می‌فرماید: خرمشهر را خدا آزاد کرد، یعنی همه چیز ما دست خدا است و این تفکر امام راحل (ره) در میان مردم انقلابی و مؤمن جامعه نیز وجود داشت. 


وی خاطرنشان کرد: وقتی مؤمنان این حدیث را از امام کاظم «علیه السلام» می‌شنیدند، شلاق‌ها و شکنجه‌های رژیم شاه برایشان آسان می‌شد و این حدیث بستری را فراهم کرده بود که پذیرش تحول انقلاب اسلامی و تحمل سختی‌ها و رنج‌ها برای مردم آسان شود. 

عابدینی اذعان کرد: در حدیثی دیگر امام باقر (ع) می‌فرمایند: مردمانی از مشرق زمین قیام می‌کنند، حق را طلب می‌کنند اما حق را به آن‌ها نمی‌دهند، آن‌ها اصرار می‌ورزند و قیامشان را ادامه می‌دهند، کار به جایی می‌رسد که آن‌ها دست به اسلحه می‌برند و همین که دست به اسلحه می‌برند، حاضر می‌شوند که حقشان را به آن‌ها بدهند اما آن‌ها دیگر حاضر به پذیرش نمی‌شوند. 

امام جمعه قزوین بیان کرد: در ادامه حدیث آمده: آن‌هایی که در این راه کشته می‌شوند، شهید محسوب می‌شوند و در نهایت حق را می‌گیرند و تا زمانی که به دست صاحبشان برسانند این حق را محفوظ نگه می‌دارند. 

وی با اشاره به برخی از مشترکات امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، عنوان کرد: هم امام خمینی (ره) اهل ذکر بودند و هم رهبر معظم انقلاب اهل ذکر هستند و اگر آن عزیزان اهل ذکر نبودند نمی‌توانستند جامعه را آرام به سمت اهدافش پیش ببرند. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب کسانی هستند که تا آخر پای آرمان‌های الهی انقلاب ایستادند و خداوند هم کسانی را می‌خواهد که وقتی می‌گویند «رَبُّنَا اللَّهُ» تا آخر در آن مسیر استقامت کنند. 

عابدینی افزود: خداوند فرشتگان خود را به یاری چنین انسان‌هایی می‌فرستد و تأکید می‌کند هیچ ترس و نگرانی نداشته باشید و بشارت می‌دهد بهشتی را که خدا به شما وعده داده است و فرشتگان هم می‌گویند آن بهشت از آن شماست.

وی با بیان اینکه رفاه، آسایش، زندگی، احترام و امنیت مردم از مسلّمات انقلاب است، تصریح کرد: تنها این اهداف مد نظر امام خمینی (ره) نبود و ایشان بر صدور انقلاب تأکید داشتند و می‌فرمودند ما انقلابمان را به همه جهان صادر می‌کنیم. 


امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: پیام مشهور امام خمینی (ره) این بود که تا بانگ لا إله إلّا اللّه و محمد رسول الله در جهان طنین نیفکند، مبارزه هست و هر جا که مبارزه هست ما هم هستیم و این ها پیام‌های واضح امام راحل (ره) است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: امام خمینی (ره) به مسئولان سفارش می‌کردند که شما باید زی‌طلبگی داشته باشید و زندگی‌تان ساده باشد و ایشان تأکید داشتند که «یک موی کوخ نشینان بر همه کاخ نشینان ترجیح دارد» و این‌ها فرهنگ امام (ره) بود.
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فراهم کردن رفاه و آسایش مردم از اصول انقلاب است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..