تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نظارت جدی بر کشتارگاه‌های قزوین/ مردم نگران مصرف گوشت قرمز نباشند

ساعت: 14:53 منتشر شده در مورخ: 1396/03/16 شناسه خبر: 1121971

مدیر کل دامپزشکی قزوین در خصوص بروز بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو در کشور گفت: با توجه به حضور مسئولین بهداشتی دامپزشکی در کشتارگاه‌ها، خرید ومصرف گوشت قرمز از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی هیچ خطری مصرف کنندگان را تهدید نمی‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهمن نقیبی مدیر کل دامپزشکی استان قزوین در گفت‌وگو با شاخص، خبرداد: بیش از ۱۹ هزار راس دام از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه در کشتارگاههای دام استان قزوین کشتار شده است.

وی با بیان اینکه استان قزوین دارای ۲ کشتارگاه صنعتی و یک کشتارگاه نیمه صنعتی دام می باشد، افزود: ناظرین بهداشتی و شرعی دامپزشکی از زمان ورود دام زنده به کشتارگاه؛ معاینات قبل از کشتار ، نحوه ذبح دام و بازرسی لاشه پس از کشتار در این کشتارگاه‌ها حضور داشته و نظارت می‌کنند.

این مسوول ادامه داد: در ۲ ماهه فروردین و اردیبهشت سال جاری ۱۹هزار و ۵۶۷ راس گاو و گوسفند در کشتارگاه‌های استان کشتار شده که از این تعداد دام کشتار شده ۱۰۱ راس دام غیر قابل مصرف تشخیص و ۷هزار و ۱۴۸ کیلو گرم گوشت آن ضبط شده است.

نقیبی در خصوص بروز بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو در کشور  به عموم مردم اطمینان داد و گفت:  با توجه به حضور مسئولین بهداشتی دامپزشکی در کشتارگاه‌ها، خرید ومصرف گوشت قرمز از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی هیچ خطری مصرف کنندگان را تهدید نمی‌کند.

وی در انتها عنوان کرد: بیماری تب کریمه کنگو از طریق مصرف گوشت گرم دام آلوده به انسان منتقل شده و می تواند موجب مرگ و میر در فرد بیمار شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نظارت جدی بر کشتارگاه‌های قزوین/ مردم نگران مصرف گوشت قرمز نباشند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..