تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتخابات زنجان در انتظار ابطال یا تایید/ چرا آرای دستی را کتمان کردند؟

ساعت: 14:47 منتشر شده در مورخ: 1396/03/16 شناسه خبر: 1121923

با گذشت بیش از دو هفته از روز سرنوشت ساز انتخابات کشور هنوز شاهد هستیم که نتایج انتخابات شورای شهر زنجان تایید نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مهرزنجان، بعد از شمارش آراء انتخابات شورای شهر  زنجان و اعلام نتایج انتخابات، اعتراض هایی به نتایج انتخابات شورای شهر زنجان انجام شد.

در پی این اعتراض ها، کاندیداهای شورای شهر زنجان در مقابل فرمانداری تجمع کرده و خواستار باز شماری آراء و شفافیت نتایج انتخابات شدند.

در کنار این تجمع ها شاهد صدور بیانیه های مختلف و ایجاد کمپین برای ابطال نتایج انتخابات شورای شهر زنجان بودیم.

با پیگیری مردم و مسئولان مشخص شد که حدود ۱۰ هزار رای در شورای شهر زنجان شمارش نشده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با اشاره به اخذ ۱۰ هزار رای به صورت دستی در شهر زنجان گفت: ۱۰ هزار رای در شورای شهر زنجان شمارش نشده است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار رای به صورت دستی اخذ شده است، افزود: این تعداد رای که به صورت دستی نوشته شده شمارش نشده است که با توجه به صراحت قانونی حتما باید به هر نحوی رایی که گرفته می‌شود، شمارش شود.

فرماندر زنجان در واکنش به این خبر گفت:  هر دو مطلبی که اقای وقفچی به آن اشاره کردند بی پایه و اساس است، یعنی گزارشات درست به ایشان داده نشده است.

وی با بیان اینکه ما بیش از 11 هزار رای باطله داشتیم، اضافه کرد: این افراد به هر دلیلی رای سفید داده‌اند که جزو آراء باطله محسوب می‌شود.

وی در مورد صورتجلسات نیز گفت: در انتخابات تمام الکترونیک صورتجلسات دستی معنایی ندارد.

تاکنون تصاویری از رای های ممهور به انتخابات دستی در زنجان منتشر شده است.

وجود سخنان متناقض و عدم نظارت و مدیریت دقیق در انتخابات باعث شده که مردم به نتیجه انتخابات واکنش نشان داده و نتیجه این انتخابات را مبهم می دانند.

سوال کاربران شبکه های اجتماعی این است که چرا بعد از 15 روز رای های دستی معلوم شده است و اگر کسی اعتراض نمی کرد این رای ها هرگزشمارش نمی شد؟

حال باید منتظر ماند و دید که مسئولان نتایج باز شماری آراء را به کجا رسانیده و عکس العمل مردم چه خواهد بود.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتخابات زنجان در انتظار ابطال یا تایید/ چرا آرای دستی را کتمان کردند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..