تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تباهی، تنها سهم کودکان کار در ارومیه از زندگی

ساعت: 15:05 منتشر شده در مورخ: 1396/03/16 شناسه خبر: 1121706

از معضلات مهم و اساسی که امروزه جامعه با آن دست به قریبان است استفاده از کودکان خردسال در کسب درآمد میباشد مساله ی تاسف بر انگیزی که امروزه با گذر از خیابانهای پر تردد شهر ارومیه و چهار راه ها میتوان به سادگی با آن روبه رو شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سیلوانانیوز ، حضور کودکان کار در جامعه که به دور از عواطف انسانی میباشد به طور یقین آسیب های جبران ناپذیری در زندگی اجتماعی اش در  پی خواهد داشت چرا که همین کودکان به دلیل ضعف در دفاع از حقوق شهروندی و عدم توانایی در پیدا کردن جایگاه خود خواسته و ناخاسته وارد گروهای خطرناک بزهکاری خواهد شد.

کودکانی که درسنین پایین به جای تحصیل و بهرمندی از مهر خانواده اقدام به دست فروشی و یا تکدی گری میزنند بیشتر از سایر کودکان در معرض مشکلات خطر آفرینی همچون آسیب های اجتماعی و روانی مواجه هستند که عمده دلیل آن هم میتوان به برآورده نشدن نیازهای اولیه ی زندگی خود اشاره کرد.

اما انچه که قابل درک است عوامل متعددی همچون فقر اقتصادی خانواده ها ؛ اعتیاد ؛ کودک آوری بیش از حد و همچنین رفتار ناشایست خانواده ها با کودکان نقش کلیدی در پدیدار شدن این معضل در جامعه دارد مشکلی که شاید امروزتاثیر منفی آن به ندرت به چشم بخورد ولی بی شک با ادامه این روند در آینده نه چندان دور به شدت شاهد بروز تاثیرات منفی آن خواهیم بود.

پیامدهای منفی و خطرناکی که این پدیده میتواند بر آینده کودکان داشته باشد در مرحله اول بی عدالتی و حقارتی خواهد بود که آن را در گذر زمان از دست داده است و همین امر زمینه را برای ناتوانی در مقابل کوچکترین مشکلات را در پی خواهد داشت.

اما با توجه ویژه و مدیریت کارآمد میتوان با راهکارهای مناسب از جمله شناسایی و حمایت از کودکان بی بضاعت و بهره گیری از صندوق های حمایتی و همچنین جلوگیری از فعالیت های آنان در جامعه بر این مشکل غلبه کرد تا شاید بدین ترتیب دیگر هرگزشاهد صحنه های ناراحت کننده ای از کودکان نباشیم. 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تباهی، تنها سهم کودکان کار در ارومیه از زندگی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..