تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خبر خوب برای بیماران دیابت®

سلامت نیوز: دانشمندان با تولید یک پلیمر تزریقی نیاز افراد مبتلا به دیابت را به ماهی دو مرتبه تزریق کاهش می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، تحقیقات اخیر مهندسان زیستی، منجر به تولید یک پلیمر قابل تزریق شد که نیاز افراد مبتلا به دیابت برای تزریق روزانه انسولین را به 1 یا 2 بار تزریق در ماه کاهش می‌دهد.

بر اساس گزارش newscientist، افراد بسیاری در جهان که از بیماری دیابت رنج ‌می‌برند ناچارند برای حفظ تعادل سطح گلوکز خون خود روزانه یک یا دو بار انسولین تزریق کنند.

تلاش محققان دانشگاه دوک برای «پیدا کردن مکانیسمی کنترل شده برای آزاد کردن انسولین» بود که نیاز بیماران به تزریق انسولین به 2 بار در ماه کاهش یابد و رنج تزریق روزانه را از دوش مبتلایان بردارند.

ماده‌ای که محققان در نهایت به آن دست یافتند به این شکل عمل می کند که هنگامی که این ماده در پوست تزریق شود به حرارت بدن واکنش نشان داده و یک مخزن ژل مانند را به وجود می‌آورد. این مخزن دارو سپس به آرامی در بدن آزاد شده و حل می‌شود.

نتایج آزمایش‌ها حاکی از آن است که تنها با یک بار تزریق این ماده روی موش آزمایشگاهی می‌توان سطح قند خون حیوان را تا 10 روز و میمون‌های را تا بیش از 14 روز تنظیم کرد.

تحقیقات بیشتر روی این پلیمر در حال انجام است تا آن را برای آزمایش روی انسان آماده کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خبر خوب برای بیماران دیابت®»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..