تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سالگشت آزادسازی مهران در سالنامه رسمی کشور ثبت شود

سرهنگ محمدرضا شرف بیانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با وجود اینکه مسئولان استان ایلام سال هاست خواستار ثبت 10 تیر سال 65سالروز آزادسازی مهران در سالنامه رسمی کشور شده اند، اما متاسفانه تاکنون اقدامی از سوی مسئولان مرتبط با این موضوع در کشور انجام نشده است.
وی با تاکید بر اینکه این موضوع باید با جدیت بیشتری در استان پیگیری شود، افزود: 2 واقعه سالروز آزادسازی مهران و حادثه بمباران زمین فوتبال چوار در 23 بهمن سال 65 برای ثبت در سالنامه ملی امسال به تصویب شورای فرهنگ عمومی ایلام رسید و برای اجرایی شدن به شورای فرهنگ عمومی کشور نیز ارسال ‌شده که لازم است متولیان پیگیری ‌های لازم را در این زمینه سرانجام رسانند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش ‌های دفاع مقدس ایلام یادآور شد: این استان به سبب برخورداری از 430 کیلومتر مرز مشترک با عراق نقش تاثیرگذار و مهمی در هشت سال دفاع داشته است که باید برای پاسداشت این جایگاه مسئولان کشوری توجه ویژه ای به مناسبت های این منطقه در آن دوران داشته باشند.
شرف بیانی افزود: مسئولان و رسانه های محلی نیز وظیفه دارند با پیگیری و کوشش بسیار نمادها و یادمان‌های دوران دفاع مقدس استان را در کشور معرفی کنند تا نقش برجسته مردم این منطقه در دفاع مقدس بهتر و بیشتر شناسانده شود.
وی گفت: 120 میلیارد ریال اعتبار امسال برای توسعه و تجهیز یادمان ‌های دفاع مقدس و شهدای گمنام استان پیشنهاد شده که از پیگیری های لازم برای جذب آن از سوی کمیسیون بودجه مدیریت و برنامه‌ریزی استان در حال انجام است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ایلام اظهار کرد: مقوله یادمان ‌های دفاع مقدس از اهمیت فراوان به ویژه هنگام حضور کاروان‌های راهیان نور در استان برخوردار است و برای همین تلاش می‌شود که این مکان ‌ها از حیث امکانات رفاهی و پشتیبانی تجهیز شوند.
به گزارش ایرنا، شهرهای مرزی مهران، موسیان، دهلران و صالح آباد استان ایلام در دوران دفاع مقدس به اشغال دشمن بعثی درآمد.
شهر مرزی مهران به عنوان نماد مقاومت و پایداری مردم این استان، پس از چند بار دست به دست شدن با رشادت رزمندگان اسلام دهم تیر سال 65 در عملیات کربلای یک از اشغال دشمن بعثی آزاد شد.
استان ایلام به عنوان آوردگاه میانی مصاف با نیروهای دشمن بعثی در دوران دفاع مقدس نزدیک به سه هزار شهید تقدیم اسلام و کشور کرد.
خبرنگار: جلال اسکندری ** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
6033/6034

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سالگشت آزادسازی مهران در سالنامه رسمی کشور ثبت شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..