تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پکوره غذای محلی مردم جنوب سیستان و بلوچستان + عکس

بر اساس این گزارش: تهیه انواع غذاهای محلی و سنتی در هر خانواده سیستانی و بلوچستانی برای افطار و سحر از وظایف زنان است که در این میان پکوره یکی از مهمترین غذاهای باب طبع مردم این منطقه در ماه مبارک رمضان است.

 پکوره غذای محلی مردم جنوب سیستان و بلوچستان + عکس

این غذا با سبزیجات مختلف مانند پیاز و گشنیز تازه، سبزی‌های خرد شده تهیه می‌شود که از مهمترین نوع آن پکوره سیب زمینی و فلفلی است که هر بانوی بلوچ مطابق ذائقه خانواده خود آن را تهیه می‌کند. 

رمضان ماه پربرکتی است چرا که خیلی از مردم استان دوست دارند با غذاهای محلی افطار کنند به همین دلیل در این ماه تقاضا برای پکوره آنقدر زیاد است که پخت پکوره در خانه‌ها جوابگو نیست و این غذا در فروشگاه‌ها (بازار،مغازه‌ها) پخت و عرضه می‌شود.

کارشناس ارشد تغذیه و مشاور تغذیه و رژیم درمانی از غذاهای سنتی به عنوان بهترین الگو غذاهای سالم یاد کرد و گفت: تازگی و طبیعی بودن مواد اولیه بدون مواد نگهدارنده و تضمین سلامت مصرف کننده از جمله مزایای غذاهایی است که در ماه رمضان در این استان پخت و عرضه میشود.

 پکوره غذای محلی مردم جنوب سیستان و بلوچستان + عکس

جمالزهی در ادامه گفت: هر کدام از مواد استفاده شده در تهیه پکوره ارزش غذایی و خواص درمانی بالایی دارند؛ و دارای مواد مغذی همچون نشاسته، کربوهیدرات، پروتئین، آهن و ویتامین‌های اسید فولیک است که به سوخت و ساز بدن از جمله تنظیم کلسترول و قندخون، تامین انرژی بدن و سلامت اعصاب کمک می‌کند.

انتهای پیام/ع





پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پکوره غذای محلی مردم جنوب سیستان و بلوچستان + عکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..