تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وجود بیش از 4000 واحد مسکونی خالی در شهر قزوین

ساعت: 10:48 منتشر شده در مورخ: 1396/03/16 شناسه خبر: 1121717

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: حدود ۴ هزار واحد مسکونی در قزوین خالی است و ۸۰۰ واحد مسکن مهر متقاضی ندارد و ۱۵ درصد شهروندان قزوینی در منازل استیجاری ساکن هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود حق لطفی در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: رویکرد ما توجه به نوسازی بافت فرسوده و  حل مشکلات حاشیه نشین‌هاست، باید برای سازندگان حوزه مسکن انگیزه لازم را ایجاد کنیم و با ابزارهای تشویقی زمینه رونق بخش مسکن را فراهم آوریم. 


وی گفت: در بخش مسکن امسال سه موضوع مسکن اولی‌ها برای زوج‌های جوان، بازآفرینی بافت‌های فرسوده و رفع حاشیه نشینی را در دستور کار قرار داده ایم و امیدواریم براساس سیاست‌های کلان دولت در این حوزه‌ها به شکل موفق تری نسبت به گذشته عمل کنیم. 

دبیر شورای مسکن استان قزوین ادامه داد: امیدواریم با هدفگذاری دقیق در این بخش و استفاده از ظرفیت های موجود مانند تسهیلات بانکی برای رفع مشکل حوزه مسکن اقدام کرده و پویایی و نشاط را در سال جاری به این بخش تزریق کنیم. 

وی عنوان کرد: حدود ۴ هزار واحد مسکونی در قزوین خالی است و ۸۰۰ واحد مسکن مهر متقاضی ندارد و ۱۵ درصد شهروندان قزوینی در منازل استیجاری ساکن هستند. 

15 درصد جمعیت شهر قزوین مستاجر هستند
این مسئول بیان کرد: در شهر قزوین با جمعیت تقریبی 400 هزار نفر، 115 هزار واحد مسکونی وجود دارد که می‌توان اذعان کرد به ازای هر خانوار سه نفره یک واحد مسکونی در شهر قزوین وجود دارد و از این لحاظ مشکل و کمبودی در مرکز استان مشاهده نمی‌شود. 

وی در بیان وضعیت بافت فرسوده استان قزوین ابراز کرد: حدود 60 هزار نفر معادل 15 درصد جمعیت شهر قزوین مستاجر هستند و از سه هزار و 800 هکتار مساحت شهر قزوین حدود 504 هکتار معادل 15 درصد را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به پروانه‌های صادره برای ساخت واحدهای مسکونی گفت: در این حوزه از 2 هزار و 200 متر مربع در سال 92 با روند کاهشی در سال‌های گذشته به رقم 850 هزار متر مربع رسیدیم که این موضوع به سیاست‌های اتخاذ شده در کاهش نرخ تورم و مسائل اقتصادی سال‌های گذشته باز می‌شود. 

وی در مورد وضعیت مسکن محرومان و خانواده شهدا بیان داشت: ساخت یک هزار و 200 واحد برای مسکن محرومان و 850 واحد برای خانواده شهدا و ایثارگران را در استان قزوین در دستور کار قرار داده ایم و امیدواریم تا پایان سال با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) مسکن محرومان را به بهره برداری برسانیم. 

حق لطفی در پایان گفت: امیدواریم با هدفگذاری دقیق در این بخش و استفاده از ظرفیت‌های موجود مانند تسهیلات بانکی برای رفع مشکل حوزه مسکن اقدام کنیم و پویایی و نشاط را در سال جاری به این بخش تزریق کنیم. 
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وجود بیش از 4000 واحد مسکونی خالی در شهر قزوین»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..