تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سند ۲۰۳۰ منطبق با فرهنگ انقلاب اسلامی نیست

ساعت: 12:02 منتشر شده در مورخ: 1396/03/16 شناسه خبر: 1121822

معاون پارلمانی دولت دهم در زنجان با اشاره به سند 2030 گفت: در سند 2030 ما یک تعهدی را می‌پذیریم که غربی گرایی دارد و این سند منطبق با فرهنگ انقلاب اسلامی نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در مراسم بزرگداشت شهدای قیام 15 خرداد و شهدای عملیات رمضان با اشاره به ثمره انقلاب اسلامی اشاره اظهار کرد: انقلاب اسلامی راهی است که ثمره آن نظام جمهوری اسلامی بوده و این انقلاب بود که نظام اسلامی را بوجود آورد.

وی تصریح کرد: اگر ما از آرمانهای انقلاب دست بکشیم و آن مسیری را که انتخاب کرده‌ایم و از راهبرد‌های اصلی انقلاب‌مان دور باشیم یا به مرور زمان آن را کمرنک کنیم مانند همه حکومت‌های دیگر که در جهان تنها به فکر تعامل باشیم عزتمان را از بین می‌بریم.

معاون پارلمانی دولت دهم با اشاره به اینکه در حال حاضر انقلاب ما تمام نشده است گفت: اگر انقلاب ما تمام شده بود حضور ما در سوریه در دفاع از اسلام معنایی نداشت.

وی با بیان اینکه اگر یک کشوری در خارج از مرزها طرفدار ٬ قدرت و در منطقه نفوذ نداشته باشد مورد هجوم دشمنان قرار می‌گیرد افزود: از ابتدای انقلاب ما هدف تنها برای داخل کشور نبود این امر در حمایت از مردم فلسطین نشان می‌دهد.

حجت الاسلام میر تاج‌الدینی افزود: امام(ره) اگر در داخل با رژیم طاغوت مبارزه کرد در بیرون از مرزها نیز با اسرائیل مقابله می‌کرد.

وی با اشاره به مسئله استقامت گفت: یکی از موارد استقامت این است که باید در حفظ ارزش‌های انقلاب استقامت داشته باشیم.

معاون پارلمانی دولت دهم با بیان اینکه مسیر اصلی و آن راه صحیح در انقلاب ما راه امام(ره) و امروز راه رهبری است افزود: استقامت یعنی در این راه ایستادگی کنیم و نگذاریم خط امام(ره) منزوی شود.

وی با اشاره به اینکه نباید بگذاریم شعار مرگ بر آمریکا فراموش شود گفت: عده‌ای می‌خواهند شعار مرگ بر آمریکا منسی شود و در فتنه 88 نیز عده‌ای به صحنه آمدند و به این شعار‌ها خط زدند.

*توجه به توانمندیهای داخلی در اقتصاد مقاومتی

میر‌تاج‌الدینی بیان کرد: امروز عده‌ای در تلاش‌اند خط امام(ره) را از دو طریق تحریف ‌کنند یکی از این راهها این است که برخی‌ها از فرمایشات امام(ره) را که نفع‌شان بوده استفاده می‌کنند و آنجایی که به ضررشان است مطرح نمی‌کنند و در جایی که امام(ره) محکم در برابر آمریکا ایستاده و فریاد بر سر آمریکا کشیده را مطرح نکرده و در برابر آن سازش را به میان می‌آورند.

وی خاطر نشان کرد: برخی‌ها می‌خواهند سخنان٬ خط امام(ره) و گفتمان امام(ره) را به فراموشی بسپارند در تحریف فرمایشات امام راحل تلاش می‌کنند.

معاون پارلمانی دولت دهم به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «ما حقایقی را که درباره امام(ره) و انقلاب گفتیم را باید تکرار کنیم تا مجال تحریف را از تحریف کنندگان بگیریم» افزود: اینکه در کتاب‌های درسی ما از شهدا کمتر اشاره و بجای آن چیزهای دیگری مطرح شود خود دور شدن از راه امام(ره) و شهدا است.

وی در واکنش به مدعیانی که امام(ره) را جناحی مطرح می‌کنند افزود: برخی‌ها مدعی هستند که "نباید امام(ره) را جناحی کرد و امام(ره) راحل متعلق به یک جناح نیست" و این سخن صحیح و قابل قبول است اما کسانی که این ادعا را دارند حرفی از اصول امام(ره) نمی‌گویند و برابر کسانی که از اصول٬ منطق و راه امام(ره) سخن می‌گویند بحث جناحی را مطرح می‌کنند.

میرتاج‌الدینی به مسئله اقتصاد مقاومتی اشاره و ابراز کرد: اقتصاد مقاومتی این است که نباید نگاه تنها به بیرون از مرزها باشد و باید در اقتصاد مقاومتی به توانمندی‌های داخلی توجه کرد.

*پیروزیها با روحیه سازش و غیرانقلابی بدست نمی‌آید

وی افزود: پیشرفت در فناوریهای هسته‌ای و انقلابی حرکت کردن در این مسیر سبب کسب موفقیت‌ها و پیروزیها شده است.

معاون پارلمانی دولت دهم ابراز کرد: با روحیه بسیجی و انقلابی و حضور پیدا کردن در منطقه پیروزیها حاصل می‌شود و با روحیه سازش و غیر انقلابی پیروزیها بدست نمی‌آید.

وی بیان کرد: سازش هزینه‌های بالایی دارد و اگر با این روحیه به سمت جلو حرکت کنیم هزینه‌های زیادی را باید متحمل شویم و چقدر باید در این راستا هزینه دهیم.

میرتاج‌الدینی به مسئله هسته‌ای اشاره و تصریح کرد: هسته‌یمان را از دست دادیم و غنی‌سازی 20 درصد داشتیم که الان این میزان به 3.5 درصد کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر به قلب راکتور اراک هم سیمان ریختیم و 10 تن نیز اورانیوم غنی سازی داشتیم که 200 کیلو کاهش یافته است.

معاون پارلمانی دولت دهم افزود: ما با مذاکرات در حوزه هسته‌ای مخالف نبودیم و الان هم نیستیم اما دو نوع مذاکره وجود دارد یکی مذاکره در حوزه ضعف بوده و یکی نیز مذاکره از حوزه قدرت است.

وی خاطر نشان کرد: ما از مذاکره در حوزه ضعف مخالف هستیم. وقتی تیم مذاکره کننده در حال مذاکره باشد و مسئولان ارشد از خالی بودن خزانه سخن بگویند این مذاکره از حوزه ضعف است.

میرتاج‌الدینی بیان کرد: اگر مذاکره از حوزه قدرت بود هم تحریم‌ها برداشته می‌شد و هم این میزان هزینه نیز صرف نمی‌شد.

وی گفت: بحث هسته‌‌ای تنها مربوط به دولت نیست و این بحث مربوط به نظام است.

*نمایندگان مجلس باید انقلابی حرکت کنند

معاون پارلمانی دولت دهم افزود: ایستادگی در پای ارزشها از موضع عزت و قدرت حرکت کردن راه انقلاب٬ امام(ره)٬ شهدا و مقام معظم رهبری است.

وی افزود: آقایی که در تلویزیون اعلام می‌کند که این راه٬ راه بیراهه است در حالی که راهی که انتخاب خود انتخاب کردند بی‌راهه بوده و این ملت نخواهد گذاشت که برخی‌ها به راه شهدا و راه انقلابیون دهن کجی کنند و راه بیراهه را راه اصلی نشان دهند.

میرتاج‌الدینی با اشاره به اینکه اگر مجلس بیدار باشد نمی‌گذارد دولت پای خود را کج بگذارد بیان کرد: نمایندگان مجلس باید انقلابی حرکت کنند.

وی با بیان اینکه 15 خرداد بخاطر چه چیزی پیش آمد گفت: در این جریان لایحه کاپیتولاسیون مطرح شد که امام(ره) راحل در برابر آن  قیام کرد که در این قیام حادثه 15 خرداد اتفاق افتاد.

معاون پارلمانی دولت دهم افزود: در آن زمان دولت در اختیار مردم نبود ولی الان مجلس و دولت دست مردم است الان نباید به جایی برسد که یک سندی امضا شود و این سند را نه مجلس چیزی و نه شورا انقلاب فرهنگی تایید کرده و به جایی رسیده که مقام معظم رهبری به دولت تذکر می‌دهد.

*سند 2030 تعهد غرب گرایی

وی با اشاره به اینکه سند 2030 بحث انتخابات نیست افزود: این سند یک معاهده است و براساس قانون اساسی هر معاهده٬ قرداد و پیمان باید به امضای مجلس برسد.

میرتاج‌الدینی افزود: در سند 2030 مجلس تایید نکرده و این سند در کمسیون مطرح شده و کمسیون نیز در برابر آن ضعیف عمل کرده است.

وی با اشاره به اینکه در سند 2030 ما یک تعهدی را می‌پذیریم که غربی گرایی دارد ابراز کرد: مگر ما فرهنگ نداریم که وابسته به فرهنگ اروپایی باشیم و به ما بگویند که در آموزش و پرورش باید طبق این سند عمل کنیم.

معاون پارلمانی دولت دهم افزود: کشورهایی که سند 2030 را امضا کردند تاکنون 20 تا 30 تا از این کشور‌ها در اجرای این سند تذکر گرفتند.

وی به حفظ ارزشهای انقلاب تاکید کرد و افزود: استقامت یعنی ایستادگی کردن در راه ارزشها و انحراف نرفتن از راه امام(ره)٬ رهبری و شهدا است.

میرتاج‌الدینی عزت و پیروزی انقلاب را در وحدت و یکپارچگی ملت ایران دانست و گفت: عزت امروز ما از وحدت ما و توجه به منویات مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سند ۲۰۳۰ منطبق با فرهنگ انقلاب اسلامی نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..